Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Engeguen una campanya de sensibilització per reduir el soroll al nucli antic de Solsona durant les nits i matinades

Especial: Els imperdibles

, Solsona | Actualitzat el 11/07/2018 a les 14:23h

L’Associació de veïns del nucli antic de Solsona (AVNA) en col·laboració amb el Gremi d’Hostel·leria, inicien aquest dijous 12 de juliol una campanya de sensibilització per reduir el soroll al nucli antic durant les nits i matinades.
La campanya té l’eslògan “Si parles fluixet, ens podrem acostar més” i va acompanyada d’una il·lustració del nucli antic obra de l’artista solsonina Anna Terricabras. La idea que pretén transmetre la campanya és comunicar que l’oci nocturn, com les activitats culturals, han de poder ser compatibles amb el respecte al descans dels veïns.
El nucli antic és un dels espais habituals d’oci nocturn a Solsona on l’ambient és agradable, però a partir de la matinada el volum de la gent que beu al carrer sobrepassa en escreix els límits normals i sovint no permet descansar als que hi viuen. Aquest fet es podria corregir conscienciant els clients del bars de que allí, en aquell carrer, hi dorm gent de manera que no alçar la veu i “parlar fluixet” faria de la convivència ciutadana quelcom millor per a tothom. La campanya té per objectiu un simple gest: baixar el volum.
Es repartiran cartells als bars que formen part del Gremi d’Hostel·leria i aquells que lliurement vulguin adherir-se a la campanya, a més de diferents complements com samarretes, posagots i estovalles de paper.
La inquietud de molts veïns va dur a fundar l’any 2015 l’Associació de Veïns del Nucli Antic de Solsona (AVNA), un col·lectiu de gent de totes les edats que pretén millorar els aspectes de vida, convivència i gaudir al nucli antic. La campanya “Si parles fluixet, ens podrem acostar més” està finançada exclusivament amb els recursos propis de l’associació obtinguts a través de les quotes dels seus afiliats/des. Per aquest motiu, i per poder tirar endavant futures campanyes, l’AVNA busca nous afiliats/des entre els veïns del nucli antic.
Per a més informació, només cal enviar un correu electrònic a l’adreça [email protected].
ASSOCIACIÓ DE VEÏNS DEL NUCLI ANTIC DE SOLSONA
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

I no sols al nucli antic
Afectat, 11/07/2018 a les 15:26
Arreu de Solsona per esquivar la calor dels vespres molts veins prenen la fresca al carrer. Molt lògic i respectable, però no han d'oblidar l'hora que és i haurien de respectar als veins que necessiten anar a dormir si o si més aviat.
M'agradaria saber l'hora límit per fer soroll i de quina forma podem aconseguir que es compleixi aquest horari. Perquè hem arribat a trucar a la policia local i ens han arribat a dit: "és normal, fa calor." i es queden així d'amples. Deu fer calor per patrullar.
Però és MOLT diferent pendre la fresca que fer gresca.
Per tant, una mica més de respecte i una mica més d'autoritat.
Gràcies a tots els lectors que s'hagin sentit identificats i que a partir d'ara corregeixin la seva sorollosa o irresponsable conducta.
Soroll
Anònim, 11/07/2018 a les 16:31
I fora del nucli antic,? Tenim dret a descansar a les nits?
SOROLL2
Anònim, 11/07/2018 a les 23:14
I al veïnat del Tossal i del Serrat del Mingo estem farts de la serenata de gossos, és inaguantable!! Tenim dret a descansar alguna nit?
Soroll 3
Anònim, 12/07/2018 a les 12:14
I els voltants de l'estació d'autocars?
També tenim dret a descansar alguna nit?
Per cert l'ambient que hi ha per aquella zona i amb la poca il.luminació que hi ha de nit, al vespre fa por passar-hi, tot fosc i gent gens agradable. Zona Llobet, estació etc, tan la part de la Carretera de Bassella com la que dona al Camp del Serra.
C/nou
Anònim, 12/07/2018 a les 15:21
I al carrer nou, i sant Agustí???? Perque ara ja començaran els dijous, divendres i dissabtes a fer soroll amb un bar musical que hi ha (tothom sap quin). Ja fa molt temps que es queixen els veins, i l'ajuntament i la policia local o saben perfectament i tampoc fan res. Es veu q si no vius al nucli antic no tens dret a res. Ara aixo si a pagar, tenim obligacio tothom!!!! Vergonyos!!!!
Tot al seu temps
Anònim, 12/07/2018 a les 16:35
Tots aquests que us queixeu... tot al seu temps, vosaltres ja devieu tenir la vostra epoca de sortir, disfrutar i fer "gresca i xerinola" així que deixeu que els joves també ho fem com tothom ho ha de fer quan li toca!!!
No servirà per a res
Anònim, 12/07/2018 a les 18:31
Als que sou de fora del nucli antic i us queixeu, podeu estar ben tranquils. Proposar com a mesura una "campanya de sensibilització" a base de cartellets, fa riure. Soroll, hi haurà el mateix. Però si voleu, per mi tots els cartells que posarien al nucli antic els poden distribuir per la perifèria. Però francament, seria més efectiu que distribuissin protectors auditius entre els veïns.

El que s'ha de fer, simplement, és aplicar la llei. I en alguns casos, avisar els serveis socials o el qui sigui, que entre els que surten de gresca fins a les tantes de la matinada hi ha menors, i no me refereixo precisament a a nois als que falten 4 mesos per complir els 18 anys.

Si l'ajuntament i la policia local no fan cas, hi ha una solució: cap al jutjat.´És una mesura lenta, cal donar la cara, però al final és efectiva i algun regidor o algun comandament de la policia que ara passa de tot pot acabar trobant-se amb alguna sorpresa.
Tot al seu temps 2
Anònim, 12/07/2018 a les 22:36
A la nostra època, una galleda d'aigua al damunt perquè la gent s'aixecava / s'aixeca per anar a treballar!
Les campanyes...
Anònim, 13/07/2018 a les 10:01
Haurien de detenir la persona que va inventar "les campanyes"...

No serveixen per res.
Solidaritat amb els veïns de fora muralles
Veí del nucli antic, 13/07/2018 a les 14:18
Totalment d'acord i em solidaritzo amb els veïns de fora muralles, però voldria recordar-vos (per si algú no ha llegit el text) que aquesta iniciativa ha estat impulsada/finançada úncicament pels veïns/es del nucli antic (en col·laboració amb el Gremi d’Hostel·leria, no pas ajuntament), per mirar de solucionar un problema de l'àmbit de la nostra associació, tot i que és un problema extensiu a fora. També sabem que potser l'ajuntament hauria d'ajudar més a regular i evitar aquestes molèsties.

L'esbarjo, oci i actes culturals a l'aire lliure, haurien de ser més compatibles amb els descans i vida privada dels veïns.
Soroll i
Anònim, 14/07/2018 a les 23:20
1- Respectar horaris i començar més d'hora les activitats nocturnes.
2- Hora limit d'arribar a casa.
3- Educació cívica.
4- Que tothom treballi i si no té feina, que treballi per a la comunitat. Així aniran més cansats.