Comerç

​Solsona promociona el comerç local durant la desescalada amb una campanya que interpel·la el consumidor

S’editen dos vídeos per a les xarxes socials que posen en valor el tracte personalitzat dels establiments solsonins

per Redacció , Solsona, 25 de maig de 2020 a les 16:57 |


El vídeo de tres minuts que acaben de llançar a les xarxes socials l’Ajuntament de Solsona i l’Agència de Desenvolupament Local (Adlsolcar) comença i acaba amb el somriure que s’intueix rere la mascareta que porta una botiguera de la ciutat. Forma part de l’última campanya de promoció del comerç local, que vol popularitzar l’etiqueta #Retrobemsomriures durant la desescalada i el progressiu retorn a la normalitat i que interpel·la directament els consumidors de la ciutat.


Aquest muntatge recorda que el petit comerç ja tenia problemes abans de la crisi del coronavirus, com les compres per internet, i posa en valor tot allò que els establiments locals poden oferir a diferència del comerç electrònic, que rau  en el tracte personalitzat. S’hi poden veure imatges de comerciants representatius de diferents sectors (moda, alimentació, flors, forns de pa, òptica, bellesa...) i de zones diverses del municipi, de dins i fora del nucli antic. “Ara ens toca pensar com volem sortir d’aquesta situació, quina ciutat volem. És una decisió que prenem entre totes i tots, cada dia”, assenyala la veu en off. “Posats a recomençar, podem triar tenir els carrers vius. I veïns que ens atenguin que coneixem i ens coneixen”. 

“Compra al comerç local, que tornin els somriures” és el lema de la campanya, que es pot veure als canals de l’Adlsolcar i l’Ajuntamment a Instagram, Facebook i Youtube. La setmana passada se’n va publicar una versió més curta, que ha culminat avui amb el vídeo llarg. Hi ha col·laborat la UBIC i han participat desinteressadament en la producció Explicaten Vídeo (filmació, guió i muntatge) i Francesc Boix (locució) amb fotografia fixa de Marc Ramonet, que al mateix temps fa de fil conductor del relat.

 

Participació