investidura

Puigdemont deixa en evidència C's i PP: «La grapa del feixisme no la volem mai més»

El candidat a la presidència destaca que l'al·lusió als "invasors" de Catalunya feia referència a un article de Carles Rahola contra els bombardejos a Girona

EN DIRECTE Totes les reaccions al ple d'investidura de Carles Puigdemont

, Parlament de Catalunya | 10/01/2016 a les 21:04h
Especial: Nació Destacat
Arxivat a: Política, PP, Carles Puigdemont, feixisme, investidura, acord investidura, C's, Parlament de Catalunya
Carles Puigdemont, a la tribuna d'oradors del Parlament | José Manuel Gutiérrez
Aquesta notícia es va publicar originalment el 10/01/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Carles Puigdemont ha demostrat aquest diumenge, durant el debat d'investidura, que està preparat pel joc parlamentari i per la política d'àmbit nacional. El candidat a la presidència ha aprofitat el seu torn de rèplica per deixar en evidència Ciutadans i el Partit Popular. Tant Inés Arrimadas com el popular Xavier García Albiol li havien retret unes suposades declaracions en què parlava dels "invasors" de Catalunya. Els líders d'aquests dos partits unionistes donaven per fet que Puigdemont es referia als que no estan per la independència, però el fins ara alcalde de Girona ho ha capgirat només començar el seu torn de resposta.
 

El candidat de Junts pel Sí a la presidència ha començat recomanant a Arrimadas que "aixequi la mirada del Twitter", i ha seguit destacant que tant ella com el líder del PP al Parlament deuen tenir "el mateix community manager" perquè s'han referit a les mateixes declaracions. A continuació, els ha advertit que estaven fent "el ridícul". Per què? El motiu és que el terme "invasors" provenia d'un article escrit durant els anys trenta pel periodista gironí Carles Rahola.

L'article de Rahola va ser un dels arguments esgrimits durant el seu pseudojudici, i que va acabar amb el seu afusellament per part del règim franquista. El periodista gironí parlava d'"invasors" per referir-se a l'aviació feixista italiana i als bombardejos que va fer sobre la ciutat de Girona. "I la grapa del feixisme, no la volem mai més", ha sentenciat el candidat a la presidència. Les paraules de Puigdemont han desembocat en un aplaudiment, sentit, per part tant dels diputats de Junts pel Sí com de la CUP. La presidenta de la cambra, Carme Forcadell, ha hagut de cridar a l'ordre, i tot plegat ha servit per evidenciar els motius que poden portar a un grup com el de la Candidatura d'Unitat Popular a donar suport a aquest candidat.
 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Com més l'escolto, més m'agrada!!
Annibal Lecter, 10/01/2016 a les 21:17
Interessant
+76
-3
Estic seguint el debat d'investidura amb atenció, i he de dir que, al meu parer, el sr. Puigdemont es de rèplica fulminant i mostra fermesa i determinació. He passat del moment màgic de tenir govern i nou president a la meravella d'escoltar-lo com a candidat.

Aquest camí ple d'obstacles demana lideratge i fortalesa.

Endavant sr. Puigdemont!!

Replica
Anònim, 10/01/2016 a les 22:12
+36
-6
El torn de replica del Sr.Puigdemont ha sigut espectacular !!! Cada vegada m'agrada mes ! Crec que anem be
Incults
Anònim, 10/01/2016 a les 22:15
+33
-9
Sembla increïble que aquesta gent hagin estat capaços de perpetrar una pífia tan descomunal. Això va més enllà del joc polític: es tracta d'incultura en estat pur.
L'al·lusió als "invasors"
Vicenç Ramoneda, 10/01/2016 a les 22:20
+42
-8
Els invasors seran foragitats de Catalunya, com ho foren a Bèlgica, i la nostra terra tornarà a ésser, sota la República, en la pau i el treball, senyora de les seves llibertats i els seus destins, Visca Girona i Visca Catalunya Lliure! - Carles Rahola. (assassinat pel franquisme el 1939)

Visca el MHP Carles Puigdemont!
sorprés
bomberito, 10/01/2016 a les 22:51
+45
-7
Sorpresa agradable al escoltar Puigdemon...no soc votant de CDC... Pero m'ha encantat el meu President. S'els ha cruspit a tots.
Brillant Puigdemont
Anònim, 10/01/2016 a les 23:17
+26
-7
Ha estat bé el President deixant en ridícul els primers espases de Pepé i Ciudadanos, tot i què li han posat fàcil. Ja se sap que la ignorància és la mare de la gosadia.
Endavant President!
Ja comencen !
Anònim, 11/01/2016 a les 00:04
+26
-8
Comença el joc brut de les clavegueres del estado. A falta d'arguments, utilitzen el que millor saben fer que és dir mentides i empastifar-ho tot de merda.
Com els comptes del President Mas o del Alcalde Trias a Suïssa, per exemple, que van sortir a la llum a través d'uns esborranys d'esborranys de procedencia desconeguda però que tot i demostrar-se que eren falsos ningú ha tingut el que s'ha de tenir per assumir responsabilitats.
Es alló de "difama, que algo queda" però aixó no és el pitjor. El pitjor és que a Espanya i a una part de Catalunya hi ha un munt de gent que s'ho creuen perquè s'ho volen creure o necessiten creure-s'ho.
Només hi ha una sol.lució que és tirar endavant el procés i no haver d'escoltar mai més aquesta gent.
Per acabar, mai m'hauria pensat que diria aixó però el Sr Albiol està aconseguint fer de la Sra Camacho una gran politica.

Visca Catalunya !
Visca el President Puigdemont !
Visca el President Mas !

manipulació
Anònim, 11/01/2016 a les 00:49
+14
-25
Sr periodista usted juega sucio y recuerde que siempre ganan los buenos, pero siempre!
me gustaria también que ponga el video en donde la Sra Arrimadas le respondió con contundencia, venga pongalo tambien, no juegue sucio y no manche el periodismo! Siempre ganarán los buenos.
deu ser...
Adria, 11/01/2016 a les 01:01
+21
-2
Deu ser que ja els hi agrada i va be el feixisme a aquests que no aplaudeixen, no? I aixo es legal? buh..
el enigma de la ignorancia politica
Anònim, 11/01/2016 a les 12:02
+1
-0
La solución de esta misma politica es describir en la ignorancia de saber y no saber como protejerse en defenderse en su propia cultura. "Definición" pp , psoe , ciudatans y podemos, ¡¡decidme!! A quien podemos entender de los cuatro partidos,que ni ellos mismos se aclaran y lo unico que pueden llegar a ver en su propias tracyectoría de visión, es llenarse los bolsillos. Asi que porfavor seamos serios en el tema, y no olvidemos quienes son los que tienen la palabra, voto, y la ultima decisión gracias.
al manipulació
Anònimkatson, 11/01/2016 a les 13:33
+4
-3
La señora Arrimadas, respondió con prepotencia y mala leche.
Propio de algunos partidos.
en evidencia?? jajajajajaja
Anònim, 11/01/2016 a les 16:50
+2
-4
Lo millor la resposta de la Arrimades!! la premsa nomes possa els que els interesa.
I per cert li han dit el nou President que el Plebiscit es va perdre? perque semble que no s'enteri de res com feia el Sr, Mas.
Fascismo no, gracias.
Eduardo González Palomar (Manlleu), 11/01/2016 a les 17:43
+3
-7
Antaño, mi abuelo materno fue recluido tres años en un campo de concentración franquista; hogaño, otros nacionalistas, desde instituciones públicas en Catalunya me conculcan derechos lingüísticos e ideológicos de modo totalitario; esto es, vulnerando el código legal vigente del que nos hemos dotado todos en Democracia.
al FASCISMO No, GRACIAS
Anònim, 11/01/2016 a les 18:34
+1
-0
Hi ha gent que només té drets i cap obligació . Encara que el seu avi hagues estat
tres anys a un camp de concentració.
Els extrems es toquen. El dret de conquesta de Catalunya tant ho tenien -i ho tenen- els franquistes com els de l'altre extrem.