Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

La màquina Hamlet

| Actualitzat el 13/06/2018 a les 18:16h

 


Hamlet Machine  és la impactant proposta que clourà l’edició 2018 d’Escenes. Es tracta d’una adaptació de l’obra homònima de Heiner Müller en la qual l’autor parteix d’ alguns dels personatges de Hamlet com a pretext per parlar sobre el teatre, la història recent d’Europa i el seu propi univers. En la versió de Hamlet Machine que es presenta al Tatrau_teatre el director, Mia Parcerisa, hi incorpora fragments d’altres textos que la complementen.

Heiner Müller és l'autor alemany més reconegut després de Bertold Brecht. El seu teatre està farcit de recursos amb la intenció de condicionar l’espectador: teatralitat, paròdia, cançons, situacions bufonesques, transgressió i ruptura de la lògica realista, la  lletjor, la violència en escena i tot allò que obliga l'espectador a mantenir-se en suspens durant la posada en escena, és a dir,  sacseja des de la paraula i la imatge perquè prengui consciència activa del que s’està representant.

Müller parteix del dubte de Hamlet sobre quina actitud adoptar davant la podridura moral del món que l’envolta  per reflexionar sobre la societat occidental actual. Müller veu en l’individu contemporani un Hamlet que ha escollit ‘dormir’ enlloc d’enfrontar-se a la injustícia i manca de llibertat, d’escollir sempre la solució més fàcil i més alienadora, un Hamlet-màquina. Ofèlia, és la bogeria que produeix el desamor de Hamlet, però és també la dona que pateix l’enèssim cas de violència de gènere, la dona objecte que no vol ser desitjada, que vol refer la humanitat, artífex d’aquesta societat que la degrada i ens envileix,  després de destruir-la

Hamlet Machine és un repte interpretatiu i de direcció que desplega un ampli ventall de tècniques escenogràfiques i de diferents disciplines artístiques. Ostap Sokhatskyy, Nahir Pérez, Mia Parcerisa i Àngela Pujol l’ han sabut abordar  amb valentia, encert i molt ofici.
Informació pràctica
Lloc:   TATRAUTEATRE

Dies i horaris:

Dissabte 16 de juny, 22 h
Diumenge 17 de juny, 18 h

Durada: 1 hora i 20 minuts

Preu: 10 € (Socis 8 €)

Edat recomanada:
A partir de 16 anys
Venda d'entrades i abonaments a l’Oficina de Turisme i, una hora abans de l'espectacle, al TATRAU_teatre .
Repartiment
Actants:         Ostap Sokhatskyy, Nahir Pérez, Mia Parcerisa i Àngela Pujol

Direcció:         Mia Parcerisa
Llum i so:         Àlex Vilanova
Notícia en PDF
Notícia en PDF

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Predicció Solsona
dijous
6°C  18°C
divendres
16°C  29°C
dissabte
15°C  27°C
Chakir El Homrani, el conseller de la diversitat que juga a rol
Chakir El Homrani/Adrià Costa

Chakir El Homrani, el conseller de la diversitat que juga a rol

El substitut de Dolors Bassa al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies demana antendre la complexitat d'una societat plural, conformada per històries com la de la seva família, originària del Marroc

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: