Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Contundent resposta dels Geganters a l'ANC-Solsona

L'Agrupació de Geganters explica per qué no posarà llaços grocs als gegants i que faran enlloc d'això, alhora que lamenta l'assetjament a que es veu sotmesa per part de l'entitat independentista

, Solsona | Actualitzat el 02/06/2018 a les 07:42h
Arxivat a: Política, Gegants, ANC
​PER LA LLIBERTAT DE TOTS I DE TOTHOM.

Els Geganters de Solsona van decidir que les gegantes portarien rams de flors grogues en solidaritat amb els presos polítics.
Davant les acusacions de l’ANC-Solsona, l’Agrupació de Geganters vol lamentar profundament la seva actitud envers la nostra entitat. Denunciem la manca greu de justícia que pateix el nostre país en aquests moments. Precisament per aquesta situació, l’Agrupació de Geganters de Solsona va decidir que les gegantes portarien rams de flors grogues en solidaritat amb els presos polítics durant la propera festa del Corpus, i així es va comunicar a l’ANC-Solsona.
La nostra entitat fa temps que es veu assetjada per un grup de persones que volen que ens posicionem políticament i que utilitzem els gegants com altaveu públic per reivindicar unes certes idees. Cal recordar que, com a entitat, ja ens vam adherir a la Consulta per a la independència del 13 de desembre de l’any 2010 i que va ser idea de la nostra agrupació penjar l’estelada gegant a la plaça major en el moment del ball de l’àliga durant la Festa Major de l'any 2014.

El procés que viu el nostre país es fonamenta en la llibertat d’expressió i en els principis més bàsics de la democràcia. La nostra entitat, en el seu sí, va decidir que les gegantes lluirien rams de flors grogues en suport als presos polítics, als exiliats i a les seves famílies, d’aquesta manera faríem palesa la nostra posició sense modificar la imatge i la simbologia dels gegants.

Davant la nostra decisió democràtica, lliure i consensuada, ens trobem amb una entitat que ens vol imposar una forma d’actuar, una situació que tristament ens recorda el moment que està vivint el nostre país, Catalunya. No és això, ANC-Solsona, no és això.

Agrupació de Geganters de Solsona
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Bravo
Anònim, 02/06/2018 a les 08:15
Ja era hora que algú parés els peus, publicament, a l’ANC Solsona, que ja porta temps coaccionant a entitats i a particulars porque s’adhereixin als seus postulats.
Bon aclariment
Anònim, 02/06/2018 a les 08:22
L’ANC no ha explicat tota la història només una part per atacar una entitat, molt lleig. Els geganters ja havien decidit previament fer un gest. Per què l’ANC això no ho havia explicat?
Bona resposta
Anònim, 02/06/2018 a les 08:27
Ben fet geganters, no us deixeu manipular
Vergonya
Anònim, 02/06/2018 a les 08:34
No cal tantes collonades de ramets grocs, poseu un punyetero llaç com tothom i s ha acabat la polèmica, es vergonyós que amb la injustícia que estem patint i la repressió que vivim, no els hi volgueu posar!!!
Si no els hi poseu, us esteu posicionant en favor dels unionistes,i perdeu de vista el folklore i la catalanitat dels nostres gegants!!!
I que consti que no soc d ANC, pero els aplaudeixo enèrgicament!!!
Visca Catalunya lliure i visca els gegants de Solsona!!!
NO AL LLAÇ GROC
Anònim, 02/06/2018 a les 08:45
No cal barrejar coses... ben fet
Marcar paquet
Anònim, 02/06/2018 a les 08:50
Als geganters el que els hi agrada es marcar paquet.
Ser diferents perque res canvii.
I així anem, seguim al segle XV.
No podem sortir dels portals.
No ens podem canviar el vestit.
No ens podem afegir accessoris.
Quines tradicions mès immobilistes!
Visca els gegants.
Visca la República catalana lliure i sobirana.
????
Setze, 02/06/2018 a les 09:11
Els gegants de la patum no porten cap llaç groc. L'àliga de Berga aquest any porte un ram de flors groges en solidaritat amb el presos politics i les seves families. EXACTAMENT igual que faran els geganters de Solsona amb els rams de les gegantes. Es la gent que va tenyir de groc la plaça de Berga, no els geganters. La gent de l'ANC de Solsona no va de cara. Us ho diu un independentista de tota la vida, i no com alguns d'aquests que ara volen donar lliçons a tothom. Força geganters!! Llibertat presos polítics!!!!
Protocol i ajuntament
Pilar d, 02/06/2018 a les 09:15
No patiu gent..
A solsona hi ha un protocol del gegants molt bo que no serveix de res quan el sr. Alcalde no vol anar a processó i llavors fa canviar el protocol.
De que serveix el protocol ?
ANC
Anònim, 02/06/2018 a les 09:19
Ja fa temps que l'ANC i el CDR són els amos del poble i actuen precisament com aquells a qui volen denunciar. Deu ser que a mesura que es fixen amb els intolerants esdevenen, progressivament, intolerants. Molta comèdia de defensar llibertats i són els primers que imposen sense respectar el que puguin pensar els altres. Feu una mica d'autocrítica. No us cregueu tan moralment superiors....
Socis
Anònim, 02/06/2018 a les 09:21
Aquestes decisions, sabent la polèmica que arrossegarà s'han de consensuar amb el socis, al fi al cap perquè hi són? Quan hi ha coses importants no se'ls té en compte i cadascú tira pel dret. Si aquesta decisió estigués votada ti diría gent i su portal darrere. Ara en canvi estira pel dret sense concens. Ja us ho fareu, però la meva quota no la busqueu més.
Prou ANC
Toni T, 02/06/2018 a les 09:22
La gent de ANC de solsona està molt acostumada a fer el que li rota.
Ara toca rebequeria ja que per fi algú els hi para els peus i els ve a dir d'alguna manera que la festa es de tots i que PROU d'apropiar-se la cultur, les tradicions i el carrer.
Això que fa ara la ANC fa unes decades ja ho feien uns altres al nostre país
Cal canviar el protocol
Anònim, 02/06/2018 a les 09:27
La decisió dels geganters no és democràtica: tant l'Ajuntament com la Vintiquatrena van votar a favor de posar llaços grocs als gegants, però com que els geganters van decidir de no fer-ho, tot i estar en minoria, aquesta acció que remarcaria la injustícia que s'està cometent amb els presos polítics no es podrà fer. És per això que crec que cal canviar el protocol dels gegants i els altres improperis: al segle XXI les decisions es prenen democràticament i guanya la majoria; no cal que hi hagi unanimitat.
A més a més, potser caldria recordar als geganters que els gegants i els altres improperis són propietat de la Mare de Déu del Claustre, no pas d'ells, i qué és la Cofradia del Claustre la que en paga les despeses de manteniment.
Ho trobo molt trist, francament. Els geganters haurien de prendre exemple dels berguedans, que no han tingut cap problema a fer del groc el color reivindicatiu de la justícia, la dignitat i la democràcia a la Patum d'enguany.
Colla gegantera
Anònim, 02/06/2018 a les 09:30
Aquí una sòcia menys!!
Anc i cdr amos del poble??
Anònim, 02/06/2018 a les 09:41
Realment qui escriu aquí, pot ser qualsevol. Una persona que diu que una entitat o altre es creu moralment superior, clarament ignora el moment, la realitat, i la crítica és fàcil rere un pseudònim i amb el comandament a la mà. Si que us pica el groc, sí. Increïble!!! No sóc anc, ni tampoc cdr, pero la realitat és que aquest segon grup estan lluitant i treballant perquè la República esdevingui i el feixisme s'acabi. I hi posen el cos. La ignorancia ens fa perdre el fil i el moment actual. Molta força, i molt groc que tant us empipa!!
No és això, no és això
Anònim, 02/06/2018 a les 09:48
Aquest to paternalista de 'no és això, Geganters, no és això', tan ben emprat a la carta de rèplica, recorda quan la Soraya adoctrinava al Congrès de Diputats. El mateix to xulesc, foteta, de creure's dotat de la raó divina. Déu ens en guard de tenir gent així al govern... Si volem una Catalunya nova, lluny d'ací ANC!
....
Alba Estany, 02/06/2018 a les 09:50
Jo no hem decanto per ningú. Els gegants són del poble, doncs que trii el poble.
ANC feu uns gegants
Anònim, 02/06/2018 a les 09:57
Amb els molts diners que fa ANC Solsona, que encarregui uns gegants al Casserres i els hi posi tots els llaços grocs que vulgui.
Seran els seus gegants i ningú direm res.
Prou ANC
Anònim, 02/06/2018 a les 10:01
ANC SOLSONA deixeu el Corpus en Pau i si voleu fer propaganda torneu a posar la gabia al carrer i us hi torneu a tancar per torns.
Gracies
Opinió dels gegants
Anònim, 02/06/2018 a les 10:10
Algú ha demanat que opinen els gegants ?
Espereu que diuen i segons que diguin feu.
No voleu llacet?
Anònim, 02/06/2018 a les 10:15
Doncs pintarem el terra per on ha de passar la cercavil.la, cap problema. A la pedra. Hi ho farem a la nit. Tenim raó, però no volem que ens vegeu.
Sense consultar als socis!!
Anònim, 02/06/2018 a les 10:20
La decisió de no posar llaços grocs als gegants, ha estat presa sense la notificació ni retificació dels socis i socies de l’Agrupacio de geganters de Solsona. No haguès costat res convocat una assemblea extraordinària de socis perquè en un moment tan excepcional com aquest, els socis/es han de tenir veu i vot en aquestes decisions.
Només criticar
Anònim, 02/06/2018 a les 10:24
Crec q us discutiu per tonteries....lANC no és ningú per imposar res. Els geganters els hi agrada mantenir els gegants tal com son, ja son un símbol de país . Prefereixen posar uns altres tipus de reibindicacions, per això no cal criticar tan.
Els gegants de carnaval portaven llaç? Algú els va criticar??
Plaça groga
Anònim, 02/06/2018 a les 10:56
Si els geganters no volen portar llaç que no el portin és la seva decisió i s'ha de respectar.
Jo proposo que la plaça es tenyeixi de groc, que la gent porti samarretes o elements de color groc!!
antes
Anònim, 02/06/2018 a les 11:06
"...Antes se romperá Cataluña que España..."
Llàstima
Anònim, 02/06/2018 a les 11:09
És una llàstima que a Solsona ENCARA existeixin les MURALLES en plè segle XXI i segueixi aquesta INVOLUCIÓ 2-1 i guanya l'1 , NO és INDEPENDÈNCIA SÍ O NO, el llaç és en SUPORT als PRESOS i EXHILIATS, com SEMPRE, ens mirem el melic i com que som més que NINGÚ no cal que portin llaços, un 100 per BERGA, TRADICIÓ IGUAL però OBERTA al MÓN (tot i els problemes que van tenir per fer-ho)
Felicitats geganters!!!
Anònim, 02/06/2018 a les 11:15
La meva opinió és de felicitar als geganters. Triar uns rams grocs em sembla una dessició de molta categoria, com ho és el nostre folklore. ANC-Solsona, si ser independent vol dir tenir que aguantar les vostres coses.....no ho vull ser, aixó és una dictadura. Vintiquatrena, pregunto, en la llista dels llaços grocs a imposar als gegants hi ha la Marededeu del Claustre?. A veure si podem tornar una mica a la realitat.
Uns socis menys
Anònim, 02/06/2018 a les 11:36
Pena, molta pena...recordeu q només sou els balladors dels gegants, no teniu potestat per decidir coses tant importants vosaltres solets!
Les coses en aquesta república es fan votant, democràticament amb tots els socis i propietaris dels gegants..

Acabeu de perdre uns quants socis e la meva família!
Consulta als socis
Anònim, 02/06/2018 a les 11:41
Des del meu entendre no hagués costat res consultar-ho als socis. I si no hi havia temps s'hagués pogut fer una abstenció, si les altres entitats, ajuntament i 24ena, ho volien.

No m'agrada tampoc que de forma unilateral la junta dels geganters es confronti d'aquesta manera amb una altra entitat de la ciutat.
No es contundent, mes aviat incoherent.
Anònim, 02/06/2018 a les 12:21
A casa meva no en diriem contundència.
Els arguments dels geganters no són contundents, són incoherents. No ens volem posicionar políticament (recordo que el llaç groc no és un tema polític) però posem uns rams grocs a les gegantes... Sincerament, això és un: "miro de quedar bé amb tothom i que no s'enfadi ningú".
No senyors geganters, un llaç groc no és política! Un llaç groc és rehivindicació dels DRETS HUMANS FONAMENTALS A TOTS ELS POBLES I QUE ENS HAN ESTAT PRIVATS PER POÍTICS AUTORITARIS I DICTADORS! Quan vegis la barba del veí a cremar posa la teva a remullar!
Un parell de pebrots falta en aquesta ciutat!
Groc
groc, 02/06/2018 a les 12:40
El color groc és molt maco i molt decoratiu m'encanta
Contradiccions
Anònim, 02/06/2018 a les 13:28
Colla gegantera, llaç no però ram de flors groc si?
Qui us entengui q us faci ballar...

l'ANC mira i treballa per fer una república per tothom, on tothom surti guanyant...sort en tenim!
Vida
Anònim, 02/06/2018 a les 13:37
El color groc dóna vida...es molt alegre, llàstima sigui pel motiu q representa. Aquesta gent hauria d'estar al carrer. Llibertat presos!

A solsona, quant toquen el casc antic o gegants, tothom s'esvera.

A mi m'emprenya mes els q destrueixen i tenen carta blanca!
Clar que si
Anònim, 02/06/2018 a les 14:44
Totalment d’acord amb vosaltres geganters. ANC demostrant una vegada més l’asatjament que es fa contra aquells que no pensen com ells.
Contesta a l’ANC
Anònim, 02/06/2018 a les 14:49
Aquest no es el camí, presionant les entitats i asenyalant no s’acosegueix res. M’esteu donant raons per pasar-me al NO cuan actueu així.

Una mica de cap, per favor.
Geganters SI
Anònim, 02/06/2018 a les 15:48
Em considero tan independentista com el que més, però crec que amb el groc s'han passat tres pobles és deplorable l'aspecte de l'entrada a Solsona, suposo que és perquè l'Ajuntament (l'alcalde) està d'acord en això, durant uns dies està bé i fins i tot pot resultar simpàtic, però ara ja es passen, el meu suport a els geganters pel seu comportament.
LLIBERTAT EXPRESSIÓ
Anònim, 02/06/2018 a les 16:05
A veure...qui vinculi els llaços grocs i pintades amb la politica pura i dura (independència o unidad de espanya), que s'ho faci mirar. Només el fet que hi ha gent a presó per votar, expressar-se o sencillament per una simple cançó hauríem d'estar tots dolguts per la dictadura encoberta que tenim i que hem tingut!!! Sencillament estem parlant de democràcia! DEMOCRÀCIA!!
Per cert...visca la Patum de Berga pels dos collons que té a no tenir por del règim dictador que tenim!!!
Qui decideix?
Xavo g, 02/06/2018 a les 16:29
Obiament la anc no es ningu per decidir que els gegants portin llaç

Pero la junta dels geganters tamppc es qui per opina d aixo sense pregunta els socis

Pero es que a part els geganters tampoc tindries que tenir l ultima paraula cuan l ajuntament i la 24ena i estan a favor

A part totalment incoherent per part dels geganters. No posar llaç x no posarse en politica. I a la vegada cambiar colors de les flors
Prou manipulacions geganteres
Anònim, 02/06/2018 a les 19:20
Ja n'hi ha prou d'escrits provocadors que ataquen l'ANC. Si no els agrada la veritat, que són els geganters a qui no li dona la gana de manifestar la solidaritat amb els presos i exiliats polítics, que s'hi posin fulles i reflexionin. Són ells qui estan en contra de posar llaços groc, ni de l'Ajuntament ni de la vint-i-quatrena, són ells.
Caprici arbitrari
Anònim, 02/06/2018 a les 19:25
L'Ajuntament de Solsona representa els solsonins, la Vintiquatrena els creients, devots i confrares de la M. D. del Claustre, ja denota coses... que la voluntat d'aquestes institucions representatives sigui doblegada per associats.
Groc, resplendent o meravellós
Anònim, 02/06/2018 a les 19:30
Solsona d'un groc fantàstic, resplendent i meravellós. Llàstima que els geganters, sota una suposada neutralitat, han estat els únics que s'han oposat a posar llaços grocs solidaris amb els polítics i líders cívics independentistes injustament empresonats i exiliats. El llaç és defensa dels drets humans conculcats per l'Estat espanyol.
Pregunto
Anònim, 02/06/2018 a les 19:40
Als demòcrates que diuen que havien de votar els socis geganters els faig una pregunta. Els socis de la Vintiquatrena van votar? Els veins de Solsona van votar quan ho va fer l'Ajuntament. Molta ignorància barata.
Patum
Anònim, 02/06/2018 a les 19:52
A partir de avui, en faig Patumaire. Espero que solsona dèixi de viure tan tancada en ella mateixa i evolucióni casa que crec que és impossible
Geganter
Anònim, 02/06/2018 a les 19:53
La Confraria i l'Ajuntament que facin/decideixin el que vulguin.

Jo com a soci dels geganters m'hagués agradat donar la meva opinió a favor o en contra sobre això dels llaços grocs.

També m'hagués interessat donar l'opinió sobre confrontar-se d'una forma tan agressiva amb l'ANC, una entitat que fa molts anys que lluita per la causa.

En nom de qui feu aquestes declaracions tan gruixudes contra l'ANC? En nom de tota l'entitat? En nom de la junta?

Aquesta manera de fer recorda actituds que creia superades.




Madrededioshermoso
Anònim, 02/06/2018 a les 21:09
Aquell que diu que posan llaços i vestint el poble de groc, ara t raons per dir que no a la independència, déu pertànyer a aquell grup de catalans, catalanisme màgic, aquells que es pujen al carro i es pensen que amb anar a votar 3 o 4 vegades ja tindrem la República. No, senyors. La República es demana al carrer. Democracia no es el Sr. Sánchez (bloc 155 que gràcies a ells tenim gent catalana a la presó, i estem en repressió) ni tampoc el Sr. Torra, això no ho vam votar. Democràcia es exigir que es compleixi el mandat del dia 1 d'octubre. I sinó els hi agrada recordar el 1 d'octubre, també tenim el 21 de desembre. Democràcia és llibertat. Groc és llibertat. Els gegants són del poble català, i Catalunya seguim de dol. No perdonarem, ni oblidarem mai la violència exercida per les forces d'ocupació durant la jornada de L1O. Ni oblit, ni perdó. Visca Catalunya, i visca la terra lliure.
Geganters de solsona
Anònim, 02/06/2018 a les 21:13
Aquesta resposta vostra, tan "contundent", em sembla vergonyosa. Vergonyós tan rebombori i contra ANC. Pressionats?? On renois és la vostra democràcia?? Encara estic esperant que se'm demani el que penso sent sòci dels geganters. Molt disgustat!!
Representació
Anònim, 03/06/2018 a les 00:11
Amics geganters
Demà quan soni l'últim acord del ball de l'àliga, en el moment de la reverència d'aquest improperi davant els representats escollits pel poble, sincerament crec que haurieu de reflexionar quin és el vostre paper a la festa.
Crec que davant la petició que ha fet l'ANC, amb el recolzament de l'Ajuntament, en nom de tot el poble, i de la Confraria de la Marededéu del Claustre, havíeu de ser més umils i recolzar la iniciativa.
ERC + PSC a l’Ajuntament de Solsona
Anònim, 03/06/2018 a les 00:39
Resposta contudent? Els geganters han exposat la seva opinió després de rebre una carta acusant-los de ser complices dels botxins de Madrid.
A dia d’avui però la realitat és que a l’Ajuntament de Solsona amb majoria absoluta d’ERC continua governant amb els socis del PSC que han donat suport a tots els actes del PP de Madrid, però la culpa dels Geganters de Solsona.
Anc reconeixeu que us heu equivocat culpant una entitat i gasteu energies cap a la part politica.
Una última pregunta aquesta pressió que veniu exercint des de fa anys amb la Festa Major ho feu també amb els organitzadors de la Fira de St Isidre, les festes dels barris, la fira del Caçador, a les entitats esportives o només als geganters?
Referèndum
Anònim, 03/06/2018 a les 00:59
Jo hagués fet un referèndum ... Mare de Déu senyor nostre, es ben bé que qui no te feina, el gat pentina. Deixeu estar a les associacions estar i no criticar tant ...
Ús i abús
Anònim, 03/06/2018 a les 08:06
Els 'geganters' poden imposar als solsonins el que a ells o a alguns d'ells els plagui? Tant l'Ajuntament de Solsona com la Confraria del Claustre hi haurien de reflexionar.
Quina llàstima
Anònim, 03/06/2018 a les 08:17
Recordem-nos de com l’1 d’Octubre vam estar tot el poble defensant les urnes per aconseguir la República. Això és el primer que hauríem d’haver pensat uns i altres abans de barallar-nos. Els de l’ANC tenen tot el dret de demanar que els gegants es posin el llaç i els geganters tot el dret de dir que no. Deixem que tothom faci les reivindicacions que cregui i de la manera que li resulti més quotidiana. Ll’ANC no hagués hagut de publicar la carta moralista que va fer, plena d’obvietats i de filosofia barata, explicant coses que, tots els geganters saben, ja que molts d’ells porten o el llaç groc durant la seva vida diària o bé treballen per la llibertat del nostre País. I, dit això també és just esmentar que la seva resposta,a part de ser agressiva, està molt mal estructurada i plena d’acusacions i exageracions. És una carta d’un perfil molt baix i molt poc elegant. Falta a la veritat en moltes coses, per exemple, l’estelada, i ho sé del cert, no va ser idea seva. Tot i que hi van col·laborar. En resum: pensem que tots remem en la mateixa direcció, pensem que tothom es reivindica com vol i així ha de ser per fer-nos més nostres i representatives les lluites, intentem no fer escrits moralistes a l’estil Lluís Llach i, respirem tres cop abans d’emetre respostes agressives i mal escrites. No ens confonguem d’enemic que mentrestant a l’equip de govern.... encara hi ha PSC.
ANC
Anònim, 03/06/2018 a les 10:56
La trajectòria d’una entitat com l’Assemblea i la gent que fa tan temps que hi treballa no es mereixen un despropòsit com aquest. Geganters, ara el més elegant seria disculpar-se públicament, encara que veig que l’elegància l’heu ben perdut
abans
Anònim, 03/06/2018 a les 23:45
"...antes se romperá Cataluña que España..."
Als solsonins i solsonines amb amor!
Anònim, 04/06/2018 a les 14:38
Solsonins, amb tots els meus respectes, mireu més enllà en la tradicó gegantera del país, i sobretot gegants de renom i singulars de casa nostra, com són els vostres! Berga, Olot, Valls, Sallent, Sitges... aquests dies han tret a passejar els seus gegants i gegantes pels seis carrers i places en les seves festes tradicionals de corpus, i cap portava llaç, però si que les seves gegantes duien els rams grocs, sense modificar així la seva imatge! Els geganters, evidentment, qui vulgui es pot manifestar com vulgui, amb llaços, estalades o qualsevol distintiu independentista o no, però no cal que els gegants siguin pal de les nostres reivindicacions! Un dia és això, i dps pot ser un altee cosa, i anirem omplint les nostres figures d’elements reivindicatius de qualsevol mena, pq tothom i té dret, no? Els gegants i gegantes són de tots els ciutadans