El periodista Ferran Sáez enceta el VI Cicle Flama per a la Independència amb una xerrada sobre la postveritat

L’acte, organitzat per Òmnium Cultural del Solsonès, tindrà lloc el divendres 8 de juny, a les 8 del vespre al Saló de les Homilies d’Organyà, de la biblioteca Carles Morató, Solsona

per Redacció, Solsona | 6 de juny de 2018 a les 08:12 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de juny de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
 

Foto: Arxiu Particular

 
La postveritat és un concepte que descriu la situació en la qual, a l’hora de crear opinió pública, els fets objectius tenen menys influència que les crides a l’emoció i  les creences personals; un eufemisme per empastifar el mot mentida. Un tema de plena actualitat: les notícies falses i la manipulació de l'opinió pública que es pot fer des de les xarxes socials. Som més tolerants amb la mentida? Com es filtra la mentida en el nostre dia a dia? Sabem detectar quan ens volen fer empassar mentides com a veritats?
 

 
Ferran Sáez Mateu és i professor universitari. Doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona i professor titular a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de la Universitat Ramon Llull. Ha estat director de l'Institut d'Estudis Polítics Blanquerna i coordinador del programa de doctorat Política, media, societat de la Universitat Ramon Llull, així com professor del programa de doctorat IN3 de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ha estat l'investigador principal (IP) del GRECOM (Grup de Recerca en Comunicació, Opinió Pública i Memòria) de la Universitat Ramon Llull. Col·labora regularment al diari Ara, va escriure al diari Avui durant 12 anys, al setmanari El Temps (2005-2017), a La Vanguardia, Segre, elsingulardigital.cat, Catalunya Oberta.cat, Catalunya Ràdio, Barcelona Televisió i a altres mitjans de comunicació, i ha format part del consell assessor de diverses revistes de pensament. La seva principal línia de recerca acadèmica correlaciona democràcia i comunicació.

 

Participació