Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Els solsonins The Mentres estrenen videoclip

, Solsona | Actualitzat el 12/06/2018 a les 16:12h

Els solsonins The Mentres (Marc Montraveta (guitarra, veus), Jaume Santxes (baix, veus), Arnau Picó (bateria) i Arnau Abella (trompeta, veus)) han estat treballant intensament aquests darrers mesos preparant el que serà el seu primer àlbum: DEFECTES ESPECIALS, que sortirà a la llum el proper 19 de juny.
​Avui dimarts, però, s'ha fet públic el videoclip d'un dels temes de l'àlbum, MENTIDES, produït per Omen (www.omen.cat) amb el següent equip tècnic.
Director - Arnau Abella
Director de fotografia - Ssoí Ramon
Director de producció - Carlos Martínez-Peñalver
Directors d'art - Arnau Abella i Berta Llargués
Ajudant de direcció - Nico Martínez
Ajudant de càmera - Marc Guanyabens
Cap de producció - Iris Badia
Ajudant d'art - Adrià Porta
Auxiliars de producció - Dolors Travesset, Quirze Abella, Anna Martínez, Anna Segués
L'àlbum ha estat enregistrat  a Casafont i Jezz Rec amb Sergi Torrecillas i Eduard Gener. 
Mesclat per Jaume Figueres a Estudis Ground.
Masteritzat per Impact Mastering.
​El videoclip ha estat rodat a Solsona, El Pi de Sant Just i el Teatre Comarcal i ha comptat amb una trentena de figurants i extres.


El 19 de juny, és prevista la publicació de Defectes Especials a plataformes digitals i en format físic. i el 22 de juny, concert de presentació a l'Sputnik de Solsona.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Que bo!
Anònim, 12/06/2018 a les 19:30
M'ha agradat!
Accent, accent,
Anònim, 12/06/2018 a les 21:09
A mi no m'agrada que "mentides" i "m'estimes" ho cantin com a paraules agudes, que no ho són. No és manera, és destrossar el català, ho sento per la cançó que és maca, si no fós això...
The Mentres
Anònim, 12/06/2018 a les 21:43
Són molt bons i de l'ofici.
Haters
Anònim, 12/06/2018 a les 22:25
Per al Pompeu Fabra del segon comentari, fos va sense accent ;)
accent, accent?
Joan V., 13/06/2018 a les 08:46
Molt bonica la cançó, i el vídeo també.

El senyor Pompeu Fabra ja l'ha escoltada bé, per això? Perquè "mentides" i "m'estimes" no les canten pas amb l'accent agut!

En qualsevol cas, i com que veig que l'interessa parlar bé el català, suposo que no li farà res que li corregeixi una coseta: el seu "ho sento per la cançó" és una destrossa força recent que està substituint els nostres tradicionals "em sap greu per la cançó" o "llàstima per la cançó".
a l'accent, accent?
Anònim, 13/06/2018 a les 10:51
Al Sr Joan V.
Miris el text del segon paràgraf. "veig que l'interessa" també cal que el corregeixi. Tots podem millorar la nostra ortografia.
Sóc el de l'accent
Anònim, 13/06/2018 a les 12:37
No em pensava pas que aixequés tan de rebombori el meu comentari. Però agraeixo al que m'ha corregit "fós" per "fos", sense accent, és una errada que faig freqüentment. Moltes gràcies, si que és veritat que m'agrada que parlem bé el català, per tant tot el que sigui per aprendre i millorar és benvingut.
A l'anònim de "a l'accent, accent?"
Joan V., 13/06/2018 a les 16:01
Per què hauria de corregir la meva frase "veig que l'interessa"?

Si es refereix al fet que hauria d'haver escrit "veig que LI interessa", em sap greu dir-li que totes dues formes ("interessar + CD" i "interessar + CI") són correctes, però que de fet la forma "l'interessa" (és a dir, amb CD) és la tradicional i genuïna en català, i que la forma "li interessa" (és a dir, amb CI) s'ha anat introduint des de finals del segle XIX per influència del castellà.

La majoria dels lingüistes prefereixen fomentar la forma tradicional. Per exemple en aquest article (la pàgina enllaça a un PDF):


https://www.raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/viewFile/128119/177433

Mentides
Anònim, 13/06/2018 a les 18:35
Gran videoclip i gran cançó, amb participació d'actrius i actors solsonins. Molt bona idea!!
llamps i trons
Anònim, 13/06/2018 a les 21:51
buenu buenu, no et posis axins...
ruqueries
Anònim, 13/06/2018 a les 22:58
En comptes d'agrair que aquest jovent faci cultura ens capfiquem en mariconades idiomàtiques. Molt bé per The Mentres, molts èxits i continueu creant, música, teatre, cinema,etc. en definitiva cultura.Amb accent del Solsonès.
Al de les ruqueries
Joan V., 14/06/2018 a les 08:31
Es poden fer totes dues coses alhora, com de fet ha passat: hem valorat la cançó i, després ens hem embrancat en una discussió sobre llengua.

No sé si és gaire coherent això seu de defensar la cultura i, en el mateix paràgraf, titllar despectivament una conversa lingüística com unes "mariconades idiomàtiques".
Bé, però
Anònim, 14/06/2018 a les 10:01
El vídeo i la cançó no em desagrades, però, com ha dit algú altre, no m'agrada que per fer una bona rimar canviïn l'accentuació de "mentides" (mentidés) i "m'estimes"(m'estimés). Ja sé que és un recurs que avui es fa servir força, però a mi, personalment, no m'agrada
Està ben accentuat, però és un ritme sincopat
Joan V., 14/06/2018 a les 12:57
Escolteu bé la cançó: no canvien l'accentuació de "mentides" ni de "m'estimes". El que passa és que l'accent d'aquestes dues paraules (men-TI-des i m'es-TI-mes) no coincideix, en aquesta cançó, amb els ritmes forts del compàs musical.

Feu-ne la prova marcant el ritme de la cançó picant amb el peu a terra (és fàcil perquè al principi de la cançó us el marquen els platerets de la bateria: un cop de peu amb els platerets, l'altre entre dos platerets). No sé si es veurà bé, però les "X" indiquen un cop de peu a terra, i les síl·labes en majúscula indiquen la síl·laba de la paraula que coincideix amb aquest accent musical:

X X X X X X
----perquè-JO-----------O-----------O-----noMÉSdicmentíDES

A la cançó hi diuen "men-TI-des" (amb accent a la 'i'), però en aquell moment encara no s'ha arribat a l'accent mètric, i per tant no piquem amb el peu a terra no quan diu el "TI" de "men-TI-des" sinó que piquem amb el peu quan diu el "DES", i per això sembla que digui "mentidés".

No és mala accentuació, sinó accentuació sincopada respecte del ritme musical.
Promoció
Anònim, 14/06/2018 a les 13:46
Insòlit. Excel·lent promoció discogràfica per la via gramatical.

Títol de la cançó :"El Bé sempre acaba vencent", de The Mentres.
Cançó gramatical
Joan V., 14/06/2018 a les 14:17
Quan facin un altre disc, hi hauran d'incloure una cançó gramatical, sens dubte!

PD: a la meva resposta anterior, les 'X' rítmiques no han sortit ben disposades, i no s'entén.
Segurament
Anònim, 14/06/2018 a les 14:48
Segurament serà un ritme sincopat (no en sóc entès), però a orelles de la gran majoria, sona "mentidés" i "m'estimés". A mi tampoc m'agrada gaire, però la resta, molt bé.
Ho feu molt bé
Anònim, 14/06/2018 a les 19:23
A mi m agradat molt. Sou bons molt bons.