1 de 10
Càritas Arxiprestal/ Weli Weli

Càritas Arxiprestal i Weli Weli ofereixen per aquest Nadal unes bosses solidàries molt especials

Es tracta d’unes bosses de roba fetes a mà que substitueixen el paper de regal i que són 100% reutilitzables

Les impulsores del projecte, amb alguns models de bosses | Marc Ramonet
per Redacció, Solsona | 1 de desembre de 2021 a les 21:38 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de desembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Weli Weli és una marca de roba sostenible que neix després d’un viatge de cooperació al
Senegal. Treballa amb matèria prima de diferents parts del país i produeix les peces de roba i complements en un taller gestionat per 7 dones al sud de Senegal. L’empresa social creu amb el consum responsable, just i artesà i col·labora amb tot tipus d’accions socials.


Càritas Arxiprestal Solsona- Morunys és una entitat sense ànim de lucre que destina els seus projectes al suport i a l’ajuda de les persones en situació de vulnerabilitat social de la comarca del Solsonès. Entre altres programes, l’entitat forma part del Fons d’Emergència Social col·laborant i gestionant els productes frescos del rebost solidari.

-Com va sorgir la idea d’aquest projecte?


La idea va sortir gràcies a la tècnica d’immigració del Consell Comarcal del Solsonès, ja que ella ens va mostrar una bossa feta de paper que les venien per aconseguir diners per projectes socials. A partir d’aquí la treballadora social de Càritas i la creadora de la marca Weli Weli van anar perfilant el projecte.

-Com es va organitzar el projecte?


Un cop es va decidir tirar endavant el projecte, vam visitar 90 comerços i establiments de
Solsona que consideràvem que els hi podria encaixar el packaging. La meitat d’ells els hi va
agradar la proposta i ja van encarregar el número de bosses que desitjaven. Això passava al mes d’abril! La idea era començar a crear les bosses a finals de juliol mitjançant diversos
voluntaris. Alguns que ja fossin usuaris de Càritas i per tant benefactors del Rebost Solidari,
altres voluntaris de l’entitat o persones anònimes que volguessin participar. En total, 58
voluntaris van participar al llarg de tot el procés.
 

Foto: Marc Ramonet


-Quins són els objectius?


L’objectiu principal és poder recaptar diners per la compra d’aliments frescos del rebost
solidari, ja que són els aliments més complicats d’aconseguir. També s’ha creat aquest projecte amb altres objectius, com per exemple, fomentar la compra al comerç de proximitat, donar valor als productes artesanals i trencar estigmes negatius sobre els usuaris que reben aliments.

-On heu comprat el material per la realització de les bosses?


La tela ens va arribar directament del Senegal, concretament vam comprar 64 teles de diversos colors i estampats. La resta de material, l’hem comprat a comerços de Solsona.
 

Foto: Marc Ramonet


-Es pot anar a un establiment i comprar la bossa sola?


La idea principal és que les persones vagin a comprar els seus regals de Nadal als comerços
adherits al projecte i que aconsegueixin les bosses comprant un producte. És important
remarcar que cada establiment decideix si vendre o regalar la bossa, ja que tot depèn de la
decisió del comerciant.

Les persones poden trobar 3 situacions alhora de comprar la bossa:
1- L’establiment assumeix el cost de la bossa i per tant la regala al client si compra un producte determinat.
2- L’establiment assumeix una part del cost de la bossa i l’altra l’assumeix el client
3- El client compra la bossa, i per tant, assumeix tot el cost

Quins són els establiments adherits al projecte?


Hi ha un total de 48 establiments que han volgut participar en el projecte, aquests són els
següents: Mans i Mànigues, Milar Pelfort, Grup Carrera, Decser, El Regal, Molsa Toleràncies, Riuverd, L’estel, Estanc de baix, Pellicer, Ofiset, Opticalia, Òptica Jané, Farmàcia Riu, Farmàcia Anna Boix, La bijuteria, Rellotgeria Ester, L’èxit, Romi Lamolla, Adroguer nou, Fruits Taribó, La Vinícola, Ganivets Pallarés, 9look, Estetic Sun, Perruqueria LLuïsa, Perruqueria Rosa Camps, Perruqueria Maria, Estètica Trini, Centre d’estetica Nailsbeauty, Perruqueria Rissos, Perruqueria Ester, Perruqueria Nuri, Estética essencia, Perruqueria Formes, Perruqueria Rosa F, Més 9, Calçats Ribalta, Ribera Esports, Bufau, Dariku, Torra Stil, Tandem, Ca la Carme, Godholy, Centre de teràpies alternatives Karma, Eco Plaers i Weli Weli.

-Per últim, us agradaria afegir alguna cosa més?


Si, ens agradaria donar les gràcies a totes aquelles persones que ens han ajudat i que han
apostat per al nostre projecte. Han sigut mesos de molt esforç i de molta feina però creiem
que a valgut la pena. Estem molt agraïdes a tots els voluntaris, ja que s’han implicat dins del projecte com si fos seu, ens han animat i han sigut una peça clau per poder-lo finalitzar.

També estem molt agraïdes amb els comerços que han apostat per nosaltres, ens ho han posat molt fàcil i no han dubtat en col·laborar.

Per últim, ens agradaria fer una menció especial a l’Anna Terricabras (Volianna) per col·laborar amb la iniciativa creant el disseny dels cartells informatius i les targetes que porten cadascuna de les bosses.

També volem agrair a diversos establiments i entitats que no han pogut comprar la bossa però que ens han ajudat a fer-les possibles: Gràfiques DACH, Artesania la Palmera, Lurdes Teixits, Centre Cívic Xavier Jounou, Ajuntament de Solsona, Casal de la cultura i Marc Ramonet.
Participació