El pati

per El Vinyet, Solsona, 13 de març de 2018 a les 11:09 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 de març de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.


“Un espai on els infants no són ni objecte de programació didàctica ni blancs de màrqueting. Un espai on poden existir i coexistir en tot el seu gruix personal i problemàtic.


La vida al jardí és en realitat un taller d’intel·ligències: perceptiva, intuïtiva, emocional, estètica, cognitiva, creativa, pràctica, corporal, motriu...

El pati és un espai ampli que permet més moviment. És l’hàbitat privilegiat de joc lliure. És un lloc de trobada amb el context social, és un lloc de trobada amb la natura.”


El jardí dels secrets. Emmy Pickler

El nostre pati és com un jardí dels secrets! És cert que hi ha tobogans, gronxadors i casetes preparades però al nostre pati s’hi fan bassals quan plou, hi ha gebra a l’hivern, hi ha herba selvàtica, troncs, pals, matolls, arbres de diferents tipus, aranyes, cucs, marietes, papallones, escarabats, sargantanes... i, si estem de sort, alguna granoteta!


Gaudim d’aquest pati natural fent amagatalls secrets, trobant tresors, construint refugis amb dissenys inimaginables, explorant, enfilant-nos, embrutant-nos... perquè el què ens acaba donant més joc i oportunitat d’experimentar, crear i sentir és la seva part més natural.

Quan juguem no tenim cap intenció d’aprendre, juguem per gaudir i distreure’ns. Tot i així, a més d’aquesta part lúdica, en el joc l’aprenentatge pren un paper fonamental. És per això que per als infants el joc és l’activitat principal per a desenvolupar-se i aprendre. 

Gràcies al joc, els nens i les nenes desenvolupen la imaginació, la capacitat creativa… El joc és el nucli central del desenvolupament. Mentre juguen, experimenten de manera segura, aprenen sobre tot el que els envolta, resolen conflictes, proven nous desafiaments i conductes, s’adapten a noves situacions... En definitiva, el joc és la seva manera d’aprendre. A més, es desenvolupen les bases de l’aprenentatge, del desenvolupament emocional, social, cognitiu i motriu.

 



 

 

Participació