1 de 10
Comerç

Un curtmetratge reivindica el paper del petit comerç en l’imaginari col·lectiu solsoní

Xinxunxan s’estrena aquest divendres al vespre al teatre comarcal i es difondrà posteriorment a les xarxes socials

(AUTORIA: Elsabeth) Moment de rodatge del film al claustre de la catedral
per Redacció, Solsona | 18 de gener de 2023 a les 21:34 |
A partir de la setmana vinent es podrà veure a les xarxes Xinxunxan, un curtmetratge de ficció que reivindica el rol del comerç local en la creació de l’imaginari col·lectiu solsoní i la vertebració de la comunitat. Dirigit i produït per Elsabeth Produccions amb un repartiment local, aquest film és un encàrrec de la regidoria de Desenvolupament Local de Solsona per potenciar el teixit comercial a través del màrqueting indirecte.

Diumenge de Corpus del 1992. Una colla d’infants juga al claustre de la catedral de Solsona, aliena als actes festius de l’exterior, fins que un d’ells desapareix pel pou en intentar recuperar la pilota que hi ha anat a parar. Amb aquesta evocació a la llegenda solsonina arrenca la primera seqüència del curtmetratge Xinxunxan, un film d’Elsabeth Produccions dirigit per Xavier Puig amb què la regidoria de Desenvolupament Local vol dinamitzar el comerç local.


S’emmarca en una estratègia de màrqueting indirecte per subratllar el paper que el petit comerç juga en el dia a dia de la població. S’estrena aquest divendres al vespre per als comerços solsonins i es difondrà a les xarxes municipals a partir de dilluns que ve.

L’audiovisual, estructurat en tres capítols, mostra una àmplia diversitat de botigues i establiments que il·lustren l’extens ventall de possibilitats d’una població, per petita que sigui, si el comerç i el sector serveis, en general, són vius. El dinamitzador de l’espai comercial de l’Agència de Desenvolupament Local (Adlsolcar) i coordinador de la iniciativa per part de l’Ajuntament, Aleix Solé, destaca que “s’ha construït una història que transcorre en bona part als comerços al detall i de serveis per aconseguir un producte final que posa en valor el sector subtilment a través de l’entreteniment”.

Casa teva

Xinxunxan es concep com “una faula sobre com el petit comerç té un pes cabdal en la construcció de la memòria col·lectiva i en l’arrelament de les persones”, explica Xavier Puig. Les botigues esdevenen “un espai de transició entre l’esfera privada i la pública”, llocs segurs on els nens i nenes poden anar sols a comprar i on la clientela es tuteja amb les persones que hi ha darrere el taulell. La cinta és vindicadora de la importància de les botigues en la vida quotidiana i quan un s’hi fa gran al seu voltant. “Ja ho saps! Això és casa teva!”, li diu una carnissera a un dels protagonistes en una de les escenes

finals.

A banda de la proximitat i confiança dels botiguers, l’audiovisual posa el focus en la qualitat i el valor emocional dels productes fets i venuts a casa, com les espardenyes, els ganivets Pallarès, els embotits o la coca de croissant, per esmentar-ne alguns. Implícitament, l’espectador hi reconeixerà també les bondats del comerç local que no es troben en la compra electrònica.

(AUTORIA: Elsabeth) Part del repartiment són alumnes del Tatrau Escola de Teatre


Elsabeth subratlla el segell solsoní del projecte, no només per l’equip, sinó també pel repartiment. Alumnes del Tatrau Escola de Teatre que s’interpreten a si mateixos, actors amateurs solsonins, famílies dels infants, botiguers... “Tot i que el registre és de ficció, proposem un joc de de miralls amb la realitat”, avança el director del projecte.

Estrena aquest divendres

Xinxunxan s’estrena aquest divendres a dos quarts de nou del vespre al teatre comarcal en un acte públic en què s’ha convidat un centenar de persones que d’alguna manera o altra han participat en el film i el conjunt de comerços de la ciutat. A partir de dilluns que ve, dia 23, l’Ajuntament el difondrà per capítols a les xarxes socials.

Aquest projecte ha tingut un cost de 7.260 euros i ha estat finançat amb fons europeus Next Generation, en el marc de les campanyes de potenciació del centre comercial urbà, i una subvenció del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Des de l’Agència de Desenvolupament Local es treballa per dur a terme en un futur noves actuacions de màrqueting indirecte que reforcin el comerç local.

FOTO 2.
Arxivat a:
Punt de vista
Participació