nou govern

Els noms del primer govern Puigdemont

Oriol Junqueras, Neus Munté i Raül Romeva dirigiran les tres grans àrees del nou executiu

Entre els nous consellers hi haurà Josep Rull, Toni Comín, Dolors Bassa i Carles Mundó

Manca conèixer els nous titulars de Governació i Agricultura

PERFIL Dolors Bassa, una mestra sindicalista a la conselleria de Benestar

| 11/01/2016 a les 10:00h
Arxivat a: Política, Carles Puigdemont, Govern, acord investidura
Carles Puigdemont, en el ple d'investidura | José Manuel Gutiérrez
Aquesta notícia es va publicar originalment el 11/01/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Carles Puigdemont prendrà possessió del càrrec de president aquest dimarts i l'endemà ho faran els seus consellers. L'organigrama del nou Govern està tancat i han transcendit pràcticament tots els noms del primer executiu del 130è president de la Generalitat. Oriol Junqueras, Neus Munté i Raül Romeva dirigiran les tres grans àrees del nou executiu mentre que entre els nous consellers hi haurà Josep Rull, Toni Comín, Dolors Bassa i Carles Mundó. Això sí, manca confirmar que Antoni Castellà serà el conseller d'Empresa i Coneixement i de conèixer el titular d'Agricultura.
 
El primer executiu de Carles Puigdemont
President: Carles Puigdemont (@KRLS)


Vicepresident i responsable de l’àrea econòmica: Oriol Junqueras, president d’ERC

Àrea econòmica
Empresa i Coneixement: Jordi Baiget, fins ara secretari de Govern en funcions
Territori i Sostenibilitat: Josep Rull (@joseprull), coordinador general de CDC i home fort de l’organització del partit, que podria assumir també les responsabilitats de Treball
Agricultura, Alimentació, Ramaderia i Pesca: pendent

Portaveu del Govern i responsable de l’àrea social: Neus Munté (@neusmunte), actual vicepresidenta i dirigent de CDC.

Àrea social
Salut: Toni Comín (@toni_comin), diputat, provinent del PSC i Ciutadans pel Canvi
Ensenyament: pendent.
Cultura: Santi Vila (@santivila), actual conseller de Territori i Sostenibilitat, figura important del sector moderat de CDC, exalcalde de Figueres
Benestar, Treball i Família: Dolors Bassa, exdirigent del sindicat UGT a Girona, proposada per ERC

Responsable de l’àrea institucional i conseller d’Afers Exteriors: Raül Romeva (@raulromeva), diputat i exeurodiputat

Àrea institucional
Governació: Meritxell Borràs (@txellborras), que continuaria en el càrrec. Exregidora de l'Hospitalet de Llobregat per CDC.
Interior: Jordi Jané, que continuaria en el càrrec. Exdiputat de CDC al Congrés
Justícia: Carles Mundó (@carlesmundo), advocat, fundador de l’entitat Drets.cat i exsecretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Castellà
Anònim, 11/01/2016 a les 10:39
+12
-24
Déu meu, el Castellà no, per favor, el senyor de les taxes universitàries i les pràctiques made in unió que es portava a universitats..
Cap un "nou" govern liberal-capitalista
Anònim, 11/01/2016 a les 11:32
+11
-19
NO anem per bon camí!!!!
Toni Comin
Anònim, 11/01/2016 a les 11:54
+30
-11
Ex-sociata i ex- Ciutadans pel Canvi, ara ERC. Qui dona més ? Si li fan una bona oferta es capaç de fitxar pel PP o C`s. Junqueras, ho fotràs tot a rodar. Puigdemont vigila.
No importa tant el qui
Anònim, 11/01/2016 a les 12:01
+7
-2
sinó el què i el còm!!
Nou govern??
Anònim, 11/01/2016 a les 12:04
+6
-12
CDC + Unió + ERC+ 1 sindicalista d'UGT
Eixamplar la base? Mande???
Cada vot negatiu, opinió negativa només significa una cosa..
SAMURAI1973, 11/01/2016 a les 12:46
+13
-9
Que anem per el bon camí.

Visca Catalunya independent!!!!!!
Lo que importa
Anònim, 11/01/2016 a les 12:59
+20
-4
Que continue la hoja de ruta hacia la independencia, eso es lo que importa de verdad.
Hecho en falta...
Conde Duque de Olivares, 11/01/2016 a les 13:12
+11
-3
..un Consejero de Hacienda en una legislatura en la que se dice pretender construir una Hacienda catalana
Per una Catalunya lliure i normaleta
Jordi M , 11/01/2016 a les 13:16
+5
-3
Doncs jo també hi veig conselleries de catalans que fins fa ben poc eren de les esquerres sucursalistes. I no t'oblidis que, tot i no formar part del Govern, la CUP també li dóna suport. Encara més eixamplament, vols, 12.04? Si ho dius perquè hi manca l'opció liberal, t'ho compro. Però dubto que vagis perquí.
Ara toca que alguns donin la cara i siguin responsables
Guifré, 11/01/2016 a les 13:40
+7
-1
Començaré dient que sóc votant de CDC. No me n'amagaré pas.

M'agrada que tots aquests perfils d'ERC, PSC, etc. (d'esquerres) entrin a formar part del Govern. Dels 5 anys d'aquest nou govern de CDC des del tripartit, els partits del que formen part o han format part aquestes persones (PSC, ERC, etc.) van criticar constantment a CiU de fer polítiques de dretes i de voler-se carregar l'estat del benestar. Era una cantarella que van assumir sense problemes i que l'han utilitzat constantment en un moment de serioses dificultats econòmiques i socials.

Ara es troben al mig del govern i hauran de respondre a la ciutadania i donar explicacions dels seus actes i de les seves decisions. Aquests que abans criticaven a CiU, ara pagaran les pagues extres endarrerides i les futures als funcionaris?, obriran els CAPS a les nits i el cap de setmana?. tornaran a contractar a tots els professors que es van fer fora?. recuperaran les inversions en llars bressol i escoles?, etc., etc., etc.......o potser ara argumentaran que tot això no es pot fer perquè no tenen recursos?. Donaran la raó a CDC de tots els arguments que els convergent havien donat fins ara davant els atacs que el govern havia rebut?.

La situació que pateix actualment Catalunya (procés independent) ha provocat una cosa impensable fins al moment: que part de l'oposició s'hagi d'integrar al govern per poder falcar correctament el procés que estem vivint d'una manera transversal. Ha comportat la paradoxa que s'han trencat els esquemes tradicionals de la política: ara, l'actuació i, sobretot, les crítiques que s'han fet des de l'oposició s'hauran de mantenir al govern o hauran de demanar disculpes. Si al final acaben reconeixent que tot allò que criticaven en realitat no es podia fer per manca de recursos, hauran de demanar disculpes i reconèixer, com s'ha obligat amb la CUP, que han estat massa bel·ligerant amb CDC i, el més greu, que durant molt de temps van mentir.

El procés independent no està renyit en fer les coses bé, però, sobretot en reconèixer els errors. Ara, a aquest els hi tocarà també reconèixer errors i, sobretot, que probablement en moltes coses ens van mentir a l'hora de fer oposició.
TRANSICIO O CONSERVACIO?
Anònim, 11/01/2016 a les 15:14
+2
-2
Les mateixes flors amb diferents gerros
En Santi Vila conseller?
V. Gassol, 11/01/2016 a les 15:55
+4
-3
Un altre Duran no, no fotem. Els encaixistes a casa. Puigdemont vigila, que et farà el llit...