Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Roger Mas i la Cobla Sant Jordi, una combinació genial

Roger Mas i la Cobla Sant Jordi ofereixen tres concerts únics a Solsona

| Actualitzat el 29/12/2011 a les 21:35h
Roger Mas i la Cobla Foto: Ramon Estany

Amb les entrades exhaurides pràcticament per als tres concerts, el dimecres 28 de desembre Roger Mas i la Cobla Sant Jordi van oferir a Solsona la primera de les seves actuacions, davant d'un Teatre Comarcal ple de fidels seguidors, solsonins i solsonines que no volien perdre l'ocasió de viure en directe l'espectacle de l'enregistrament en directe del que serà el disc que es presentarà el 24 de març a la Sala Gran de l'Auditori de Barcelona.
 La Cobla Sant Jordi va entrar en escena amb "El rei dels núvols" (una sardana composada per Guitó per l'ocasió) i donà pas al cantautor solsoní, que pujà a l'escenari amb "L'home i l'elefant".
L'estructura del concert va consistir en un reguitzell de cançons dels diferents treballs del Roger Mas, arranjades per a Cobla, un tema central especial i finalment, una excursió per la cançó europea (les "llengües cosines" com defineix Mas), arranjades també per a Cobla.
Explicat el preàmbul, Roger Mas encetà amb "Si tú m'ho dius" (Mística Domèstica), per seguir amb el tema de Casafont "Trist com el sòl", i una peça composada recentment dedicada al drama personal dels joves que s'amagaven de la guerra civil, "Emboscat".
Prosseguí el concert amb un crescendo intimista, amb peces com "Caminant",  "Michela" o "Si el mar tingués baranes". "El dolor de la bellesa" i "La ginesta".
El moment central de la nit va ser quan Roger Mas va presentar una peça que qualificava de Pi de les Tres Branques Musical, per que fussionava himnes musicals d'arreu dels països catalans, com la Moixaranga d'Algemesí, La balanguera o el Ball de l'Àliga de la Patum de Berga.
La darrera part del concert va ser un interessant recorregut per les cançons d'arreu d'Europa (els nostres cosins, com defineix Mas), acompanyades hàbilment pel so de la Cobla. Així van començar a sonar cançons italianes, franceses, galegues, basques... sonant totes en un personal accent solsoní. Destaquem la italiana "Amore que vieni", "Negra Sombra", i la francesa "L'àliga negra" que aquí coneixem per la versió de la Maria del Mar Bonet. La part més sorprenent i divertida va ser quan la Cobla i Roger Mas es van atrevir amb el cuplé "La bien pagá". I quan ja el públic tenia la pell de gallina després d'una hora i mitja de concert, el cantautor solsoní va enfilar "L'oda a Francesc Pujols", que va arrencar una gran ovació dels assistents, dempeus.
Encara, amb els bisos, Mas va posar dret el públic amb "La Santa Espina", donant per fnalitzat més de dues hores de concert inoblidable.

Un moment del concert Foto: Ramon Estany
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Una crònica?
Anònim, 30/12/2011 a les 10:31
De debò que aquesta notícia mereix una crònica? M'interessen les notícies que passen a la comarca, no les vides (bios) de les 'celebrities' d'aquí. Que l'anunciïn a l'agenda com es fa en tot. Després, si algú vol que escrigui la seva crònica personal. Però això és seguidisme.
Importància
Seguidor, 30/12/2011 a les 11:58
Em sembla que el comentari anterior simplement és per "posar merder"... no em considero un gran fan del Roger Mas, però sens dubte algun actualment és el solsoní més mediàtic, i un músic de rellevància contrastada. Com pots creure que no és faci una crònica d'un esdeveniment musical que situa a Solsona en el mapa cultural català?

Com sempre... fer crítica destructiva... quin tret tant solsoní! :-)
Solsona, bella Solsona...
Anònim, 30/12/2011 a les 13:54
Vaja, en un poble com Solsona, on la majoria de coses que es fan, es fan per penjar-se la medalleta i poder sortir en alguna foto al Celsona, Nació Digital... i creure's amb la capacitat moral de decidir qui és més solsoní "guapo", ara resultarà que dels concerts d'en Roger Mas no se n'ha de parlar. Aquesta actitud típicament solsonina fa que siguem un poble petit, amb gent "petita", persones que amb una buidor existencial tant marcada, que decideixen muntar qualsevol castanya mediocfre,-tot demanant un ajut a l'Ajuntament aprofitant l'ocasió-, que nomès acaba servint per lluïr una trista i patètica autocomplaença i això si, la resta em d'aguantar que ho fan perquè se senten molt solsonins i amb "pedigree". Dels concerts del Roger Mas se n'ha de parlar, agradi o no el que fa és un artista de primer nivell dins la cultura musical catalana, per no parlar de Solsona, que apart del "copiar" i "pegar" del mestre Roure, dels gegants del Manel i perdoneu si em deixo més artistes locals, poca cosa més tenim. Ah!! probablement en Roger Mas no necessiti Solsona per poder fer la seva feina, hagués pogut fer aquests concerts en altres places sense aguantar a carallots com el del primer comentari, Solsona però, segurament necessita més artistes com Roger Mas, i als comentari primer em remeto per demostrar que això és així.
Felicitats!
Anònim, 30/12/2011 a les 14:50
Jo vaig assistir al concert del Roger Mas i us asseguro, que sense tenir coneixements de música, puc dir que val molt la pena i no només la part musical, sino el contingut i missatge que va recitar i cantar, felicitats! Deixeu-vos estar de críticar per criticar!
Una crónica?
Anònim, 30/12/2011 a les 16:49
No m'agrada gens aquet artita,i no porqué sigui solsoní,si no perqué no m'agrada el seu estil,pero estic totalment d'ecord em el comentari primer,aixó no es una noticia,som un poble de montanya,massa diferent al altres pobles,som massa tancats,massa egocentrics i massa exaxerats
Per als incultes musicals...
Anònim, 30/12/2011 a les 18:43
Respecte a certs comentaris que critiquen la figura d'en Roger Mas, no dir res més que son uns ineptes, que abans de jutjar algu cal escoltar-lo, que abans de matar l'enemic, cal tenir raons i sobretot que abans de rebaixar a alguna persona, tu has de ser el qui et rebaixis als seus peus....
Per tant les crítiques us les guardeu per a vosaltres mateixes, jo accepto que no us pugui agradar l'estil de música, ara bé, el que no puc tolerar és que quatre critiquin una interpretacio com aquesta.

I finalment vull dir a aquestes persones, que al Teatre Comarcal de Solsona van saltar algunes llagrimes i més d'un va quedar amb els pels de punta, així que senyors, apreciem el que és de casa nostra per així donar força al nostre país.

PD: Jo tampoc no és que sempre escolti les cançons d'aquest music solsoní, però quan algú em conmociona, com a mínim ho reconec.
Emmmm
Anònim, 30/12/2011 a les 20:20
Sóc l'autor del primer comentari. En cap cas he criticat la persona de Roger Mas, he criticat la crònica. Ara, si em permeteu, us diré que no m'agrada la música que fa en Roger Mas. I no necessito ser expert per decidir si m'agrada o no. I és molt solsoní criticar les opinions dels altres. Au.
I pel comentari dels "incultes"
Anònim, 30/12/2011 a les 20:24
Primera, no és "incultes" sinó "incults"; i segona, d'incults és no tolerar les opinions dels altres. Us falta veure món i no cal mirar-se tan el melic.
felicitats
Anònim, 30/12/2011 a les 21:01
Vaig anar veure el concert del Roger Mas i sense entendre gaire de musica puc dir que vaig sortir encantada per mi un 9'9 per la copla i per ell, crec que el solsonins podem estar ben orgullosos de com promocione Solsona tan s'agrade el seu estil com no
Roger Mas i la Cobla Sant Jordi en concert
JUSTÍCIA, 30/12/2011 a les 21:44
Quan un esdeveniment artístic com el concert del Roger Mas i la Cobla Sant Jordi, és capaç D'OMPLIR EL TEATRE COMARCAL TRES VEGADES I EXHAURIR LES ENTRADES, vol dir que hi ha ganes de veure el que s'hi cou.
He assistit al concert i em va agradar moltíssim.Van abundar els aplaudiments. Feia temps que no veia al Roger Mas en directe i trobo que ha enriquit el seu tarannà artístic. M'agrada que hagi incorporat el so de cobla en la seva obra. M'agrada que porti les espardenyes de set brencs i fins i tot li aconsellaria que les canviés de colors. A cal 65 li farien. Posats a dir coses, m'agradaria que hi afegís dansaires que fan punts lliures. Es mereix ser geganter d'honor per la projecció que ha donat dels gegants i de Solsona en la seva obra.
EL ROGER MAS ÉS UN ARTISTA NOSTRE!



Jo hi vaig ser.
Anònim, 30/12/2011 a les 22:38
Jo hi vaig ser i va ser un concert SUBLIM, EXQUISIT i EMOTIU, un revulsiu per tots els sentits, és el millor regal que el Roger ens podia fer als solsonins per aquestes dates. La Cobla Sant Jordi, extraordinària i la fusió entre el Roger, els seus músics i la cobla immillorable. Quantes actuacions dins del mon de l’art s’han fet a Solsona que hagin merescut una critica a la Vanguardia que acabi recomanant que ningú s’ho perdi? Em sembla que ja està tot dit. Un artista se’l jutja pel seu art, el Roger Mas, és un poeta, un músic que està a l’alçada dels millors d’aquest país i, de propina, un ambaixador de Solsona . Les critiques són com els músics, s’han de llegir les quines són objectives, com s’ha d’escoltar els millors músics que només ells ens faran somiar, emocionar i enriquir-nos, com en Roger. FELICITATS I MOLTES GRÀCIES ROGER.
subjectivitat
Anònim, 31/12/2011 a les 17:54
Jo vaig assistir al concert, i....."si lo se no vengo". Per cert, grans músics, i, nit per oblidar,(amb alguna canço aprofitable).
Pels que són objectius, només dir-vos que aquesta paraula no existeix, amics!!
El seguidisme d'aquest poble fa mediocre a l'artista.
Bon any.
subjectivitat
Anònim, 31/12/2011 a les 17:59
Per l'"incultes musicals", si va saltar alguna llàgrima va ser per la trepitjada de l'ull de poll que tinc al peu dret!!! Ah, i la pell de gallina es perque la companya em tocava l'entrecuix.
Company, necessites un bany turc!!
comentaris
Anònim, 02/01/2012 a les 01:23
no crec que aquests comentaris tant critics que he llegit, ni les seves respostes tant contundents i desmesurades s'hagin d'escriure aqui i a mes a mes, sota l'anonimat.
Si voleu criticar, podeu, pero sempre sense faltar al respecte de ningu que he vist algun comentari que hi sobraben paraules i pels que contesteu les critiques, siusplau al cap i a la fi som tots persones i pensem de maneres diferents, sigueu tolerants amb la manera de pensar dels altres. Gràcies.
Jo també hi vaig ser
Anònim, 02/01/2012 a les 10:11
Si el concert del Roger és notícia tampoc ho deu ser el de l'Orfeó, els pastorets,...
No hi veig cap comentari al respecte.
Per molts anys Roger, per molts anys Cobla Sant Jordi, per molts anys llibertat d'opinar, si pot ser amb coherència.
Personalment aqui parla l'inculte
Anònim, 02/01/2012 a les 18:37
Respecte les dues persones ke han comentat en contra meva, jo com que sóc una mica més persona ke ells, no em rebaixaré tant criticant les faltes ortogràfiques que una persona pugui fer, però respecte aquella que diu que va plorar per certs motius externs a l'espectacle, comentar-li que el teatre de moment que jo sàpigui és un lloc on poder gaudir i no una casa de "...." on poder tocarse a un mateix i mutuament. I apart d'això les llagrimes van saltar per el simple motiu que hi ha gent que estima la terra catalana i en sentir la Santa Espina, doncs hi ha gent que s'emociona...

ja n'hi ha prou de gent insensible, la gent ha de sentir el ke és seu i valorar-ho tan com pugui!
per a l'últim comentari!!
Anònim, 03/01/2012 a les 02:12
No t'ofenguis home!! Segur que ets més persona que jo, això no ho dubto. Demano disculpes si he ofès algú. Però no anem bé.....em fa pena, veure el que som i com som.
Que els reis us passin salut i sensibilitat. ;;)))
Per a l'últim comntari
Anònim, 03/01/2012 a les 15:37
Jo també ho sento pels meus comentaris, i demano perdó si he ofès a algú....
Apa acabeu bé les festes :)
Tants burros a solsona?
PITU, 24/01/2012 a les 16:39
Ho diré ben clar. Qui no s'emocioni UN MÍNIM amb la música de Roger Mas, una música completa, plena de guspires punyents, de tonalitats precises, d'estridències brillants...és un complet INSENSIBLE i un GRAN INCAPACITAT per a entendre el que és MÚSICA. Això és irrefutable.