Escola Arrels

Treballs de recerca a l’escola Arrels

per Escola Arrels , Solsona, 22 de novembre de 2019 a les 15:22 |

El passat dijous 31 d’octubre els joves de 2n de batxillerat de l’Escola Arrels van presentar els seus treballs de recerca. La jornada, com sempre, va estar plena de nervis, emoció i rigor, i vam poder escoltar les defenses de 22 treballs de recerca acompanyats d’amics, professorat del centre i familiars.


Aquest treball és una tasca d'investigació que es realitza a tot Catalunya durant l’etapa de batxillerat, i que pretén afavorir l’autonomia i activar estratègies de treball diferents. Durant el procés d'elaboració, ja des de l'elecció del tema, l'alumnat és el motor de la investigació. En tot moment tenen a l’abast mètodes diferents d’investigació i recerca d’informació, així com l’acompanyament i guia del professorat del centre i els consells de l’alumnat de 2n que ja ha viscut aquesta experiència. Després de 8 mesos de treball, l’alumnat va demostrar en la seva presentació un bon domini del tema, rigor en la investigació, originalitat en l’enfocament i unes entrenades habilitats comunicatives. La jornada de defensa del treball d’investigació del passat dia 31 representa el punt i final d'aquesta experiència, no només educativa, sinó de creixement personal.



Com cada any, els treballs mostren una gran varietat d’interessos i una gran implicació en la recerca. Com a treballs humanístics i socials, alguns dels temes tractats han estat els priors dels quatre castells de Solsona, la recuperació literària de les experiències viscudes per immigrants de Solsona, o bé una radiografia amb propostes d’actuació per a la gent gran del Solsonès.  Pel que fa a treballs d’investigació científica, l’alumnat ha tractat temes tan diversos i complexes com l’estudi químic d’antiàcids comercials, o els efectes dels desinfectants i antisèptics sobre el creixement bacterià. 


El claustre de professors de  l'Escola Arrels vol felicitar tot l'alumnat per les recerques realitzades i per la implicació i motivació mostrada al llarg de tot el procés. Aquest rigor, implicació i originalitat en el tractament dels temes es manifesta en els reconeixements i premis que reben els estudiants fora de l’escola. Volem felicitar, en aquest sentit, l’alumnat que el curs passat va ser premiat per institucions externes, com és el cas de Pau Vilaseca Sala (Premi UVic i Associació d’ Empresaris per al  Solsonès) i Nadia Said (Associació d’Empresaris per al Solsonès).

 

Participació