Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Els resultats definitius al Solsonès: 69,7% de participació i un Sí contundent

Un 95% va optar pel "sí", mentre que els partidaris del "no" es van quedar en un 2,5%

, Solsona | Actualitzat el 06/10/2017 a les 23:08h

El Govern ha fet públics aquest divendres els resultats del referèndum a través d'un comunicat. La participació total ha estat de 2,28 milions de persones, dels quals un 90% van optar per la independència i un 7,83% es van mobilitzar a favor del "no". El recompte s'ha fet tenint en compte exclusivament les paperetes vàlides, no aquelles que van ser "segrestades" per les accions de la Policia Nacional espanyola i la Guàrdia Civil durant l'accidentada jornada de votacions a Catalunya. La xifra de 2,28 milions és inferior a la del 9-N -2,35- però aquell dia no hi va haver cap repressió policial.
 

Foto: Ramon Estany


La xifra total de vots a favor de l'estat català va ser de 2.044.038, mentre que el "no" va aconseguir 177.547 sufragis. El vot en blanc va obtenir un percentatge proper al 2% i un total de 44.193 partidaris. El percentatge total de participació, si es té en compte el cens -5,3 milions de persones-, va ser del 43%.

"Ateses la configuració de cens universal i la mobilització de votants des de col·legis electorals tancats cap a altres punts de votació, alguns municipis presenten més votants que persones en el cens", puntualitza l'executiu en el document. La comarca on es va votar més -percentualment- va ser el Priorat, amb un 85,42% de participació, mentre que a la Vall d'Aran no es va arribar ni tan sols al 25%. Al Tarragonès no es va arribar al 30%, cosa que sí que va passar al Barcelonès i al Baix Llobregat.

 
 
Nota.
 Ateses la configuració de cens universal i la mobilització de votants des de col·legis electorals tancats cap a altres punts de votació, alguns municipis presenten més votants que persones en el cens.
 
  PARTICIPACIÓ VOTS RESULTATS DEFINITIUS
MUNICIPIS CENS VOTANTS VÀLIDS NULS SI NO BLANC
Castellar de la Ribera 108 91 90 1 88 0 2
Clariana de Cardener 117 260 260 0 243 10 7
Guixers 117 157 153 4 141 11 1
La Coma i la Pedra 231 377 376 1 356 17 3
La Molsosa 95 67 66 1 63 2 1
Lladurs 166 296 295 1 280 11 4
Llobera 175 288 286 2 271 12 3
Navès 227 221 219 2 218 1 0
Odèn 219 235 235 0 227 2 6
Olius 685 481 477 4 458 7 12
Pinell de Solsonès 181 127 126 1 125 0 1
Pinós 230 219 219 0 209 6 4
Riner 213 431 427 4 400 11 16
Sant Llorenç de Morunys 759 527 526 1 509 10 7
Solsona 6.212 3.011 3.002 9 2.893 71 3
Total 9.735 6.788 6.757 31 6.481 171 70


Amb la proclamació oficial dels resultats, el Parlament ja pot encetar el compte enrere per a la declaració de la independència, segons el que disposa la llei del referèndum. El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, té intenció de comparèixer dimarts vinent a partir de les sis de la tarda per explicar els propers passos. De fet, Puigdemont ja afina la declaració de la independència.
 

Resultats definitius del referèndum by naciodigital on Scribd

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Trampas al solitario
Anònim, 06/10/2017 a les 23:58
En el solsonés no se intervino ni se cerró ningún colegio que yo sepa. ¿Me puede alguien explicar el motivo por el cual hay 7 municipios en los que ha habido más votos que gente censada? En Riner hay más del doble de votos que habitantes censados. Dudo mucho que viniera gente de Barcelona y alrededores a votar a Lladurs por decir alguno, así que lo siento mucho, pero es como para caerse la cara de vergüenza presentar esto públicamente y pretender ser tomados en serio.
Població???
Anònim, 07/10/2017 a les 07:31
Mireu tota aquesta comedia excedeix els limits de la coherència i racionalitat, com potser que us deixeu guiar per la irracionalitat?
A veure si Catalunya té una població de 7,523 milions d'habitants i dels quals només han votat 2,28 milions algú pot dir d'on surt el 90% dels catalans????
Esta clar que si la majoria dels catalans no hem anat a votar és molt clar com queda la situació per molt que que la incoherència i la irracionalitat us domini.
Em sembla vergonyós i lamentable arribar aquests extrems quan tot aixó es podia haver sol.lucionat si els Mossos d'Esquadra haguessin fet la seva feina i ara no estariem com estem.
Esperem que aquesta història no arribi més enllà perquè la situació és bastant greu...
Anims, qui no es consol és perquè no vol.
Anònim, 07/10/2017 a les 09:42
Hi ha més de 100 pobles que fan constar més vots que habitants , diuen que pel cens universal però resulta que no tenien conectat l'ordinador al cens i agafaven els vots de tothom qui passava o no passava per allà. Qui no és consola és perquè no vol, a la tercera consulta d'aquí 2 o 3 anys, ho farem millor. Que vagi bé.
Amb carinyo
jlm, 07/10/2017 a les 11:30
Només comenta qui vol convèncer. I voleu convèncer als qui estan convençuts. Altres ja van convèncer a la gent a "porrazos". Arribeu tard.
Una abraçada.
Encara massa poques trampes
Anònim, 07/10/2017 a les 11:59
Si es van fer tantes trampes com dieu, encara són prou bona gent que donessin per nuls 31 vots!

Doncs sí que hi va haver gent que sense el cens universal hauríen hagut de votar a Barcelona i a altres llocs fora de la nostra comarca.
Pels manipuladors
Anònim, 07/10/2017 a les 16:38
Com a membre de l'organització a Solsona vam estar 3 hores al matí amb la web del cens caiguda, així que vaig aconsellar a varia gent que no podia anar a votar a la tarda que anés a votar a algun poble dels voltants (lladurs, clariana...) per si encara no ho sabeu el cens era UNIVERSAL i això permitia votar a qualsevol indret de Catalunya amb tota la legalitat del món. A la tarda el col·legi electoral de Solsona va tancar a les 17:00 per l'amenaça de les forçes d'ocupació, això va fer que també molta gent es desplaçes a altres localitats del Solsonès a votar, per tant no intenteu manipular d'aquesta manera tan rancia.
Salut!
Anònim, 07/10/2017 a les 17:49
Al qui es pregunta perquè Lladurs té tants vots és perquè el col·legi de Solsona va tancar a les 5 i molta gent que no havia pogut votar encara va anar a Olius. De la mateixa manera durant el dia per culpa de les incidències informàtiques a Solsona molts van decidir provar sort a algun municipi veï.

I pel que fa als qui dieu que per haver participar només 2,2 milions de catalans i que això no té legitimitat: un 37,81% del cens va votar que Sí vol indpendència. Et sembla poc? T'enumero més exemples doncs:
- Anglaterra es seprara de la UE perquè un 37,44% del cens així ho vol
- Aznar va enviar Espanya a una guerra quan tenia el recolzament del 30,38% del cens
- Rajoy governa amb el recolzament del 22,58% del cens

Qui té la legitimitat?
Amb amor
Anònim, 07/10/2017 a les 18:22
Mireu, volia fer un gran comentari als tres primers... però sabeu què.. ni un minut. Me'n vaig a fer feina que no cal perdre el temps.
Amb " carinyo"
La comarca
Anònim, 07/10/2017 a les 21:39
En aquesa ocasio va quedar mes clar que mai, que els “nassos” a la comarca els posen els municipis petits. Solsona a les 17:00 ja va decidir que en tenia prou, no fos cas que arribes algu. Una mica trist. Solsona sempre conservadora.
tranqui
Anònim, 07/10/2017 a les 21:54
Sempre m'havia sabut greu anar a comprar a fora per ajudar el comerç del poble. Ara ja no! Ja veig el peu que calceu els meus conciutadans de Solsona. Gràcies: m'he alliberat. Aniré tranquil·lament a comprar a Mercadona, a Carrefour, etc.
Al tranqui
Anònim, 08/10/2017 a les 13:06
No enteng que hi tenen aveure els comerços amb tot aixo
Visca els pobles del Solsonès!
Anònim, 08/10/2017 a les 19:07
Jo vaig voler votar a Solsona, però em van dir que ja havien tancat.
Me'n vaig anar cap a Lladurs i, després de fer més de mitja hora de cua, vaig poder votar.
Gràcies als de Lladurs vaig poder manifestar-me com a ciutadà.
Més de 2.000.000 hem votat pel SÍ!
Anònim, 08/10/2017 a les 19:21
Davant el munt d'amenaces de la justícia espanyola la victòria del SÍ ha estat ben clara.

Desitjo que, qui pugui fer alguna cosa, tingui en compte que més de dos milions de persones hem votat a favor de la independència de Catalunya.

los 40 principales
Anònim, 09/10/2017 a les 14:52
y 40 millones NO te la vamos a dar