Orfeó Nova Solsona

Comunicat de l'Orfeó Nova Solsona respecte la concessió de la Creu de Sant Jordi

per Orfeó Nova Solsona , Solsona, 11 de març de 2020 a les 09:51 |
El Govern de Catalunya, a proposta de la Consellera de Cultura, ha aprovat concedir la Creu de Sant Jordi a l'Orfeó Nova Solsona​, juntament amb un total de 30 personalitats i 15 entitats, per la seva contribució a la propagació dels ideals cívics, ètics i estètics de la música coral, la tradició musical catalana i la cançó popular, com a base i essència de la música nacional.

Amb aquest guardó, la Generalitat distingeix persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya en la defensa de la seva identitat, o més generalment, en el pla cívic i cultural. A l'hora d'elegir les personalitats i entitats es té en compte la paritat de gènere i la representació territorial, a més de reflectir la diversitat de camps en què treballen els distingits.

Creiem que aquest ha de ser un reconeixement cap a totes aquelles persones que formen i han format part de la història de l’Orfeó. Sense elles aquest projecte no hagués estat possible. De forma especial ha d’estar dedicat als cantaires i  ex cantaires que en són l’autèntica ànima, però també als socis, als col·laboradors i a la feina feta pels directors i presidents de l’entitat al llarg de tot aquest temps des de la seva fundació ara fa cent anys.

Volem donar les gràcies a la Generalitat de Catalunya per reconèixer una entitat intergeneracional com la nostra, integrada per persones de diferents origen i  procedències unides per la nostra passió pel cant i la música. També hem de fer un agraïment especial a tantes persones, entitats i institucions que s’han adherit a la petició d’aquesta concessió. Sense el seu suport, això no hauria estat possible. Aquest també és un reconeixement a la feina que es du a terme des del territori. Som conscients que són moltes les persones i entitats que des de Solsona i  comarca contribueixen a fer millor la nostra societat des dels respectius àmbits. Per això, volem compartir amb el conjunt de la ciutat i la seva població aquest guardó. Anuncis com aquest ens animen a continuar amb la nostra tasca de contribuir a la vida cultural i musical de la nostra ciutat i el nostre país.

Per molts anys!

Solsona, 10 de març de 2020