investidura

Una assemblea d'electes per triar president, una de les darreres propostes

La CUP va rebutjar l’opció que els regidors i els diputats sobiranistes decidissin en una assemblea el candidat a la investidura

EN DIRECTE Hores decisives per al futur de la legislatura

| 08/01/2016 a les 12:00h
Arxivat a: Política, AMI, CUP, investidura, Junts pel Sí, ANC, Òmnium Cultural
Les entitats van fer una nova proposta a Junts pel Sí i la CUP | José Manuel Gutiérrez
Aquesta notícia es va publicar originalment el 08/01/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
En el transcurs de la reunió mantinguda aquest dijous entre Junts pel Sí i la CUP, a instàncies de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), i amb presencia de l’AMI i Òmnium Cultural, es van desplegar diverses propostes que poguessin desbloquejar la situació. Segons ha pogut saber NacióDigital, una d’elles, feta per un representant de les entitats, va ser que el nom del candidat a la investidura sorgís d’una assemblea de càrrecs electes.

Aquesta assemblea aplegaria els regidors sobiranistes elegits en les municipals del 2015 i els diputats al Parlament. Però no sembla que a la CUP aquesta proposta li agradés, i la va acollir amb recança. Amb els números a la ma, la correlació de forces seria poc favorable a les tesis de l’esquerra independentista. Dels regidors elegits en les municipals, CiU –aleshores encara no s’havia trencat la coalició- va guanyar més de 3.300 regidors, ERC va superar els 2.300 i la CUP va obtenir exactament 372 regidors.


No va ser aquesta l’única proposta que es va posar damunt la taula en el transcurs de la trobada. Una reunió de tres hores dóna per molt. Però sí que aquesta va ser una de les que es van formular des de les entitats. Des del teixit civil sobiranista s’estan fent tots els esforços possibles per intentar desencallar un bloqueig polític que amenaça de frustrar moltes il·lusions col·lectives.

No és la primera vegada que es proposa una "assemblea" per triar president. Artur Mas, en el marc del debat d'investidura, va insinuar la possibilitat que els 72 diputats –de Junts pel Sí i la CUP- es reunissin i votessin un candidat. Una proposta que la CUP ni tan sols va tenir en compte a nivell formal.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

La proposta era demòcrata e intel.ligent
Anònim, 08/01/2016 a les 12:28
Interessant
+96
-14
Però les CUP només respecten la seva democràcia popular comunista. Ho respecto, però no és el que he votat, jo he votat independència. No sóc Masista, però m'avergonyo del linxament públic per part de molts que considerava compatriotes meus, d'aquell que ha fet tant per la independència de CAT. Noves eleccions, svp, prou d'indignat i covardia. Anem a una segona volta amb l'esperit fort.
La democràcia de la CUP
jjj, 08/01/2016 a les 12:34
Molt interessant
+160
-10
Clar que no ho acceptaran. Això de la Cup de democràtic no en té res. Molta assemblea i molta perafernàlia i acaben decidint tres o quatre. Ja ho van mostrar amb la tupinada de Sabadell, i ara no volen aquesta assemblea de regidors i diputats perquè no són capaços d'acceptar el que vol la majoria.
No fotem !
Votant del SÍ indignat, 08/01/2016 a les 12:34
+22
-142
Aquest és el gran gest que fa CDC??? ostres tu, tot són trampes del mateix estil, utilitzar els recursos a l'abast convergent per dissimular la tria de Mas, és que de vegades n'hi ha per empatitzar amb els anti-capitalistes, que som tots grandets i no ens mamem el dit, això són preses de pèl !

Si aquesta és la veritable voluntat d'un acord em sembla molt que les explicacions de Mas són poc més que una faula, porten 3 mesos amb aquesta comèdia i no saben fer el que ja demana no només la CUp, sinó Súmate, una part d'ERC i molts altres pensem. Feu el favor de posar la segona de CDC amb en Mas a una de les grans àrees (la internacional, per ex) i acabem ja amb aquest ridícul surrealista i , sobretot, amb tots aquests càlculs partidistes de despatx.

Fuera la CUP de Catalunya 2ª vuelta electoral y a sacarlos fuera
Anònim, 08/01/2016 a les 12:39
Molt interessant
+159
-12
A por ellos fuera con los de la CUP por traidores al Proceso Soberanista.
Elecciones y a votar con la cara bien alta que estos comunistas de Fin de Semana no te amargen la vida.
si els números no van a favor seu...
tip de NOs, 08/01/2016 a les 12:42
Molt interessant
+126
-7
si els números no van a favor seu... Que no saben que vol dir democràcia?
Desesperación y delicia
Anònim, 08/01/2016 a les 12:44
+18
-116
Me parece un espectáculo delicioso ver cómo, sin necesidad de ningún tipo de intervención de España, el independentismo se va derechito al fracaso él solo. ¡Es lo que tiene el cainismo!

Aunque bueno... ¡siempre le podéis echar la culpa a España! ¡Con eso del CNI infiltrado en la CUP lo habéis roto, de verdad!
Tant dificil es q Mas S'aparti?
Agusti Pedro, 08/01/2016 a les 12:45
+22
-146
Trobo indignant el que esta fent el sr. Mas aguantat el carrec a tota costa passant per sobre de tot. Dividint la Cup dividint Jxsi i fent populisme a televisió. Si no es juga a el que diu convergència s'endú la pilota. Faci un pas al costat i en minuts tindrem president i jxsi un xec en blanc x tirar endavant el programa sota uns minims. Sigui valent senyor Mas.
El President el va escollir el poble, es diu Artur Mas
Lo que el viento se llevó, 08/01/2016 a les 12:48
Molt interessant
+156
-11
No volem res de comissions ni delegacions artificioses per rifar-se el President de la nostra Generalitat! La democracia indica la voluntat de tot un poble, les assemblees i el carrer només la d'uns pocs agoserats. Ana Gabriel i la "seva" CUP no son coherents amb el que van dir i amb el que va quedar enregistrat en videos. Gabriel i cia. son corruptes amb el sistema democràtic, son corruptes amb la voluntat de tot un poble i son corruptes amb Catalunya. Junqueras està molt identificat amb ells? Doncs el mateix. S'han acabat les assemblees i els polítics que no son lleials al seu poble. El poble parlarà el març!
Frau darrera frau...
Anònim, 08/01/2016 a les 12:49
Molt interessant
+136
-5
Ho sento però canviar la Promesa de JxSi és un frau. Per canviar la llista de JxSi s'hauria de fer una assemble i això és completament impossible. Mai de la vida s'ha vist que una formació força canviar els candidats d'una altra llista. Si així fos crec que molts voldriem fer canvis en les altres llistes i potser també a la nostra. I el resultat seria que no quedaria cap entre l'1 i 10 com a mínim de cada llista. Qualsevol componenda d'aquesta mena es miri com es miri seria un frau. Es pot parlar de programes però no de persones. Hi ha algún exemple d'aquesta mena de procedir al món civilitzat???? Ho dubto molt.
Romeva President, Mas Primer Ministre
BN, 08/01/2016 a les 12:57
+28
-104
L'endemà del 27S, anticipant-se a tot el merder, no recordo quin opinador d'aquest mateix diari va fer la següent proposta:

- Romeva: President de la Generalitat, amb funcions honorífiques.
- Mas: Primer Ministre (amb aquest mateix nom), amb funcions executives transferides pel President i ostentant la representació de la Generalitat a tots nivells.

Mas seria, de facto i a ulls de tothom, el President. De fet, de la majoria de països del món la gent només en coneix els Primers Ministres i no pas els presidents: Merkel, Cameron, Renzi, Trudeau, Tsipras, Rutte, Valls...

Seria una fórmula plenament acceptada per tothom i que en Mas podria continuar al capdavant del procés.

Avui, tres mesos més tard, aquesta proposta feta el 28S té més sentit que mai.
No volen
Anònim, 08/01/2016 a les 13:01
+13
-64
No ho veieu?? No volen pactar ni uns ni els altres entre tots han venut i condemnat al poble de Catalunya
la forma de desencallar la situacion es esta:
Anònim, 08/01/2016 a les 13:02
+35
-18
Una entrevista en TV de los diputados de la CUP (10) y el sr.Mas.
Una entrecista y que expongan el porque se niegan a investirlo.
Una entrevista con luz y taquigrafos con los periodistas de todos los medios y que digan la CUP su negativa, sus motivos que lo sepamos todos.
Que den la cara las dos partes delante las camaras .
No volen
Anònim, 08/01/2016 a les 13:05
+10
-58
No ho veieu?? No volen pactar ni uns ni els altres entre tots han venut i condemnat al poble de Catalunya
Uns fora i els altres que no entrin!!!
Anònim, 08/01/2016 a les 13:06
+12
-54
Tota l'esperança d'un poble a fer punyetes.
Sou uns indignes tots.
Dilluns podreu dormir tranquils ???
No teniu perdó
@Romeva President, Mas Primer Ministre
Observador internacional, 08/01/2016 a les 13:10
+11
-76
És una proposta assenyada que si no ha triomfat, com no triomfa la de Munté és només perquè hi ha un partit que no està disposat a embarcar-se en la independència unilateral de Catalunya, i no ho està perquè representa i està subordinat a uns interessos oligàrquics molt clars que des de fa 3 anys li estan marcant els límits.

No es podia fer un referèndum seriós el 9N i no es podia fer un govern de 72 escons amb un full de ruta unilateral.

Les coses són així, malgrat que les paraules i discursos vulguin semblar el contrari, malgrat que es posi molt més pa d'èpica verbal que formatge de fets polítics.

Ahir vam veure per primer cop Mas sense paraules davant una pregunta molt clara i previsible en referència a la proposta a ERC d'entrar a un govern... en funcions. Denota que no han tingut ni temps de madurar no només la proposta, sinó l'argumentari per defensar-la, i és que cada nova pirueta que intenta CDC és més complicada de defensar retòricament, i aquesta està feta ja sense cap mena de reflexió. Tant es així que ni tan sols els mitjans afins a CDC la defensen per ridícula.

La sensació és que DiLL ho té magre si es presenta a unes eleccions en solitari, i que tothom veurà a ERC legitimada per no voler entrar subordinadament a una segona JxS després del sorpasso del 20D i, sobretot, després del fiasco negociador de Mas, que es nega a cedir el càrrec a la seva segona de partit.

Entre el mal de cedir a la CUP i el mal de ser apallissats per ERC al març, crec Rull i crec Mas que ja sabeu quin és el mal menor.

Tindrem sorpresa al temps de descompte si es tracta de salvar el partit, i tindrem eleccions al març si es tracta de sacrificar el partit per aturar el procés unilateral.

PD/ De l'assemblea d'electes no val la pena ni parlar-ne, segon cop de puny a l'aire d'un boxador contra les cordes.
The last minut
Anònim, 08/01/2016 a les 13:18
+17
-41
Són com adolescents que volen estudiar el dia abans de l'examen ...
  Si heu tingut tres mesos !!! És clar, a suspendre ...
No teniu perdó.
Descredit total de la CUP
Anònim, 08/01/2016 a les 13:19
Interessant
+99
-8
Es a dir que si la majoria decideix, i venç de nou, la CUP ja no hi juga. Doncs queda clar el nul sentit democràtic dels comunistes... Mas, però sobre tot el país, no pot acceptar cap xantatge. Punt i final. El video de la Gabriel dient el 27S que no importava el QUI, només la independència n'és la prova de que quelcom està pudrit dins la CUP. Aviat començarà el goteig de dimissions...
Només 1/2 Cup te dos dits de front
Martí Costa, 08/01/2016 a les 13:47
+35
-3
Que serà el pròxim que aquests independentistes de pacotilla aglutinats en les Cup demanaran?
No podem cedir a exigències ridícules de nens consentits sabedors que tenen a la seva mà el poder d'exigir tant el bo com el dolent.
Seria una legislatura impossible de dur a terme. Millor que no arribin a cap acord. Tres mesos tossuts en una petició mes que humiliant, que no soluciona res i que no porta a cap lloc llevat de satisfer un caprici maquiavèl·lic.
Algú pensa de debò que podríem fer una república d'acord al que entenem per això? Quant d'argument anticapitalista impracticable exigirien que s'introduís a la nova constitució? I és clar seria això o res!
Ja tenim president
osona, 08/01/2016 a les 13:51
+44
-4
El president ja el tenim :es el president mas votat per majoria el 27 de setembre
Només 1/2 Cup te dos dits de front
Martí Costa, 08/01/2016 a les 13:52
+30
-3
Que serà el pròxim que aquests independentistes de pacotilla aglutinats en les Cup demanaran?
No podem cedir a exigències ridícules de nens consentits sabedors que tenen a la seva mà el poder d'exigir tant el bo com el dolent.
Seria una legislatura impossible de dur a terme. Millor que no arribin a cap acord. Tres mesos tossuts en una petició mes que humiliant, que no soluciona res i que no porta a cap lloc llevat de satisfer un caprici maquiavèl·lic.
Algú pensa de debò que podríem fer una república d'acord al que entenem per això? Quant d'argument anticapitalista impracticable exigirien que s'introduís a la nova constitució? I és clar seria això o res!
Perque hem de "reinventar" la democracia?
Anònim, 08/01/2016 a les 13:59
+6
-23
Aixo es el que estan intentant fer el MAS, l'ANC, Omnium, l'AMI,..: "reinventar" la democracia fins a que surti lo que a ells els interesa. Ja es va elegir un parlament, que te la responsabilitat de investir al president. Si aquest parlament no pot investir-ne un, doncs es tornen a fer eleccions. No es la responsabilitat del representants municipals elegir al president de la Gnerealitat, no van ser elegits per aixo, i la seva represntatitivitat esta limitada al seu municipi.
Algú pot aturar això?! Sr. Mas, convoqui ja!!
Anònim, 08/01/2016 a les 14:02
+28
-2
Primer que res: soc pare, casat amb tres fills, 47 anys, puc dir que tinc feina, català de neixement, nascut, criat i vivint al lloc que vaig nèixer a 200 qm de la capital, m'haguès agradat ser pagès, estimo la terra que xafo i a Catalunya.

Desprès de tornar-nos bojos amb els números de si el pebliscit s'havia guanyat o no, crec que tots van reconèixer que no amb la força suficient. Les negociacions ho han demostrat, perquè segons sembla dels vots o dels diputats de la CUP sols es poden comptar aproximadament la meitat, l'altra meitat no estan per la labor d'acceptar un procés plural i transversal ( incloent a la classe mitjana com jo).

Així que sols ens queda tornar a intentar sumar més i millor i per això hem de tornar a votar.
Si fem jugades aparantment democràtiques en que solament voten els sobiranistes, estem tancant-nos i tancant-nos, mentres la resta dels catalans ens mira esperpèntics.

Prou!!! i votem ja!!!
ens esteu fallant
Anònim, 08/01/2016 a les 14:24
+4
-3
La ciutadania que va votar el 27 s per seguir endavant amb el procés sembla que no té veu. Els nostres representants no volen UNITAT. Però el 48% dels catalans que van votar INDEPENDÈNCIA si que en volen D'UNITAT.
En poques paraules, els polítics que ens representen ens estan fallant i aixo costarà molt de remuntar. Costara molt que el poble torni a tenir confiança en els SEUS polítics.
Eleccions democràtiques
Washington, 08/01/2016 a les 14:41
+4
-6
Ni de bon tros aquests partits van aconseguir una representació majoritària. També s'ha demostrat que no es posen d'acord... Doncs que recordin el tant cacarejat MANDAT DEMOCRÀTIC i que convoquin unes noves eleccions. La resta és ànsia de poder
.......
Anònim, 08/01/2016 a les 15:12
+14
-4
la CUP dirà que no ha tot perque l´unic que vol és rebenta r el procés...
ja ho va dir en Mas ahir que només estaría 18 messos , lo just per fer la transició ...
com és pot estar en contra d´aixo i dir que ets independentista ????
Urgent - Algú tipus Joan Rigol seria el desllorigador
Anònim, 08/01/2016 a les 15:18
+6
-3
El problema no és en Mas, que segur que acceptaria ser Conseller en cap, sinó que si es fa president a algú de CDC, esclataria de cop la cursa successòria i petaria CDC.

Per tant, el problema veritable es trobar un president de consens, i donat que el centre-dreta haurà cedit a l'extrema esquerra, hauria de ser de dretes, però no de CDC. La millor solució seria algú de Demòcrates per Catalunya.
Pels vots que veig aquí
Compte, 08/01/2016 a les 15:44
+3
-10
Mas té més suport del que la raó humana hauria e donar-li. Doncs molt bé, anem a eleccions massistes, anem a veure com obteniu un doble fracàs:

1) CDC quedarà 3a o 4a força, no tornarà a governar com a President
2) No sumarem 68 escons i com a molt Junqueras dependrà de la CUP, again

Traieu-vos del cap que ERC torni a cedir al xantatge de Mas vist aquest fracàs de negociació.

De debò voleu veure Junqueras de president amb el suport de CDC i la CUP? no us entenc.
Qui va guanyar les eleccions?
Anònim, 08/01/2016 a les 17:02
+2
-1
A més la meitat de la CUP ja li està bé en Mas, o sigui que seixanta-dos més la meitat de deu que son cinc fan un total de seixanta-set. Una majoria abrumadora per tirar endavant i deixar arraconats als curts de mires democràtiques.
La CUP ho pagarà car.
teatre
Anònim, 08/01/2016 a les 17:10
+6
-4
Tot això és teatre. En Mas ja ho havia decidit d'anar a eleccions, i d'aquí la consigna als convergents d'insultar i difamar a la CUP per justificar el fracàs. Lamentables els comentaris de convergents fanàtics en aquest i altres medis: quina diferència hi ha entre el que fan als diaris de Madrid de dir-nos nazis i el que feu vosaltres (la Raola va ser la 1a) de dir espies del CNI als de la CUP? El fracàs de no sortir elegit és del candidat, així és la democràcia parlamentaria. I si no tens prou vots al Parlament, deixa que algú altre ho intenti. I no soc pas de la CUP.
Qui son les CUP
Anònim, 08/01/2016 a les 17:20
+1
-0
Ho deuen veure segons la 'Maria' del segon.
I perque no una rifa?
Anònim, 08/01/2016 a les 17:25
+3
-1
O que s'ho facin al xinos.
Pero millor seguiu amb l'astracanada delliciosa de veure com s'ensorra l'arrogancia i grandiloquencia indepe...i sense que Madrit es despentini!!!
Passarà això al març
Anònim, 08/01/2016 a les 18:15
+0
-1
JxS mort i enterrat. ERC 1r, Cs 2n, CiU 3r, ECP 4t, CUP 5è, PSC 6è, PP 7è. Vinga va, anem-hi tots plegats cap al suïcidi independentista amb alegria!
El QUI.
Capità Garfi., 09/01/2016 a les 00:12
+0
-0
Amb la CUP no s'hi val cap anàlisi seriosa quant a la seva metodologia de presa de decisions. Tan se val la mena de propostes que es facin des de JxS o des de les entitats sobiranistes. Han centrat la seva capacitat de decisió en el Qui, i no pas en el Què, Com, i Quan. No demostren cap honradesa vers els acords als que s'ha arribat, ni cap interés vers la implementació del pla de xoc social i la gent que s'hi podria haver benefeciat amb la constitució del Govern. No, res de tot això. Només el Qui ha estat en l'agenda de la Cup, i ho ha estat per negar-lo sistemàticament. Tan se val si el Qui va guanyar clara i àmpliament les eleccions com a candidat presidenciable.