Escola El Vinyet

Cos i moviment, un camí de vida

per Escola El Vinyet, Solsona, 29 d'octubre de 2018 a les 18:26 |



El moment més esperat per tots els infants de l'aula és el moment d'anar a psicomotricitat.  Aquest, és un espai on els infants alliberen tota la seva energia i és el lloc més adient per poder respondre a les diverses necessitats que sorgeixen en el seu transcurs. El nen és capaç de pensar a través del seu moviment molt abans de saber ni tan sols el que significa pensar.


Infants, que entusiasmats i bocabadats es posen a prova dia rera dia, minut rera minut.. quan aconsegueixen superar amb esforç i dedicació aquell repte proposat. Un repte, que per ells és com aconseguir un gran tresor. Una gran fita, amb la que queden meravellats, amb un somriure d'orella a orella, una mirada que desvetlla la passió i la il·lusió d'aquest moment tant important i desitjat.

D'altres que es dediquen a buscar un plaer constant entre el seu cos i el material del que es disposa. Gronxar-se, relliscar pel terra envoltat per una tela, posar-se arraulit i amb un moviment suau de tela, sentir el va i ve del cos...

Hi ha, qui necessita un raconet de soledat, de tranquil·litat, de calma... per investigar i experimentar  amb el joc de manera individual.

Infants que necessiten deixar volar la imaginació, creant històries fantàstiques on se senten protagonistes i esdevenen jocs d'autèntics herois;  simular situacions i moments de la vida dels adults, on cadascú adopta el rol més desitjat, intercanviant papers i adoptant en tot moment un joc ple de gust, plaer, satisfacció, joia i complicitat entre els que en formen part.

En tots aquests tipus de joc, de moviment, no hi falta l'acompanyament essencial de l'adult. Qui respon a la varietat de necessitats en el moment més indicat. El joc buscat entre l'adult i l'infant, esdevé una relació, un vincle necessari entre ambdós; infant i adult gaudeixen alhora que aprenen mútuament.

“L’expressivitat motriu és la manifestació de la totalitat corporal; és el resultat de la interrelació dinàmica que es dona entre el cos considerat com a funció i com a instrument, i el cos considerat com a imatge. El cos s’entén, es comprèn i s’expressa només a través de les seves relacions; les relacions que estableix amb el temps, amb l’espai, amb els objectes, amb els altres i amb sí mateix”. (Marc Curricular de la Pràctica Psicomotriu 2)

 

Participació