Escola Arrels

​Estima’t, després creix

Aquest és el lema que dona títol al treball de recerca de la Laura Cabestany Bastida, alumna de 2n de batxillerat de l’Escola Arrels II

per Escola Arrels , Solsona, 27 de novembre de 2020 a les 13:04 |
Aquest curs els treballs de recerca de batxillerat s’han allargat fins el mes de desembre pels inconvenients ocasionats per la pandèmia, però pràcticament ja estan tots a punt per a les presentacions.

El treball de la Laura és un exemple de treball de l’àmbit social, concretament ha dedicat aquests 9 mesos a la psicologia positiva aplicada a l’educació primària. Els fruits del seu treball són uns contes infantils, un programa d’activitats, un bloc i l’experiència de poder compartir unes tardes amb tres grups de 2n de primària.

Tradicionalment, les persones que adoptaven una actitud positiva envers la vida eren considerades babaus, però la psicologia positiva ha fet canviar aquesta percepció. Avui dia sabem que ser positiu és una conducta constructiva personalment. Què és la psicologia positiva doncs? És un estudi científic que pretén millorar la vida de les persones a partir d’experiències positives i formes d'organització diferents. A més, té el propòsit de trobar i cultivar el talent de cada persona.

En la seva proposta educativa, la Laura ha treballat valors com la resiliència, el benestar, la creativitat i l’optimisme. A principis d’estiu va començar a escriure i il·lustrar els quatre contes, seguidament va preparar les activitats i durant el mes d’octubre va portar la seva proposta a les aules. Després de treballar-hi amb els infants, la Laura afirma que ha estat una experiència molt maca i enriquidora. Es va sentir molt ben acollida i considera que ha après més del que es podia imaginar. Les ganes d’aprendre i crear, la mentalitat dels nens i nenes, l’amor que desprenen, la seva energia... van fer que tornés a casa amb un somriure d’orella a orella i molt satisfeta de la seva feina. 

La Laura destaca també que l’ha fascinat l’actitud d’aquests petits mestres: com valoren els petits detalls, la facilitat que tenen per resoldre els problemes, la seva creativitat, la diversitat de gustos... Realment les seves paraules reflecteixen que el treball de recerca ha estat un experiència molt positiva per la Laura i li ha servit per decidir que en el seu futur professional vol mantenir el contacte amb aquests petits mestres, seguir aprenent d’ells i així conservar dins seu una espurna de la nena que va ser.

 

Participació