Ajuntament

El Ple municipal de Solsona vota aquest dijous el cartipàs del nou mandat

Les sessions ordinàries tornaran a celebrar-se el darrer dijous de cada mes senar a les nou del vespre

per Redacció, Solsona, 4 de juliol de 2019 a les 15:02 |
Foto de grup dels membres de l'ajuntament de Solsona pel mandat 2019-2023 | Ramon Estany


L’Ajuntament de Solsona es reunirà en Ple aquest dijous, dia 4, a les nou del vespre en la sessió del cartipàs del mandat 2019-2023. S’hi votarà la constitució i la retribució dels grups municipals, el règim de dedicació dels regidors i les retribucions i indemnitzacions i el nomenament dels membres de les comissions especial de comptes i informativa, així com la periodicitat dels plens ordinaris, que es proposa que torni a ser el darrer dijous de cada mes senar a les nou del vespre –el primer serà el setembre–, entre d’altres.

En aquest Ple es donarà compte de la constitució de la Junta de Govern Local, que es reunirà els dilluns a les set de la tarda, la delegació de regidories als diferents membres de l’executiu i l’adscripció de regidors als barris de la ciutat. 


Repartiment de regidories

L’alcalde, David Rodríguez, mantindrà l’àrea d’Acció Social, que passa a denominar-se d’Afers Socials, i assumirà Governació; Rosó Barrera, que serà la portaveu d’ERC i primera tinenta d’alcaldia, manté les regidories d’Urbanisme, Obres Públiques i Serveis Municipals; Ramon Montaner, segon tinent d’alcaldia, serà regidor de Desenvolupament Local (anteriorment, Promoció Econòmica), Medi Ambient i Parcs i Jardins; Judit Gisbert, tercera tinenta d’alcaldia, es responsabilitzarà d’Educació, Cultura, Salut i Igualtat; Ramon Xandri, quart tinent d’alcaldia, continuarà estant al capdavant d’Hisenda i Administració, Serveis Funeraris i Nucli Antic i, a partir d’ara, de la nova regidoria d’Habitatge; Sara Alarcón serà la regidora del Vinyet i, finalment, Joan Parcerisa s’ocuparà de Comunicació i Noves Tecnologies, Transparència i Participació, Esports i Joventut. Quant als barris, cada edil del govern municipal tindrà assignat entre dos i quatre sectors de la ciutat. 

 Ordre del dia Ple extraordinari 4/07/2019:
Aprovació de l’acta de constitució del nou Ajuntament del 15 de juny de 2019

Periodicitat de les sessions plenàries ordinàries
Constitució i retribució dels grups municipals
Nomenament dels membres de la Comissió especial de comptes
Nomenament dels membres de la Comissió informativa
Establiment del règim de dedicació dels membres de la corporació i de les seves retribucions i indemnitzacions
Determinació del nombre, característiques i retribucions del personal eventual

Donar compte de les resolucions preses per l’Alcaldia:
Decret 199/2019, de nomenament de tinents d’alcalde
Decret 197/2019, de nomenament dels membres de la Junta de Govern Local
Decret 198/2019, de delegació d’àrees a favor dels regidors
Decret 200/2019, sobre assignació a barris de regidors
                 

 

Participació