Orfeó Nova Solsona

Sebastián Cosenza ens presenta el logotip de l'Orfeó Nova Solsona

L'autor ha mantingut la forma circular original amb un disseny abstracte i net que ens va suggerint els elements de l'escut i l'Orfeó

per Ramon Estany, Solsona, 15 de maig de 2019 a les 08:17 |
Sebastián Cosenza al costat del disseny del logotip de l'Orfeó
En Sebastián Cosenza és el dissenyador solsoní que ha guanyat el concurs del disseny del logotip de l'Orfeó Nova Solsona amb motiu del seu centenari.
Amb 20 anys d'experiència al món del disseny gràfic, la impressió i l'estampació, actualment treballa dissenyant i produint, de forma "freelance", contingut gràfic, publicitari i web.


Sempre que el temps li ho permet, li agrada participar o col·laborar en propostes de disseny per a entitats de Solsona. A més d'aquest concurs, ha participat i col·laborat en altres projectes com la imatge de Solsona FM, la Guia de Serveis 2018, la revista del Carnaval 2019, entre d'altres.

Pel que fa al disseny del logotip, el primer concepte va ser mantenir la forma circular del logotip original. A partir d'aquí va desenvolupar un disseny net i abstracte amb l'objectiu que el receptor a mesura que ho estudia visualment vagi percebent cada vegada més elements i el retingui amb gran facilitat.
 
I aquí l'observador es fa diverses preguntes: Veus una O? veus un Sol? veus un Orfeó? veus els Fulards? veus al Director? veus al Públic?
Cadascú pot tenir una interpretació i sensació diferent, però totes fan al·lusió a l'Orfeó Nova Solsona.

 
El resultat no hagués estat possible però, sense el color turquesa principal, inspirat en els fulards de les cantaires, i la seva combinació amb la neutralitat d'un gris que permet jugar amb les ombres per dividir les seccions de l'Orfeó.
 

Com en tot disseny de logotip, una de les principals premisses, a més que representi visualment a l'Orfeó, va ser que sigui de fàcil aplicació, que funcioni en una o més tintes, en positiu o negatiu, gran o petit; i sense perdre mai la seva identitat.
 

 
 

 

Participació