barcelona

La connexió dels tramvies per la Diagonal costarà 100 milions d'euros

La regidora de Mobilitat diu que la voluntat del govern és que la inversió l'assumeixi el consistori | L'oposició lamenta la "precipitació" de l'anunci de Colau

per Redacció , 22 de gener de 2016 a les 15:02 |
Un tramvia enmig del transit de la Diagonal | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de gener de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les obres de connexió del TramBesòs i el Trambaix per l'avinguda Diagonal costaran uns 100 milions d'euros. Així ho ha anunciat aquest divendres al matí en declaracions a diversos mitjans la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal. Segons la regidora, la voluntat del govern municipal és que la inversió l'assumeixi l'Ajuntament i que la previsió és que les obres es realitzin durant aquesta legislatura.

Vidal ha explicat que és una obra complexa, que implica nou municipis i que s'haurà de fer un gran treball tècnic. En aquest sentit, la regidora de Mobilitat ha dit que hi ha un gran equip de tècnics avaluant la viabilitat d'aquest projecte que ha de suposar una millora en el servei del transport públic, segons ha apuntat. Mercedes Vidal ha assegurat que es treballarà amb totes les administracions i confia trobar una actitud col·laborativa, tot i que "res fa pensar que no sigui així", segons ha subratllat.


Els estudis previs sobre la connexió del TramBesòs i el Trambaix estan molt avançats i es preveu que estaran acabats a finals de febrer, de manera que es preveu que aquest any s'iniciï la redacció del projecte constructiu i el 2017 es puguin iniciar les obres, tal i com va anunciar ahir l'alcaldessa Ada Colau.

L'oposició lamenta la "precipitació"


L'oposició al complet ha lamentat la "precipitació" per l'anunci de connectar el tramvia per l'Avinguda Diagonal a partir del 2017. El projecte no compta amb el consens dels grups municipals, malgrat que n'hi ha alguns, com PSC i ERC, que es mostren partidaris de la connexió si els informes tècnics demostren la seva viabilitat. El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament, Gerardo Pisarello, ha defensat el projecte tot recordant que formava part del programa electoral de Barcelona En Comú.

El portaveu de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn, ha trobat "precipitat i contradictori" que s'anunciï la connexió del tramvia d'aquesta manera. "O ja coneixen els estudis i no ens els expliquen o ja han decidit que l'any 2017, per nassos, per un compromís electoral, s'ha de fer aquest tramvia", s'ha queixat Forn, que ha preguntat quin impacte tindrà això respecte a les necessitats de mobilitat de Barcelona.


També ho ha trobat precipitat el líder del PSC al consistori, tot remarcant que encara no hi ha consens polític ni a la ciutat ni tampoc amb la resta de municipis de l'àrea metropolitana, un consens necessari per aprovar també els pressupostos que serviran per finançar l'obra. A això li ha sumat el fet de no conèixer els informes tècnics. De tota manera, Collboni ha remarcat que el PSC sí que és partidari de fer aquesta connexió, perquè "relliga des del punt de vista del transport i de la cohesió social molts municipis del Llobregat i del Besòs".

El líder d'ERC a l'Ajuntament, Alfred Bosch, ha qualificat de "bona idea" i "raonable" el plantejament de Colau d'unir els dos tramvies, que pot ser "molt positiu" no sols per a la ciutat de Barcelona sinó per al conjunt de l'Àrea Metropolitana. "La música del que s'està dient ens sembla lògica però s'ha d'estudiar molt bé", ha expressat fent referència a la possibilitat de soterrar part del trajecte o variar l'itinerari. "Fer posicionament radicals sense saber què diuen els tècnics seria posar el carro davant dels bous", ha advertit tot recordant que els estudis tècnics encara no s'han conclòs.

Des de la CUP, Josep Garganté ha avisat que el seu grup mai avalarà una obra privatitzada com és la del tramvia, i que només s'hi sumaran si hi ha la derogació dels convenis de concessió corresponents. Ha explicat que mai han parlat d'aquesta qüestió amb el govern municipal ni han vist els estudis tècnics, i ha criticat que Colau ho hagi anunciat sense comentar-ho primer amb els grups. "No és la millor manera de trobar complicitats".

Pel que fa al PPC, el president del grup, Alberto Fernández Díaz, ha acusat Colau d'exercir "despotisme i frivolitat" a l'hora de prendre les decisions. "Despotisme perquè menysprea el parer del 80% dels barcelonins que es van posicionar en contra de la connexió del tramvia per la Diagonal", ha recordat en referència a la consulta impulsada per l'Ajuntament l'any 2010. "I frivolitat perquè presenta un projecte sense estudis, sense cost, sense finançament i sense dir qui gestionarà el tramvia", ha afegit. Per al líder popular, l'anunci de Colau no és res més que "fum".

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació