Institut Francesc Ribalta

Gina Florensa, alumna de l'Institut, premiada en el Concurs de Fotografia Matemàtica de l'ABEAM

per Institut Francesc Ribalta, Solsona | 4 de juny de 2021 a les 10:30 |
El concurs de fotografia matemàtica organitzat per l’ABEAM (Associació de Barcelona per a l’Estudi i Aprenentatge de les Matemàtiques) es va iniciar el curs 1999-2000 per a celebrar l’Any Mundial de les Matemàtiques; per tant, enguany ja és la vint-i-dosena edició. A les bases del concurs es demana que cada centre convoqui un concurs intern i que les millors fotografies de cada nivell les presenti al concurs general de tot Catalunya.

En aquesta ja vuitena edició en la qual es convoca aquest concurs a l’Institut Francesc Ribalta hi ha hagut 161 fotografies presentades, cosa que suposa un màxim de

participació. Es va fer un reconeixement a cadascun dels autors de les fotografies
guanyadores durant l’acte de la diada de St. Jordi que va organitzar l’Institut el dia 22 d’abril. Les fotografies premiades del nostre centre en cadascun dels nivells van ser:
Nivell de 1r i 2n d’ESO

Remolí de nombres (Laia Vega Bardés)

Nivell de 3r i 4t d’ESO

Correlació forta d’una ceba tendra (Gina Florensa Carrera)
Nivell de batxillerat i cicles
Màx(cims) i mínims (Martí Brotons Ximenis)
Nivell de FotoGeogebra
Arbre fractal en un paó (Júlia Plans Vilaseca)

Així, aquestes quatre fotografies van participar en la vint-i-dosena edició del Concurs de
Fotografia Matemàtica d’àmbit català convocat per l'ABEAM. El jurat d’aquesta
associació va decidir atorgar un accèssit a la Gina Florensa Carrera, com a autora de
la fotografia de títol Correlació forta d’una ceba tendra, presentada en la categoria de
3r i 4t d’ESO. Se li va valorar la seva capacitat d’expressar, d’una manera original i
quotidiana, el concepte estadístic de correlació lineal.

Aleshores, el dia 25 de maig, la Gina va intervenir en l'acte de lliurament de premis que
es va fer a la sala d'actes de l'Institut Moisès Broggi de Barcelona. La seva participació
va ser explicar als assistents, d’una manera molt didàctica, el concepte matemàtic de
correlació lineal a partir de la seva fotografia. També s’hi va mostrar un vídeo creat a
partir del programa Geogebra que il·lustrava la seva explicació. Durant l'acte també es
va fer la presentació de totes les altres fotografies finalistes, amb alguns comentaris
didàctics, actuació que va entretenir i complaure el nombrós públic assistent i els qui
van poder participar-hi de manera virtual.

Des de l’Institut estem molt satisfets que, per tercer any consecutiu, alumnes nostres
hagin estat premiats en aquest concurs (i en total ja són cinc premis en els vuit anys que hi hem participat). Estem convençuts que tenim un alumnat que està aprenent a mirar amb ulls matemàtics.
 

 

Participació