Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Organitzen una visita als escenaris dels focs de l'any 1998

L’evolució del bosc, vint anys després del gran incendi forestal a la Catalunya central

, Solsonès | Actualitzat el 04/07/2018 a les 15:29h
Arxivat a: Economia, CTFC, incendis


El 18 de juliol de 1998 es va iniciar un gran incendi forestal, que va cremar 27.000 hectàrees la Catalunya central, i que va afectar principalment la comarca del Solsonès.
Vint anys després, es farà un recordatori del què va passar a través d’una exposició fotogràfica que es podrà veure a la seu del Consell Comarcal del Solsonès durant aquest estiu.
Pel dia 13 de juliol, el CTFC ha organitzat una visita a la zona afectada per l’incendi, on es veurà com ha regenerat el bosc i els canvis en el paisatge.
El punt de trobada per a la sortida serà el Consell Comarcal del Solsonès, a les 9.30h. Cal inscripció prèvia (per telèfon al 973 48 16 44, o per correu electrònic a [email protected]).
El desplaçament es farà en cotxes particulars. S’aconsella portar calçat i roba còmoda per fer caminades curtes pel bosc. Es preveu acabar cap a les 13.00h.  
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Focs
Cabirol, 04/07/2018 a les 18:55
Es van cremar boscos animals granges i collites. Però la Terra continua calenta. Ni oblit ni perdó
Al cabirol
Anònim, 04/07/2018 a les 22:43
I quina solució aportes cabirol pq no torni a passar un gran incendi??
Jo aportaria...
Anònim, 05/07/2018 a les 00:18
Jo aportaría i apostaría per tornar a invadir els sotaboscos de ramats de cabres i ovelles, i vaques. Tindriam uns sotaboscos impecables de brossa. Pot ser que no interessa? Tinc els meus dubtes. Puc recordar la meva infantesa de passejar per dins els boscos i no hi había res de males herbes ni res de brossa, era una delicia. Com ho enyoro!!! Molt trist!
Focs
Cabirol, 05/07/2018 a les 07:24
En resposta al comentari anterior:

Per exemple fent pagar un impost exemplart als propietàris de finques forestals que no tinguin el sotabosc net. Amb el qual els surti més a conte fer la corresponent neteja que no pagar l'impost i deixar-ho correr.


Retirar les ajudes que els atorguen les administracions per la neteja de sotabosc ja que sovint els inverteixen en altres àmbits com ara la compra de maquinària, arrencar bosc per fer camps de cereal... Etc

Obligar-los a realitzar talla-focs a les seves finques

Implicar més a l'administració a fer controls i inspeccions

Regular els trànsit de vehicles persones ciclistes etc en les arees forestals en les èpoques més crítiques.

Castigar amb exemplaritat la gent que tiri a terra les burilles del tabac

Que en els plans de millora i ajuts de l'administració, s'inverteixin amb maquinària i equips que portin dispositius que evitin el risc d'insendi
...

Te n'he de dir més o ja n'hi ha prou...?
Al Cabirol
Anònim, 05/07/2018 a les 08:57
Cabirol: tu deus tenir, com a molt, un jardinet a tocar de casa, per cuidar! la meitat de les propostes que dius, són insostenibles per a qualsevol propietari. Abans, es netejava més el bosc per una sola raó: el preu de la llenya que se'n treia. Ara, què n'han de fer de la llenya? Com pots netejar el bosc sense perdre-hi diners? No cal fer-hi negoci, però tampoc s'hi ha de perdre diners. La solució crec que va per un altre lloc, com apunta algú altre: la ramaderia. Amb multes i més multes, no se soluciones els problemes. I el què cal és més civisme, que si ningú no hi fiqués foc, no hauríem de patir tant.
Boscos
Anònim, 05/07/2018 a les 11:57
Doncs si son insostenibles, que es passin els boscos i terreny forestal a la Generalitat i n'assumim els costos. Tots volem anar-hi buscar bolets, passejar-nos, anar amb bici, quads etc però a l'hora de la veritat, no n'assumim cap responsabilitat, pero despres volem que estigui verd net i en condicions. La ramaderia no es la solució, ja que a cada bosc ja hi hauria un ramat.
Ramaderia
Anònim, 09/07/2018 a les 08:11
La ramaderia és una solució, no la única. I com diu el de les 11:57, tots en volem disfrutar. Però des d'aquest punt de vista no arreglarem res. Hem de canviar la mentalitat i el civisme. Els quads, les motos, els boletaires incívics...fan més mal que bé. I passar-ho a la Generalitat no vol dir solucionar el problema: l'Administració no té prou recursos per a tot i, això, amb més educació per part de tothom, es podria avançar molt sense necessitat d'invertir-hi gaire. Només s'haurien de donar algunes facilitats als propietaris
No surt a compte?
Anònim, 09/07/2018 a les 09:51
A aquesta persona (suposo propietari) que diu que no surt a compte netejar el bosc, que me'l regali a mi aquest bosc i li demostraré si em surt a compte, el que passa és que ens hem acostumat a cobrar sense fotre res i això de pencar costa molt, no?
Què hi fan?
Anònim, 09/07/2018 a les 14:38
Que hi fa tanta gent al bosc? Es fiquen dins de propietats privades i les deixen fetes una merda. Que embrutin casa seva i deixin de fer veure que estimen el bosc i la natura quan són els que menys la respecten. Si tothom actués com cal, no hi hauria problema. I estic d'acord amb qui diu que ara, són insostenibles. I aquest que diu que li regalin, és que no hi entén ni fava!