investidura

Junts pel Sí i la CUP no tanquen un acord i l'ANC ja només té «un fil d’esperança»

Jordi Sànchez explica que van fer dues propostes als partits que no es van acceptar però que van reobrir el diàleg

Una, avançada per NacióDigital, consistia en activar una assemblea d'electes per fer la proposta de president mentre l'altra en unes primàries

Els partits accepten "mantenir una línia de contacte permanent" per intentar evitar unes eleccions que semblen inevitables

EN DIRECTE Hores decisives per al futur de la legislatura

, Barcelona | 08/01/2016 a les 19:10h
Arxivat a: Política, CUP, Junts pel Sí, investidura
Josep Rull i Raül Romeva sortint de la seu de l'ANC | ACN
Aquesta notícia es va publicar originalment el 08/01/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La reunió entre Junts pel Sí i la CUP a la seu de l'ANC per intentar assolir un acord d'investidura abans de diumenge ha finalitzat després de poc més d'una hora sense acord però "amb un bri d'esperança". Així ho ha assegurat Jordi Sànchez, president de l'Assemblea, entitat que ha acollit la trobada.

Sànchez ha explicat que ahir van fer dues propostes que, malgrat no van ser acceptades pels partits, van servir per reiniciar el debat. Una de les iniciatives, avançada per NacióDigital, consistia en activar una assemblea d'electes per tal d'escollir el candidat a president i només va ser acceptada per Junts pel Sí amb matisos. L'altra preveia investir provisionalment Artur Mas a l'espera de fer una consulta ciutadana, una mena de primàries, per triar-ne el definitiu al cap d'uns mesos –opció que la CUP acceptava també amb condicionants-. Malgrat tot, el president de l'ANC ha valorat positivament que, almenys, la taula de treball organitzada per l'ANC va permetre "reiniciar el diàleg i les converses".

El líder sobiranista ha admès que aquestes dues propostes ja "no tenen recorregut" i que els partits ara han de "tancar un acord o reconèixer que no han estat capaços" d'aconseguir-lo. Tanmateix, no està clar que ambdós partits continuïn negociant per evitar unes eleccions que semblen inevitables. De fet, segons Sànchez, només "s'han compromès a mantenir una línia de contacte permanent".

Explicacions sobre un tuit polèmic

Sánchez també ha aprofitat la roda de premsa per aclarir que va fer el tuit on demanava disculpes per haver demanat el vot per a les forces independentistes equiparant Junts pel Sí i la CUP després de rebre "milers de correus electrònics" decebuts amb aquesta recomanació. "Tenim gent que ens va fer confiança i ens ha dit estem decebuts. Crec que l'obligació és demanar disculpes", ha declarat. En tot cas, el president de l'ANC ha dit que "no és hora de buscar culpables" del no acord.

 

Jordi Sànchez, en la roda de premsa posterior a la reunió Foto: ACN

 

La trobada havia començat a dos quarts de sis de la tarda amb la presència del cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva; la secretària general d'ERC, Marta Rovira; el coordinador general de CDC, Josep Rull; el president del grup parlamentari, Jordi Turull, i els membres de CDC Albert Batet i Lluís Guinó; i per part de la CUP les diputades Gabriela Serra i Eulàlia Reguant i per Hugo Alvira, membre del secretariat nacional. També hi han assistit representants de les entitats sobiranistes, com el president de l'AMI, Carles Puigdemont.

La reunió ha arribat després que la CUP hagi fet públic un comunicat en el qual ha "denunciat la manca de voluntat política de la resta d'actors" i ha "manifestat la voluntat de continuar treballant per arribar a un acord". Unes paraules que ràpidament ha respost la portaveu de CDC, Marta Pascal, assegurant que és la CUP qui "no es mou" per seguir "excloent" Artur Mas.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

....
Anònim, 08/01/2016 a les 19:15
+24
-80
La CUP ho ha deixat clar: per una rebequeria de qui és el president, noves eleccions, on ells diràn que qui guanyi rebrà el seu suport crític si donen suport a un referèndum unilateral, el qual sols volen ells però els servirà d'excusa per criticar sense parar per respirar
Ni amb aigua calenta
Anònim, 08/01/2016 a les 19:16
+33
-212
No baixa del burro ni amb aigua calenta! Si aquestes properes eleccions són un daltabaix culparé directament al MHP.
Segona volta
Anònim, 08/01/2016 a les 19:17
Molt interessant
+229
-17
Segona volta, es el millor per Catalunya! No esmercem tants esforços inútilment que tenim feina!
Per què tants representants de CDC a la reunió?
Anònim, 08/01/2016 a les 19:18
+23
-178
.......
A PASTAR FANG !!
Anònim, 08/01/2016 a les 19:20
+31
-67
....
jaja
Anònim, 08/01/2016 a les 19:24
+19
-151
Esto es tan largo como el parto de la burra,solo espero que lo que salga sea un poco mejor
Quina vergonya
Anònim, 08/01/2016 a les 19:32
Interessant
+84
-24
Els Catalàns no ens mereixem tot aixo que està passant, NO HI HA NINGU QUE SIGUI CAPAS DE DIR PROU. ¿es que ens emb vegut l'enteniment? ¿la dignitat? aquets politics han aconseguit el que espanya no habia aconseguit fins ara humiliarnos, i ho ha fet la nostre propia gent.Prou Prou Prou de vestiesses anem a Març i prcurem recuperar la poca dignitat que ens queda. es Vergonyos tot aixo.
no,no i no
Anònim, 08/01/2016 a les 19:35
Molt interessant
+186
-16
No sigueu calçaces i caigueu en mans del xantatge de la CUP.Mas president,com vam decidir una part important del poble que va anar a votar i que el tornariem a votar.Més, despres de que ja es bastant evident que hi va haver tupinada a Sabadell¡¡per que no li pregunteu a la Gabriel que va passar a Sabadell?
Jajajajaja
Anònim, 08/01/2016 a les 19:38
Molt interessant
+178
-10
Si tenim que esperar que la CUP, sigui qui decideixi l'independencia anem ven lluits.
L'hora del Poble, Eleccions amb ANC com a formació política
Pep de Roses, 08/01/2016 a les 19:38
+28
-128
Si els politics no poden que s'apartin...
L'ANC + Omnium que es presentin si us plau a les eleccions!!
El poble va liderar el procés, el poble ha de continuar-lo.
Vergonya de polítics...
Junts pel requetesirc
Masias , 08/01/2016 a les 19:41
+28
-146
. Para que no decaiga el espectaculo, creo que el 6-M deberia formarse una gran coalición: CUP+CDC+ERC+ ANC+OMNIUM bajo el nombre de: Junts pel Requetesirc

. Como estas ultimas elecciones, estas también serían plebiscitarias.

Of course !
Deu meu!!!
Anònim, 08/01/2016 a les 19:43
+24
-127
Acabaran abans la Sagrada familia que aquesta colla. A no ser que la faci la Cup.
Mareando la perdiz...
Anònim, 08/01/2016 a les 19:47
+28
-145
Las cosas deben valorarse desde su origen:
a) El espíritu independentista se fundamenta en una mitología nacionalista que empieza a construirse en el siglo XIX, que luego reinterpreta hechos históricos para acomodarlos a su visión del mundo.
b) El proceso nació muerto, fruto de una reclamación económica de Mas para ocultar un su incapacidad de gestión económica en una situación de crisis. Es en ese momento cuando se abandona en el frenesí independentista, que le conduce a una pérdida inexorable de apoyo político que culminará en la disolución de CDC (otrora fuerza hegemónica en el Parlament).
c) Las elecciones plebiscitarias fueron un pufo jurídico. Aunque más allá de eso, los votos que eran partidarios a la independencia no llegaron ni a la mitad. A mayor inri, JxS, el instrumento definitivo para alcanzar la autodeterminación de Cataluña, debe pactar con un partido antisistema y anarquista (que, por definición, no deberían reconocer el Estado... ¿qué rayos hacen concurriendo a unas elecciones? Nadie lo sabe)
d) Ahora toca marear la perdiz: darle vueltas y más vueltas, hasta que al final salga algo... Y mientras, Mas se sigue aferrando al poder: su único interés y el motivo por el que promovió todo este proceso.
No piduleu mes
Que tinguem sort, 08/01/2016 a les 19:54
Interessant
+75
-11
Es que encara que sigui per poquet temps el haver tastat poder sobre tot els que no eren polítics, lo que anomenen societat civil, ocupant càrrecs com a Presidenta de Parlament i pensar que ferien historia, te que fotre molt tenir-ho que deixar. De totes maneres ja han fet historia amb la poca dignitat d’anar pidolant de genolls davant els anti sistema.
A pastar fang
Anònim, 08/01/2016 a les 19:55
+15
-129
Votaré QWERTY Kumbaia son ridículs pro no tant, la CUP es impresentable, Busqueta , la Gabriela i la Gabriel per oblidar, polítics dolents, dolents.Artur Mas omnipresent, habia de ser mes llest desde el principi ha fracassat. Han fet bons a Herrera,Camats, Rivera, Arrimadas, Rabell i fins i tot Camatxo i Albiol. El unic que te pebrots es Joan Tarda.
Prou ja , si us plau
Anònim, 08/01/2016 a les 20:02
Interessant
+64
-6
Que esteu fent? Voleu acabar d'espatllar-ho tot? algú pensa que d'aquesta manera ens pendran seriosament a cap lloc?? si fins i tot tinc vergonya com a català !! Quines propostes de darrera hora són aquestes?? Càrrecs electes d'Ajuntaments votant al President?? Una proposta dels independents de JuntsxSí que no es més que la mateixa de Sumate acceptant dimissions de parlamentaris?? Així es com hem de preparar un camí solid ?? I l'ANC que fa aqui al mig?? Allargar l'espectacle esperpèntic??

Feu el favor de fer cada partit la roda de premsa que ens comunica que no hi ha sortida, i acabem amb l'espectacle de reppublica bananera si us plau.

Un català, un vot. Vull votar ja per canviar i anar endavant!!
Comics
Anònim, 08/01/2016 a les 20:04
+15
-101
Aixo recorda les historietes de la Editorial Bruguera, amb personatges del Cavall Fort.

Desco honante !!
Impresentables
Anònim, 08/01/2016 a les 20:05
+56
-11
Són una banda de impresentables, reconec que he passat vergonya ; però no podran amb nosaltres. Eleccions al Març, animar a tots els desanimats i tornar a votar Independència. Ens en sortirem.
L'única esperança per esdevenir un estat i lliure d'espanya
Vicenç Ramoneda, 08/01/2016 a les 20:20
Molt interessant
+148
-6
L'única esperança per esdevenir un estat i lliure d'espanya és anar a segona volta al març! La CUP ja sabem que son corruptes car ens ho van demostrar amb la tupinada a Sabadell i el que deien que farien president qui ens portés a la independència.






1641, 1714, 1873, 1931, 1934, 1936, 2015, ...
Pau Clarís, 08/01/2016 a les 20:26
+29
-86
Nens i nenes, això s'ha acabat. Al Març no hi haurà majoria independentista al Parlament. Cadascú que es dediqui al seus afers i d'aquí uns anys ho tornem a provar. Res de nou a Catalunya. L'últim que tanqui la llum, si us plau, que ha pujat molt el rebut.
No puedo parar de reir
Mallorquín, 08/01/2016 a les 20:28
+16
-85
Personalmente, hubiera preferido un acuerdo en el último momento. Sobre la sirena, en términos deportivos. O en el minuto 91, más futbolero. Sería la guinda perfecta para este esperpento.
Total, acabarían despellejandose igualmente...
"El vot de la teva vida"
Anònim, 08/01/2016 a les 20:36
+22
-80
Menudo ridículo.
A los que hablan de segunda vuelta: Llevamos cuatro vueltas, pero de campana, y espérate que aún no hemos parado de caer.
sense acord ni Mas ni CUP
gallineta, 08/01/2016 a les 20:46
+8
-80
Gràcies ANC espero una postura clara i deixar ben clar que per tots els indepes que hem lluitat, hi han 3 coses molt importants per posar a taula:
1- tant Mas com la CUP no tenen arguments i si hi ha eleccions, tots dos quedaran com als pendons vermells que van enfonsar al procés.
2- La ANC no pot defensar que un sol vot indepe vagi en eleccions ni a Mas ni a CUP
3- l'historia parlarà de l'humiliació que hem patit als il·lusionats indepes per part tant de Mas com de la CUP.
pels que cedeixin i s'obrin al pacte la gloria i tota la força de la gent. SORT. Però el que no es pot permetre, per part de ANC i Omnium, es que no deixin clar això, no es pot esperar que finalitzi el termini, per amenaçar amb aquesta postura clara i contundent. ja esta be de prioritzar i respectar a qui ens han enganyat.
Potser algú ho havia de dir
Anòn votant de Junts pel Sí,sense carnet, 08/01/2016 a les 20:47
Interessant
+99
-3
Hem estat 3 mesos perdent el temps La declaració de ruptura del parlament del matí exigia la mateixa tarda un govern amb el full de ruta del Consell per a ls Transició Nacional.L'actitud de la Cup ha estat i és impresentable,obertament,descaradament espanyolista.Ara bé,hi ha hagut i hi ha un bonisme cap a la Cup ingenu.Perdoneu companys i companyes jo de l'extrema esquerra, ni abans ni ara,no en vull saber res .Ben lluny.Potser algú ho havia de dir. eleccions,de seguida que legalment es pugui I si no sumem,no sumem.I ben clar jo amb la Cup no vull sumar. Jo el camí amb la Cup no el vull fer.La seva "revolució",el seu "chavisme"no m'interessa.Soc sincer,em provoca urticària
catalunya es queda
Anònim, 08/01/2016 a les 20:51
+16
-78
a veure com us ho monteu per fer coincidir les elecciones ara amb la Diada, amb la pasta que vau invertir a la mani per res !! jajaja. I sense cap posibilitat d'una llista unitaria i l'independentsime dividit, amb la pujada de Podem, de Ciutadans.....adeu independència adeu.
El silenci dels 10.
Carles Viñals Casado , 08/01/2016 a les 21:06
Interessant
+87
-11
Tres mesos de calvari per a 1.600.000 votants de JxSí, sense comptar la meitat dels de les CUP i els diputats d'aquesta formació o si més no la meitat d'ells no hi tenen res a dir?

Tupinada a Sabadell, l'assemblea partida pel mig a parts iguals, i els 10 diputats electes no hi tenen res a dir?

Ah! Ja ho entenc. A la democràtica CUP Una assemblea de 3.000 decideix el que pensen 330.000 electors; 10 diputats decideixen el que pensen els 3.000 de l'assemblea i els 330.000 electors i l'Anna Gabriel decideix el que pensen els 10 diputats, els 3.000 de l'assemblea i els 330.000 electors.

Vinga, Sr. Mas: Aprengui el que és democràcia i faci un pas al costat.
¡¡¡¡ XE !!! RECOLLONS, CONVOQUEU NOVES ELECCIONS D´UNA VEGADA.
Finni Pel Roig, 08/01/2016 a les 21:16
Interessant
+95
-9
Al "porqué de tantos representantes de CDC", molt fàcil, nen, son els únics independentistes que donen la cara i reben tots els pals. Els d´esquerra estan amagats, ni piulen, si tenen que fer el paperina ja tenen a Maragall. A aquestes altures de la pel·lícula dir que la CUP son independentistes, es com dir que jo soc Mao Tse Tung. I el Jordi Sánchez sembla pastat a Can Iniciativa.
El boc expiatori
Anònim, 08/01/2016 a les 21:17
+18
-83
Ai, quina colla de passerells que són aquests de la CUP fent una assemblea mig oberta i ensenyant-ho tot. La política és pura brutícia, noies. Que es pensaven que faria CDC? Una abraçada? Doncs aprofitar això que han ensenyat per carregar contra ells, ni més ni menys que amb un discurs d'una hora del President. Insòlit, un discurs institucional d'un President d'un estat que-vol-ser parlant d'un altre partit petit. CUP amunt, CUP avall, 1515 amunt, 1515 avall, durant una hora, fer-los culpables de la fallida estratègia d'en Mas amb el nyap de JxS i les eleccions plebiscitàries. Ja ha trobat el culpable, el boc expiatori, per no assumir ell cap responsabilitat de tot plegat. Ell mai. Però resulta que l'estratègia era seva. Tota seva. En lloc de convocar eleccions el 10N, quan teníem el poble mobil·litzat i l'estat espanyol descol·locat, va inventar-se un llarg procés, un procés en realitat de desmobilització. I ERC va anar arrossegant els peus, que s'ho veien a venir. Sempre diem que a Espanya no dimiteix ningú, doncs a Catalunya passa igual. Es en Mas qui ha fracassat -no la CUP que proposava una altra cosa, no ERC que proposava una altra cosa. I com diem moltes vegades, en un país democràtic quan fracasses tan rotundament, plegues. Però aquí no, la culpa és dels altres i, en lloc de plegar, com per exemple va fer en Salmon a Escòcia, aquí no, aquí encara té els nassos de voler reeditar JxS (amb ell de presidenciable és clar) o no sé que c. de govern en funcions de coalició... o la propera parida que sentirem d'aquí a uns dies per tal de seguir ell i tornar a enredar a ERC.
Acord de mínims
Severí Màxim, 08/01/2016 a les 21:22
+5
-23
Semblen baralles de mix.
Mentres enfora ens esperen amb la turbomix...
Mas al març
Anònim, 08/01/2016 a les 21:24
+15
-88
perdrà les eleccions , però el futur de Catalunya se li en fum , ell el que vol es la cadira........autonomistes i botiflers a l'infern de tres en tres.
Quina paiassada !!
Anònim, 08/01/2016 a les 21:33
+18
-82
Que no veieu que tothom s'esta fotent un tip de riure?
I tota aquesta tropa es la que ens havia de portar a Itaca? Au va!

Increible on han portat a Catalunya

JxS NO accepta que investeixin Mas !!!
Coma, 08/01/2016 a les 21:46
+10
-63
Es neguen a la proposta de l'ANC que acceptaria la CUP que MAS fos INVESTIT per un trimestre per després refrendar o canviar el President en consulta ciutadana (sobre llista tancada, se sobreentén)

Qui bloqueja l'acord ara???
La Cup abduint Jordi Sanchez?
Junqueras que vol eleccions?
o el tercer home que tots estem imaginant?

Pensem-hi.
pais de pandereta
Ex-colono, 08/01/2016 a les 21:48
Interessant
+68
-7
Me hace gracia que los españoles se burlen. Acaso es mas facil poner de acuerdo comunistas y centro derecha en su pais de pandereta...reid, mediocres, que vais a nuevas elecciones :)
Això no te nom
Això s ha acabat, 08/01/2016 a les 21:56
+15
-15
No se si riure o plorar. l'espectacle de la política catalana és tan lamentable que el millor és parar el procès i tornar-lo a engegar quan siguem capaços d'entendre'ns.................
Visca Catalunya
Anònim, 08/01/2016 a les 21:59
+7
-64
President de la Generalitat Lluis Llach ,Conseller en Cap, Mas
Dilluns automaticament
Anònim, 08/01/2016 a les 22:00
+7
-66
Veurem si sira LUNES NEGRO, O LUNES AL SOL, pero si tot ho tenen de fer així, els catalans ja ens podem apreparar, sira una legislatura comica de corredisses i plena de renunions assamblees, protaveus i no se que mes, uffff no es d´estranyar que internacionalment no ens faiguin ni cas.
Només tenim infanteria i amb només infanteria no es guanya cap guerra
Jordi M, 08/01/2016 a les 22:05
Interessant
+73
-7
Totes les televisions hostils fins l'ofec contra la sobirania catalana, inclosa 8tv, al servei del Puente Aéreo, és a dir, que comparteix objectiu amb les altres però ho ha de fer de diferent manera... i finalment TV3 subjecte a un marcatge ferri perquè pobra d'ella que pugui mai decantar-se en favor de la llibertat de Catalunya. Marcatge que la duu a hiperdemostrar que no, que i ara!, que de cap de les maneres adoctrina en sobiranisme. Claudicació que no li significa cap sacrifici al periodistam progre hispanocèntric que hi treballa. I claudicació que per descomptat que no evita que Espanya titlli igualment el canal de totalitari adoctrinador. Jo, de debò, ho he dit un milió de vegades si no més, amb aquest espai mediàtic tot està sent i tot serà debades.
jo
Anònim, 08/01/2016 a les 22:06
+36
-22
La Carme Forcadell tenia mes collons per di i fe las cosas que no pas en Jordi Sánchez.
El xq de tot plegat
Arrels, 08/01/2016 a les 22:11
+10
-14
El meu estimat Junqueras ha fet la jugada de la seva vida. Ha fulminat CiU pels segles dels segles. ..amén. Va arrossegar en Mas a un espai que en Pujol mai hagués acceptat. Potser hem d'admetre que hi ha el risc de Podemos-Colau....Però valia la pena. ERC ha tret per primera vegada més vots que CiU en unes generals. No cal k digui res més
El CNI si que ha complert amb la seva feina.
Anònim, 08/01/2016 a les 22:42
Interessant
+56
-2
Aquest Sánchez, es guanyaria millor la vida al Circ Cric, mira que l'ha cagada de vegades, pero el Secretariat al mante "Porque será" Ja os ho explicaré, recordeu la tupinada de la CUP, doncs algo semblant va passar a l'ANC, la Presidencia l'habia d'ocupar la Liz Castro, i sorpresaaaaa,

Tan va ser marxar la Carme Forcadell com s'ha acabat l'ANC, no ho entenc ¿pot ser que estiguem tan de desgracia?
22.06
Anònim, 08/01/2016 a les 22:54
+9
-7
La Forcadell tenia què? La de "presideeeeeeent posi les urneeeees"? LMFAO
eleccions
Anònim, 08/01/2016 a les 22:57
Interessant
+57
-2
Amb la Cup no es pot governar
Farsa cup
Anònim, 08/01/2016 a les 22:59
Interessant
+62
-2
De 1515 res va sórtir si al presidente per 8 vots
Prou tonteries
Currante, 08/01/2016 a les 23:05
+8
-38
Però de quina "esperança" parla aquest paio? De la de trobar alguna feina precària? De la que pugin per fi els sous? De la baixada de l'IRPF? O les pensions? O les llistes d'espera? O de...? De debò sap de què parla esmentant l'"esperança"? Que volti pel "país" i ensumi una mica la situació de la gent...
A veure si pleguem de tanta tonteria sisplau, que tanta independència, tanta independència, al final només quedaran quatre catalanets que crearan el SEU país a la SEVA conveniència...
No necessitem més polítics, ens ho podem gestionar tot solets
Recordeu el potser si potser no.
Anònim, 08/01/2016 a les 23:22
+9
-28
Ja ningú en parla, soposu que deu ser degut a la resaca que encara arrosaguem, pero, recordeu el Cerillo, si homa aquell calv que deia que negociar amb la CUP era un disbarat, no se perque m'ha vingut a la memoria? ves per hon acabarem donant-li la rao. Uy Uy Uy no he dit res, ho retiro.
El veritable secret
Anònim, 09/01/2016 a les 00:07
+2
-8
Tot-hom buscant l'espia del CNI a la CUP i al final serà en Mas. Desprès de les converses secretes, dies abans del 9N, amb el PP, va seguir endevant mes fort que mai, però esperant el darrer moment per no acceptar res i dir"...ooooh! Quina llàstima! S' ha acabat el procés". Pense-ho-hi.
Lógica pura
TARRAGONA INDEPENDIENTE, 09/01/2016 a les 00:37
+3
-5
Separar y unir son antónimos. Separatistas, nunca os podréis unir para defender lo que pretendéis porque en vuestra esencia está el separarse.
Quin fil..?
Marcel·lí Perelló i Valls, 09/01/2016 a les 01:52
+8
-0
El fil, pel senyor Sànchez és obviament que finalment aconsegueixin plegar-li els genolls a Artur Mas. Ja ho va deixa "claríssim" fa uns dies. En fi, malgrat els fils de senyor Sànchez, això, uf,.s'ha acabat. Quin descans! ja era hora, coi. Desde fa més de tres mesos era evident el sabotatge de la cup. No entenc aquest entestament inútil de la gent del Mas. Era clar (hauria d'haver estat clar) des del primer moment que amb aquesta gentussa no es podia anar en lloc. Vaja, per fi, in extremis. Ara a tornar a engrescar-nos i a votar. Mas al març..! Visca Catalunya Lliure..!
18 meses
Anònim, 09/01/2016 a les 10:06
+1
-5
9 meses el President Mas y 9 meses el President Junqueras.
Haber si les gusta a los de la cUP.
Eleccions!
català a bord, 09/01/2016 a les 10:55
+0
-0
Hi haurà eleccions al Març. Ara falta saber si els independentistes sabrem votar al que cal: independència! Res de Cups, ni Podemos, ni rés d' això. El referèndum de Podemos ja trontolla! Són espanyols com els altres. Només ens queda ERC, CDC i els nous que venen de Unió i PSC No ens tornem a equivocar! No ens quedan gaires oportunitats. Siguem valents! I demanem a ERC i CDC si, en cas de majoria, si pactaran ràpid o també ens faran perdre el temps. Senyores Serra, Gabriel, ... i satèl·lits, gràcies per tot el que heu fet per Catalunya. No estic d' acord amb els insults que rebeu, però heu demostrat que el país us importa poc. Desitjo que us passi com a Unió.
Vergonya i poca visió. Realment ens coneixem?
Anònim, 09/01/2016 a les 11:37
+0
-0
Política?.
Coherència?.
Sentit comú?.
Visió de país?.

RES d'això te ja cap valor. Les paraules que estan buides de contingut a hores d'ara. No ens hem cuida't ni valora't TOTS, com a societat cada cop més diversa ...cada cop més complexa , on els extrems idealistes teòricofonamentalistes s'expulsen soles perquè la societat no serà mai així.

Realmemt ens coneixem com a poble?. Sabem què ppt ser possible i què és pura teoria utòpica.
No ho sabem, molts per edat, molts per massa teòrics, molts per desconeixement en sentit ampli de COM SOM.
No hi ha visió...no hi ha capacitat estratègica. "Curts de mires"en diuen al meu poble.

La Generositat és potser la gran virtut.
La Reflexió i l'oportunitat d'aprendre sobre l'error una altra.

L'oportunisme és l'avantporta del fracàs electoral en que ens sumarem tots els que defensàvem un ideal a on calia generositat de mínims ...impossible de màxims...perquè la societat no és un ens únic i indivisible.

Una GRAN OPORTUNITAT perduda i que dubto es repeteixi en 50 anys, per tots aquells PARTIDISTES UTÒPICS que espero que tinguin una mica d'autocrítica i reflexionin de la GRAN ERRADA HISTÒRICA.

Jo, un ciutadà no militant de cap partit...pel que són i representen.

Construim una societat respectuosa i amb valors de base , la resta és començar un castell que se l'emporta la primer marinada. AQUEST EPISODI M'HA DEMOSTRAT QUE MOLTS NO SOM MADURS SOCIALMENT i no ens entenem en sentit ampli.

Suma TOTHOM, en quan resta una sola persona, vol dir que ENCARA NO HEM ENTÈS QUE ÉS LA SOCIETAT i no hi pot haver PAIS.

Un procés natural que serà molt més lent.
NO...NO...NO....
Anònim, 09/01/2016 a les 11:48
+0
-0
Dirigits als que fan el Polonia, cada dijous al vespres, que es la viva imatge de la realitat catalana, podeu fer un gag, que els politics independentistes i les carallos Rahola, Muriel, Forcadell, cantant sota la dutxa al NO...NO...NO... de la Whiney Whingouse, agitan la mangera de la dutxa per la Gabriel de la CUP, batiriau tot els recods d´audiencia, a veure si ho feu, que riurem un bon rato, au va començeu tots... NO...NO...NO...
NOVES ELECCIONS
Manel-111, 09/01/2016 a les 12:41
+0
-0
Si finalment no hi ha acord, i si realment el Sr. Mas és un obstacle -que ho dubto- que es posi a un costat, fins que fem unes noves eleccions i es torni a presentar, jo ja li reconec el seu mèrit, i per a mi serà el President que ens ha conduït a ser un nou país lliure i democràtic i la historia així també s'ho reconeixerà. No cal més oferiments ni concessions, amb aquesta gent de la CUP. No tinguem por a unes noves eleccions, si realment volem ser un nou país (RCAT) tornarem a votar el mateix i amb seguretat que serem més, i aquesta gent de la CUP que es quedin com estaven abans.


Al de les 19:38
Anònim, 09/01/2016 a les 13:32
+0
-0
SI, SI l'ANC al capdavant que aquests si saben de política! O de manipular la gent amb ganes de sortir al carrer a manifestar-se.
Democràcia manifestària!!
El fil de l'esperança?
Anònim, 09/01/2016 a les 13:41
+0
-0
O uns filets de plastilina?
El vaixell s'enfonsa i la marea negra pot contaminar les platges de chapapote.
Compte
vergonya
jhk, 09/01/2016 a les 14:05
+0
-0
Conclusio : A part dels cuatre españolitos ,que no respecten res , es indignant la comparacio de culpabilitat que es vol donar respecte jxs i la cup . Pero quin idiota pot donar peixet a la cup?Vosaltres heu llegit el document de full de ruta que va aprovar el consell politic i el grup d,accio parlamentaria a sabadell?.- Discutir l,aliança de erc i cdc que imposibilita l,articulacio d,una majoria de esquerres en favor d,una sortida autodeterminista i unilateral a Catalunya. - Començar a treballar en l,articulacio de una candidatura popular i de base que pugui articular el conjunt de la esquerra catalana i que tingui com a elements programatics fonamentals el referendun unilateral de independencia , Confrontar el paper de cdc com agent que preten liderar i subjugar el proces independentista als interesos de un sector de la burguesia mes encara ara quan despres del 20D la temptacio pactista torna a prende cos a CDC.Cal combatre el lideratje de las classes dominants i l,hegemonia politica i ideologica de la dreta en el proces independentista ja que fer canviar de mans aquest lideratge es l.unica garantia perque aquest proces arribi fins les ultimes consequencies,,,,.Resum, aniquilar, vetar, destruir al Mas,a la dreta a la burguesia a les clases mitjanes,al centre dreta, al centre esquerres , a mi ( soc votant de ERC i CDC depenent del millor pel pais)a.cents de mils de persones que la seva manera de pensar es diferent que la d,ells.Total que envers de sumar resta a una part molt important del pais.Que veta a algu en Mas o jxs o la dreta o jo o cents de milers de persones'?Resum encara ja gent buida que dona peixet a la cup.