220 alumnes de 4t a 6è de Solsona s’apropen al comerç de proximitat i els productes locals

Les escoles Setelsis i El Vinyet s’han afegit per segon any a la campanya Komerç Obert

per Redacció, Solsona, 11 de febrer de 2019 a les 15:10 |
Gymcana del comerç pels alumnes del Vinyet



La confiança, la xarxa de relacions socials, el bon tracte, la qualitat dels productes i serveis o la varietat són alguns dels valors associats al comerç de proximitat al voltant dels quals han reflexionat 220 alumnes de 4t a 6è de primària de Solsona en la segona edició del projecte Komerç Obert per apropar-se al petit comerç de la ciutat i als productes locals.
Entre el mes passat i aquest, 82 alumnes de l’Escola El Vinyet i 138 de Setelsis han dut a terme diferents activitats en una iniciativa impulsada per la UBIC i l’àrea municipal de  Comerç, per mitjà de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona, amb la col·laboració del Servei Educatiu del Solsonès i el Consorci Leader de la Catalunya Central.


La principal novetat d’aquest curs ha estat una activitat teatralitzada a càrrec de l’Associació Cultural Àrtic Teatre. L’actriu Alba Duñó ha donat vida a l’Aloja, una dona enviada del futur, del 2058, que aterra per sorpresa a l’escola. Exposa als alumnes el seu dia a dia a la Terra, un planeta malalt i hostil els habitants del qual tenen molts problemes de salut i relacionals, motiu pel qual demana ajuda. L’Aloja fa reflexionar els joves sobre les diferències entre les grans superfícies i el petit comerç i els proposa diferents reptes.

A  banda d’aquesta activitat, la UBIC s’ha presentat prèviament a l’alumnat,  també s’ha dut a terme una visita a la Cúpula Gustum, que es va instal·lar a la Sala Polivalent, per familiaritzar-se amb el món de la producció agroalimentària. Així mateix, el projecte Komerç Obert ha consistit, igual que el curs passat, en una visita a alguns establiments comercials per conèixer-ne la història i viure una experiència sensorial relacionada amb les activitats o els productes que s’hi venen. Igualment, els estudiants participen en una gimcana per tots els comerços de la Unió de Botiguers, distribuïts en cinc zones.
Segons dades de l’últim Anuari socioeconòmic de Solsona realitzat, datat del 2012, un 68 per cent de les persones enquestades es desplaçaven fora de la ciutat per comprar, un factor que se suma a l’hàbit creixent del consum per Internet. D’aquesta constatació neix Komerç Obert, a fi de sensibilitzar sobre la importància del comerç de proximitat i posar-ne en valor tot el què aporta a la ciutat i les persones. Aquest projecte preveu tenir continuïtat curs rere curs, ja que es valora positivament la seva acollida entre els joves i la incidència que pot tenir en els seus hàbits de compra actuals i futurs.
 

 

Participació