1 de 10
Refugi tecnològic

​La SOLSTAC22 ha tornat amb forces renovades i perspectiva de gènere

Centre Cívic de Solsona, 26 de novembre de 2022

La SOLSTAC té la intenció de despertar i fomentar les vocacions tecnològico-digitals entre l’alumnat de la comarca.
per Redacció, Solsona | 2 de desembre de 2022 a les 22:29 |
Després de 2 anys interromputs per la pandèmia, aquest dissabte passat la SOLSTAC22 es va tornar a celebrar amb una alta participació i cobrint totes les expectatives que des de l’organització s’havien fixat.

El professorat, alumnat, i famílies que el passat dissabte 26 de novembre van assistir a Centre cívic Xavier Jounou de Solsona a la VII jornada sobre programació i robòtica, SOLSTAC, van poder gaudir d’un programa molt variat i interessant, que contava amb una àmplia oferta d’activitats que enguany tenien com a denominador comú la mirada en clau de gènere.


Concretament i després d’un breu parlament de benvinguda de Ramon Muntaner, regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat Local, va començar tot seguit la ponència sobre el “Pla Digital d’Educació de Catalunya: Balanç i perspectives de futur” a càrrec de Roser Cussó i Pepi Garrote (Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya) on se’ns va donar alguna .

En acabat van arribar els tallers pràctics, que com sempre van ser l’activitat de la Jornada que va generar major expectació. Enguany se’n van realitzar 5:

● “Juguem? Jocs de Taula de pensament computacional” de Mireia Alba de l’ESC Albert Vives de la Seu d’Urgell per majors de 8 anys.
● “Robòtica amb Micro:bit”, a càrrec de Carolina Crespo i Imma Cases ambaixadores STEAMcat

● “Let's Go Engineering - Scape Room Digital”(A partir de 10 anys), a càrrec de Gisela Flotats i Raquel Freixes del programa Let’s go engineering d’Schneider.
● “Creacions artístiques, llum, so i ArduinoBlocks”, a càrrec de Tanit Arjona de l’equip de Robolot team i Innova didàctic.
● “Enginy Sensorial amb perspectiva de gènere!” Taller infantil de 6 a 14 anys a càrrec de Anna Serra Feixas d’Aprentik

Seguidament es va donar pas a la presentació d’exemples de bones pràctiques per part de l’alumnat dels centres educatius de la comarca. En particular:

Arrels I: Treballem amb SCRATCH - El gat feliç de Núria Albets, Pau Roures, Quim Xandri i Bibiana Garriga (6è de primària)
INS Francesc Ribalta: Entrenador de bàsquet amb arduino de Miquel Magin, Mercè Cardona i Unai Rodríguez (4t ESO) i Radiació solar aplicada a la salut de Clara Clotet (TR 1r BAT)
Arrels II: Presentació infraestructura de xarxa: Oriol Vitutia, Roger Bajona, Kassim Fofana i Edson Palomares (Cicles formatius de Grau mitjà de Sistemes informàtics i xarxes)

Al final de la jornada l’Emma Fraxanet i l’Ana Dueso-Barroso de l’Associació Young IT Girls van moderar una dinàmica participativa ”L’Educació, la Tecnologia i el Gènere” que va despertar un interessant debat entre els assistents.

A més, durant tota la SOLSTAC22 també es va poder va oferir una mostra de llibres “La Tecnologia i el món digital amb mirada coeducativa” amb la col·laboració de la Biblioteca Carles Morató, i un sorteig final i una visita guiada a les instal.lacions del FABLAB de Solsona per gentilesa de KLAAB.

En resum, torna la SOLSTAC amb l’objectiu de crear xarxa i compartir experiències al mateix temps que la intenció de despertar i fomentar les vocacions tecnològico-digitals entre l’alumnat de la comarca.

Informació detallada de la jornada: http://www.solstac.cat

 

Participació