Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

La JSC exigeix la integració tarifària del transport públic al Berguedà i el Solsonès

La resolució s'ha aprovat per una unanimitat en el I Congrés de la JSC de les Comarques Centrals

| Actualitzat el 16/05/2012 a les 18:24h

Els  i les  joves socialistes del Bages, Berguedà i Solsonès exigeixen  al Govern de  Catalunya  la  implantació immediata  del Sistema Tarifari Integrat al Berguedà i el Solsonès.  Actualment, aquestes  dues comarques són les úniques de la Província de  Barcelona que no gaudeixen d'aquest servei. 
Segons els joves socialistes "la integració tarifària va ser una promesa electoral de CiU  a les darreres eleccions autonòmiques". Malgrat això, la seva implementació s'ha  tornat a posposar i en la Llei de Pressupostos del 2012 no s'ha inclòs cap partida per fer realitat aquesta promesa, justa reivindicació del territori.  
Així ho han fet saber la JSC de les Comarques Centrals  a través d'una  resolució aprovada per unanimitat en el primer Congrés celebrat aquest passat dissabte, 12 de maig, a Manresa, sota el lema #territorienlluita. 
En la resolució, la JSC exigeix el Govern de Catalunya que  "realitzi, d'immediat, una  modificació pressupostària per tal d'incloure  el Berguedà i el Solsonès dins l'àrea del Sistema Tarifari Integrat" i també, que  "es permeti als usuaris del Berguedà que viatgen fins a Barcelona comprar un  bitllet senzill fins al Bages i, un cop allà, validaruna T-10 integrada de 6 zones sense haver de baixar del vehicle."
 
Igualtat d'oportunitats i mobilitat sostenible
Jordi Pujals, nou Primer  Secretari, ha recordat que  "existeix un greuge comparatiu entre els joves berguedans i solsonins amb els de les comarques veïnes, que ja gaudeixen de la integració tarifària" i ha demanat  al Govern de Catalunya  "igualtat d'oportunitats per tots els joves". 
També ha afegit que s'ha de millorar el transport públic a tot el territori i en especial a les dues comarques  de la Catalunya Central.  "El transport públic és el mitjà més democràtic i sostenible que existeix", conclou Pujals. 


RESOLUCIÓ: “EXIGIM LA INTEGRACIÓ TARIFÀRIA DEL TRANSPORT PÚBLIC AL BERGUEDÀ I EL SOLSONÈS!”
 
Les comarques del Berguedà i del Solsonès són les úniques de la província de Barcelona que encara no gaudeixen del Sistema Tarifari Integrat en el transport públic, que permet la utilització de diferents modes de transport (metro, autobusos urbans, metropolitans e interurbans, tramvia, FGC i Renfe Rodalies) necessaris per realitzar un desplaçament amb un únic bitllet, despenalitzant econòmicament els transbordaments.
Bona part dels usuaris del transport públic intercomarcal d'aquest territori són joves estudiants. Malgrat la integració tarifària al Berguedà i el Solsonès va ser una promesa electoral de CiU a les darreres eleccions autonòmiques, la seva implementació s'ha tornat a posposar: en la Llei de Pressupostos del 2012 no s'ha inclòs cap partida per fer realitat aquesta promesa, justa reivindicació del territori.
En comptes d'això, el passat agost el Govern català va implantar un sistema succedani que no ha solucionat, ni de bon tros, el greuge comparatiu que existeix entre els i les joves berguedans i solsonins amb els de les comarques veïnes, que ja gaudeixen de la integració tarifària. Aquest sistema consisteix en un abonament de 10 viatges que permet viatjar fins a Barcelona, però que presenta els següents inconvenients:
· Té un preu desorbitat de 70 euros.
· Només es pot pagar en metàl·lic i prèvia compra d'una altra targeta que suposa un
cost addicional de dos euros.
· La seva caducitat és de quatre mesos, mentre que la de la T-10 del Sistema Tarifari
Integrat és d'un any sencer.
· A diferència dels títols integrats, no permet fer transbordaments.
· El bitllet senzill d'autobús fins a Barcelona continua tenint un cost de 15 euros.
Per altra banda, temps enrere, els usuaris podien comprar un bitllet senzill d'autobús fins al Bages i, un cop allà, validar una T-10 integrada de 6 zones per viatjar fins a Barcelona sense necessitat de baixar del vehicle. Aquesta possibilitat permetia un gran estalvi, a més de no penalitzar els transbordaments. Des de la implantació del sistema succedani, aquesta pràctica està perseguida: qui vulgui validar la T-10 de 6 zones per viatjar fins a Barcelona ha de baixar de l'autobús a la primera parada del Bages i esperar que en passi un altre.
Davant d'aquesta injustícia, els i les joves socialistes del Bages, el Berguedà i el Solsonès reivindiquem una xarxa de transport públic amb preus accessibles que abasti el conjunt del país. I ho fem no només amb la voluntat d'assolir un model de mobilitat més sostenible, sinó també per avançar en la igualtat d'oportunitats entre persones i territoris.
Així doncs, des de la JSC de les Comarques Centrals exigim al Govern de Catalunya:
• Que es realitzi, d'immediat, una modificació pressupostària per tal d'incloure el Berguedà i el Solsonès dins l'àrea del Sistema Tarifari Integrat.
• Que es permeti als usuaris del Berguedà que viatgen fins a Barcelona comprar un bitllet senzill fins al Bages i, un cop allà, validar una T-10 integrada de 6 zones sense haver de baixar del vehicle.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Predicció Solsona
divendres
7°C  21°C
dissabte
8°C  22°C
diumenge
9°C  23°C
Roger Mas: «La dignitat que ha mostrat aquest poble a la tardor és inesborrable»
Roger Mas, a la llibreria Calders de Barcelona/Esteve Plantada

Roger Mas: «La dignitat que ha mostrat aquest poble a la tardor és inesborrable»

El cantautor solsoní publica "Parnàs", un disc on musica poetes com Joan Maragall, Amadeu Vidal o Toni Gol | "L'1-O va ser un dels dies més feliços de la meva vida", afirma

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: