Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

L'ajuntament de Solsona es fa enrere en la col·locació de noves pilones

La pressió de veïns i comerciants fa recapitular a l'alcalde

, Solsona | Actualitzat el 12/05/2018 a les 16:25h
Arxivat a: Municipis, pilones

Aquesta pilona ja no hi és Foto: Ramon Estany


Aquesta setmana es va poder veure com la brigada municipal instal·lava pilones manuals a diferents carrers i travessies de Solsona. Curiosament, en una nit, van desaparèixer totes, i és que la mesura no va agradar a comerciants ni veïns del nucli antic, que no van veure amb bons ulls aquesta acció, especialment per que no se'ls havia dit ni explicat res. Segons han comentat alguns veïns a NacióSolsona, calia que l'ajuntament hagués consensuat o informat abans  amb el veïnat aquesta actuació. Amb tot, entre veïns i comerciants, hi ha opinions favorables i contràries a aquestes pilones, i caldrà, segons ha avançat el president de l?Associació de Veins del Nucli Antic, Jordi Montanyà, fer una reflexió els propers dies, un cop passi la Fira de Sant Isidre, i s'hagi tingut temps de valorar la situació.

Les pilones quedaven habitualment guardades en un racó del carrar al costat, i es posaven per situacions puntuals Foto: Ramon Estany

 


​L'alcalde de Solsona, David Rodríguez, ha explicat a NacióSolsona que des de la Policia Local els havia semblat que quan es fan activitats al nucli antic, com passa aquests dies amb la Fira, a vegades s'ha de controlar l'accés a alguns carrers amb tanques o conos, i aquests a vegades es mouen de lloc, es perden, o són víctimes de bretolades, seria més pràctic fer servir unes pilones senzilles, deixades a la vora. "El que passa- afirma l'alcalde- és que no ho hem gestionat bé,per que no ho vam explicar a ningú i quan s'han adonat ha generat un cert revolt, i hem decidit retirar-les i ja no posarem pilones, deixem-ho estar, si no s'ha d'agafar bé."

 

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Per tant fora totes les pilones.
Anònim, 12/05/2018 a les 23:08
Doncs, visca els cotxes, amigos.

Jo marxo.
Fora pilones!!!
Anònim, 12/05/2018 a les 23:59
Fora pilones i els carrers són per circular amb el que convingui. El que si que recomano, és eliminar les voreres, és a dir, tota l´amplada del carrer al mateix nivell, per les cadires de rodes, cotxets.....
....al jo marxo ...
mia...., 13/05/2018 a les 00:19
,,,,,ADEU !!!!
I el carrer Sant Miquel ?
Joan D, 13/05/2018 a les 09:33
Sr. Alcalde !! Es recorda dels botiguers del carrer de Sant Miquel ?
Es aquell carrer que està en obres d'ençà el mes de Gener.
Les botigues que en moltes ocasions ens hem hagut de posar nosaltres mateixos les plataformes perqué puguem entrar a les botigues.
Jo a marxo
Anònim, 13/05/2018 a les 15:41
...a peu suposo?
Que es preparin
Anònim, 13/05/2018 a les 18:10
No sap pas on s'ha fotut l'ajuntament en posar pilones en el Nucli Antic. Els quatre "mandamasos" del nucli antic, coneguts per a tothom, faran la vida impossible als qui han profanat els carrers.
Al jo marxo
Anònim, 13/05/2018 a les 20:30
Encara q no sigui el recomanable, ni sa, ni ecològic, ni estètic,... hem de potenciar la vida al casc antic, i una mesura com aquesta, la de les pilones, ha d'anar acompanyat d'altres mesures d'enriquiment al centre, inventivants q fomentin el comerç. Ho dic pq molta gent, més de la q ens pot semblar encara entra al casc antic amb cotxe x comprar, deixar la gent gran a la perruqueria... i x altra banda criticar també que no s'ha informat ni parlat ni consensuat amb la gent que si que hi viu i evidentment és qui ha de tenir més pes en la decisió.

El problema no són les pilones, és només la part visible del problema q es va arrossegant... és la meva opinió
En decadència
Anònim, 14/05/2018 a les 09:53
Sempre he viscut i treballat al nucli antic i sòc de l'opinió que el problema que patim és la falta de veïns, caldria, i sé que no és fàcil, fer polítiques destinades a fomentar pisos de lloguer al nucli antic. Majoritàriament tenim cases de 3 plantes amb una sola planta ocupada. Comerços... sí, tant de bó en vinguin, però si han de ser únicament bars i restaurants... ,malauradament, veïns pocs en vindran al contrari, ens foragitaran.
Pilones i zones blaves i verdes
M.Assumpció Solé, 14/05/2018 a les 13:47
Pel que fa a les pilones no les considero,a Solsona, necessàries!!
Mentre no hi han estat tot ha funcionat correctament, quin sentit té que tan sols funcionin en horaris no comercials,quan en.aquestes franjes horàries poden necessitar persones que venen a casa de parents carregats amb maletes o amb gent amb cadira de rodes o d'altres qüestions???
Pel que fa a les zones blaves,bé pels habitants que podem disposar del disc horari, però pels treballadors no té cap sentit que hagin d'estar pendents d'anar canviant el disc, ho trobo una falta de consideració per ells!!
Pel que fa a les zones verdes????, em podrien expicar el perquè???
Carrer Sant Miquel
Anònim, 15/05/2018 a les 16:57
Fa 5 mesos que el carrer sant miquel està en obres!(van començar el 8 de gener)

Algú en sap el motiu? Algú ho pot explicar?