Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Rebutgen la proposta de posar llaç groc als gegants de Solsona

, Solsona | Actualitzat el 01/06/2018 a les 16:41h

 


Recentment, l'ANC Solsona va demanar que els gegants solsonins lluïssin un llaç groc durant la festa de Corpus d'enguany. Però la resposta ha estat negativa, ja que, segons el protocol dels gegants qualsevol canvi ha d’estar avalat, per unanimitat, pels 3 estaments propietaris: Ajuntament, Vint-i-quatrena i Geganters i, en el cas que ens ocupa, Ajuntament i Vint-i-quatrena van accedir-hi, però els geganters s’hi han oposat.
L'Assemblea de l'ANC a Solsona, ha contestat als geganters amb una carta oberta , en la que ha recalcat que " parlem de drets humans" i que el llaç groc és "només un símbol de solidaritat amb la gent que ha estat empresonada injustament".
En aquest sentit, recorda que "Avui ens sentim privats d'alguna cosa que hauria de ser un dret fonamental: el dret a "reclamar" justícia, només això." i adverteix que "Ens volen fer creure que un llaç groc és una qüestió partidista... i no, "no és això, companys, no és això"."
​L'Assemblea de Solsona reivindica el llaç groc, "perquè estem en contra de tants mesos de presó preventiva. Perquè la venjança no és el camí. Perquè el camí és la llibertat."



Carta oberta de l'ANC Solsona als Geganters de la ciutat per la seva negativa a posar un llaç groc als gegants el dia de Corpus.

Segons el protocol dels gegants qualsevol canvi ha d’estar avalat, per unanimitat, pels 3 estaments propietaris: Ajuntament, Vint-i-quatrena i Geganters.
En el cas que ens ocupa, Ajuntament i Vint-i-quatrena van accedir-hi, però els geganters s’hi han oposat.
 "No és això, Geganters, no és això"
Avui parlem de drets humans.
El llaç groc és "només un símbol de solidaritat amb la gent que ha estat empresonada injustament".
L'alteritat, ara, avui i sempre l'hauríem de portar per bandera.
Avui ens sentim privats d'alguna cosa que hauria de ser un dret fonamental: el dret a "reclamar" justícia, només això.
Ens volen fer creure que un llaç groc és una qüestió partidista... i no, "no és això, companys, no és això".
Llaç groc sí, perquè estem en contra de tants mesos de presó preventiva. Perquè la venjança no és el camí. Perquè el camí és la llibertat.
ANC Solsona




​La polèmica està doncs, servida. Altres ciutats, com Berga, vesteixen els seus elements folklòrics, amb senyeres, estelades, o llaços grocs, però a Solsona, una de les parts que administra el patrimoni geganter, no hi està d'acord, i prefereix no mullar-s'hi. Amb tot, els geganters de Solsona han anunciat que properament faran arribar un comunicat on explicaran les raons del seu posicionament.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Lamentable
Anònim, 01/06/2018 a les 17:30
Trobo fort aquest "NO" per parts dels geganters quan tenim els nostres polítics presos. Podeu justificar el què volgueu; aquests dies la Patum s'ha tenyit de groc, tota. Pregunteu-vos el motiu pels quals la Patum està considerada com ho està. Tenim el què mereixem.

Tot el suport als polítics empresonats per escoltar el mandat de les urnes. Alguns, ens mantindrem fidels per sempre més, els altres... bé, els geganters, veurem com justifiquen una decisió tant dolenta.

Que tingueu un bon estiu. A veure si a la nit podeu dormir pensant que hi ha gent tancada a la presó de forma injusta sense poder veure els seus familars i amics mentre vosaltres no feu res per treure'ls d'allà.

Salut.
molt be!
Anònim, 01/06/2018 a les 17:56
Ho trobo molt be!barrejant la feina tampoc crec que els treguem de la presó i no hi trobo el sentit a embolicar els gegants en aquest afers.
geganters
solsoni36, 01/06/2018 a les 18:05
penso que els geganters donent la seva opinio i jo dono tot el meu recolzament, perque no te res a veure cultura amb politica.

lo que passe q mentres el nostre alceldes esta al parlament solsona sempre estara olvidada i nomes pense en politica

FORÇA GEGANTERS I NO DEIXEU QUE NINGU US TREPITGI
Tradició que uneix.
Anònim, 01/06/2018 a les 19:26
Els musulmans poden desitjar posar el mocador islàmic a les gegantes.
Pero no! El folcklore popular ha de servir per unir, no per separar.
La tradició popular ha d´estar per sobre de les cursilades.
Patum de Berga
Anònim, 01/06/2018 a les 19:35
Sencillament...visca la Patum de Berga!!! El corpus de Solsona poder aviat no hi assistirà ni el gegants!!
Deixeu de molestar
Anònim, 01/06/2018 a les 19:51
Deixeu en pau als gegants que demostren que tenen dos dits de seny . Soc nascut a Solsona i al final me la fareu aborrir tanta tonteria amb la politica , que no porte en lloc.......... Poca feina.... Alguns.
Estic amb vosaltres geganters.
Anònim, 01/06/2018 a les 19:53
Molt bé geganters, teniu molt seny ,no es podem deixar manipular per ACN.
Esperaré
Anònim, 01/06/2018 a les 20:25
Conec alguns geganters i sé que estan en contra dels presos polítics, sé que són independentistes i que defensen la llibertat, per tant, espero poder llegir el seu comunicat, de ben segur tindran alguna raó. En tot cas, després opinaré
I els de la Patum que facin el que vulguin,cal dir que m'encanta la Patum, molt! Però posats a opinar, també podrien mirar els de Solsona amb el tema ballets, alguna vegada fan bastanta pena
i els socis què?
Anònim, 01/06/2018 a les 20:49
i els socis què en diuen?? se’ls hi ha preguntat o ho ha decitit la junta de l’Agrupació sense consultar??
trist
Anònim, 01/06/2018 a les 21:51
Els geganters tindran els seus motius i fan bona feina però han patinat en això. Bàsicament perquè per totes les raons que puguin donar quedaran curtes davant la repressió i la manca de llibertats que estem vivint. A més, llegint (i sentint) els comentaris vomitius, fatxes i racistes d'alguns veigueu, geganters, a quina classe de gent fareu contenta.
Ajuntament
Anònim, 01/06/2018 a les 22:02
L'article diu que l'ajuntament dona suport a col•locar els llaços grocs, però jo em demano, s'ha votat aquesta proposta en el ple de l'ajuntament?
En cas contrari, s'estaria menystenint l'opinió de gran part del ajuntament de Solsona.

Anònim, 01/06/2018 a les 23:10
Els gegants ja hi eren fa molts anys: al S XIX, quan el Primo de Rivera, quan la República, quan el Franco, quan el Pujol, etc. Hi són representant el que representen i prou: la política pels polítics. Ho voleu embrutar tot? Voleu foragitar-ne els que no pensen ideológicament com la majoria dels solsonins? Demostra tenir més seny i més amor a lo solsoné la gent d'abans?
Ben fet geganters
Anònim, 01/06/2018 a les 23:59
Els geganters de solsona, qui els coneix, sap que la majoria son independentisties i que estan a favor de tot aixo i per tant, no cal que per aquest gest sels digui que no hi estan a favor i que sels critiqui com esta passant.

A mes, els gegants de Solsona son estimats per tothom i tothom sels fa seus. Per tant hi ha gent que hi esta a favor, gent que hi esta en contra i gent que ni els hi va ni els hi ve. Aixi que com que a molta gent diferent i els hi agraden aquests gegants per ser com son no cal modificar la seva imatge i que algu deixi de sentir-s'hi identificada.

En cas que s'hagues accedit a portar els llaços grocs, podriam haver anat mes ella i podriam renovar els vestits dels gegants i de tota la resta d'elements del folklore solsoní i que anessin completament de groc (El drac i l'aliga no tenen peces de roba, deixant de banda la del portador durant el ball, per tant, podriam pintar-los de groc).

Amb aquesta petita aprtacio no voldria que sembles que no estic a favor de tots els moviments de protesta que es duen a terme durant aquests ultims temps pero crec que no es necessari barrejar una festa on hi esta involucrada tanta gent de diferents pensaments. Res mes.

GEGANTERS ESTEM AMB VOSALTRES

PD: pels que parlen de la Patum de Berga, crec que hi heu anat poques vegades perque si es tant famosa i te el resso que te no es per aver-se tenyit de groc (que tambe ajuda), sino per les musiques, les ganes de festa i l'apreci que te la gent als seus elements i tradicions. No us penseu que perque els gegants portin una pancarta a l'esquena amb el lema de "llibertat presos polítics" la Festa Major de Solsona passara a ser Patrimoni de la Humanitat.

Aclariment
Anònim, 02/06/2018 a les 00:15
Un aclariment pels de l’ ANC, els gegants no són persones, són uns ninots de fusta una mica més alts que nosaltres...de veritat cal posar-los un llaç groc? En serio? Us ho han demanat ells? Ho dubto...
No es política
Anònim, 02/06/2018 a les 02:47
Deixeu de dir q es política!

El llaç groc es la solidaritat amb gent innocent q està a presó i per la gran repressió q viu la gent del poble català i també l'espanyol!

La gent q no vol veure aquest fet, es pq ja els està bé la situació!

Oi q si geganters? M'agradaria veure-us si fossin familiars vostres a presó
Senglar
Anònim, 02/06/2018 a les 07:20
Mentre altres territoris de Catalunya, malgrat la crisi tiren endavant, s'implanten empreses, es renoven infraestructures, s'actualitzen els serveis de primera necessitat....

Al Solsonès el debat mes important que hi ha és si els gegants han de dur un llaç groc.

Lamentable es poc. Ja vull veure que en serà el Solsonès d'aquí uns 20 anys, quan els pagesos no puguin cultivar per culpa el canvi climàtic.
I el gegant Boig?
Anònim, 02/06/2018 a les 07:43
Com es que no es va demanar per carnaval que els bojos els portessin?

ANC, gent com vosaltres feu perdre les ganes de tot

Estem amb vosaltres geganters
No es aixo
Anònim, 02/06/2018 a les 08:53
No es aixo geganters. No es aixo. Un llaç groc no es posicionar-se politicament. Un llaç groc és denunciar la manca de drets humans que ens han anat retallant a cada pas. Un llaç groc es protestar per la injustícia que han de viures persones polítiques i persones que no són polítics. Si ub dels vostres pares estigues a la presó injustamemt haurieu votat el mateix??
I dale
Anònim, 02/06/2018 a les 09:25
I dale amb barrejar llaços grocs i independència. Quanta ignorància o no saber de qué va tot això. Quan veig aquesta barreja ja deixo de llegir. I no sóc pro independència.
Entorn
Anònim, 02/06/2018 a les 09:31
Amics geganters. Festes com la de Corpus i també la festa major, són festes que com és evident, acaben éssent seguides per una minoria de gent, la realitat és aquesta avui per avui i la cosa no té pinta de remuntar.

Penseu en un moment la gent que encara segueix participant de la festa quin sentiment té, que hagués desitjat que haguéssiu fet amb aquest tema. No volgueu acontentar la resta de masses populars que ni en somnis seran mai partíceps d'aquesta festa. Un greu error. Si alguns dels pocs que encara venen no s'han de sentir representants amb les vostres decisions, presents i futures, us fareu la pròpia tomba. Déu no ho vulgui.
Teniu tota la raó geganters
Lluís Hugas, 02/06/2018 a les 11:29
A Mataró tenim molt clar que les figures institucionals s'han de mostrar com el que representen, és a dir a tota la ciutat, i per tant per sobre de qualsevol opció política tant els gegants com els geganters no podem mostrar cap distintiu que representi una opció concreta.
Cada cosa al seu lloc, i consti que a nivell particular el 99% som solidaris en qualsevol acció per la llibertat dels presos polítics.
Visca la Patum de BERGA!!!
Anònim, 02/06/2018 a les 15:52
Estem parlant de llibertat d'expressió. Quí ho vincula amb la política té un greu problema!!! Visca la Patum de Berga!! Solsonins...aneu fent misses!!!
Tornem'hi
Anònim, 02/06/2018 a les 15:59
Ja n'hi ha prou!! Que facin el que vulguin.Crec que s'han de respectar les opinions de tothom.
Si algu treu una cinta groga el meu davant no em molesta i si algu la posa tampoc. Tothom es lliure de fer el que vulgui.
Badalona
Dimoni, 02/06/2018 a les 16:11
Inclus a badalona van adaptar la festa del dimoni per criticar el 155 i la falta de llibertats

Que portin un llaç groc, jo no o veig ficarse en partidismes, va de llibertats i drets basics

Es molt poc coherent no voler portar llaç groc i fa 3 anys moure la roda de foc pk jugue el barça
Teniu tota la raó geganters
Lluís Hugas, 03/06/2018 a les 01:08
M'he adonat ara rellegint amb atenció les diverses opinions que excepte la meva, tots són anònims.
Normalment els anònims solen indicar que tots els arguments són poc fonamentats i que obeeixen a sembrar discòrdia sense més.