Institut Francesc Ribalta

Finalitzen els treballs de robòtica en la matèria de Tecnologia industrial de batxillerat

per Redacció, Solsona, 11 de maig de 2018 a les 07:24 |

Durant la setmana passada, l’alumnat de batxillerat de l'Institut Francesc Ribalta que fa la matèria de modalitat de Tecnologia industrial va finalitzar els seus treballs de robots. En aquesta assignatura, es treballa la robòtica a partir de la resolució de diferents reptes i amb l’objectiu final de dissenyar un robot seguidor de línia i un robot sumo que, inspirat en l’esport japonès, es programa per a competir contra un altre robot de les mateixes característiques.

Aquest treball es fa amb Arduino, una eina que suposa programar amb llenguatge de programació d’alt nivell, basat en C++ i la bona perícia mecànica de qui ho dissenya. Amb una placa Arduino UNO, un driver de motors L293D, dos motoreductors, els sensors òptics CNY70, el sensor d'ultrasons HC SR04 i l'IDE d'Arduino, els nois i noies han anat resolent cadascun dels reptes proposats.
Oferir la matèria de Tecnologia industrial al batxillerat, que té per objectiu fomentar la cultura tecnològica de l’alumnat, ens permet invertir un nombre important d’hores a treballar la robòtica; gairebé una hora de les hores quatre setmanals de la matèria es dedica a aquesta disciplina.

Abans d’arribar al batxillerat, l’alumnat ja ha fet robòtica en els diferents cursos d’ESO: a 1r d’ESO es treballa amb LEGO, en el qual es programa amb un llenguatge visual; a 2n d’ESO es treballa el disseny i la impressió 3D, on cada alumne dissenya i obté la seva pròpia peça, i es programa amb Bloody; a 3r d’ESO s’introdueix l’Arduino programat amb el llenguatge visual Arduino Blocks i a 4t d’ESO es continua el treball amb l’Arduino, però es fa el pas cap al llenguatge d’alt nivell.  A 4t també es participa en el projecte Impulsem la robòtica del CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa), que finalitza amb una fira anual al CosmoCaixa.
A l’Institut apostem per la robòtica en tots els nivells de l'ESO, dins la matèria de Tecnologia, i del batxillerat, com a matèria de modalitat.

 

Participació