Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Manifestació històrica davant la Guàrdia Civil de Solsona

, Solsona | Actualitzat el 03/10/2017 a les 23:13h

Foto: Ramon Estany


La jornada d'aturada de país a Solsona ha tingut com a fet destacat una manifestació inèdita a Solsona. Mai, tants solsonins i solsonines, s'havien adreçat a la caserna de la Guardia Civil en una manifestació de protesta. Una manifestació, però, silenciosa, marcada pel respecte i l'educació. El mateix alcalde de Solsona, David Rodríguez, que encapçalava la protesta, ha demanat que no es fessin crits ni es mostresssin en actituds violentes i que entenguessin que la protesta no va adreçada als membres de la Guàrdia Civil de Solsona, sinó al cos que representen per l'actuació que va tenir lloc el passat diumenge 1 d'octubre. Rodriguez ha recordat que els agents de Solsona, "són veins nostres amb els quals convivim el dia a dia".

Foto: Ramon Estany


La manifestació, que ha aplegat més de 500 persones, estava encapçalada per una gran pancarta amb la inscripció " 893 ferits, tot un poble dolgut. El card, el nostre escut".
Els primers manifestants duien la boca tapada amb un esparadrap, i molts, un card, que substituint els clavells que tanta gent ha regalat a la policia aquests dies, s'han dipositat simbòlicament damunt la pancarta quan s'ha arribat a la caserna.
La manifestació ha transcorregut en un silenci sepulcral, que només s'ha trencat al final amb el cant dels Segadors.

Foto: Ramon Estany

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

I els tractors??
Anònim, 04/10/2017 a les 13:56
I els tractors?? Que no els feu sortir a la premsa?
No o trobo bé.
Anònim, 04/10/2017 a les 14:35
No trobo bé la manifestació aquí davant, ja que no ens han prohibit de res els d'aquí a Solsona.
...
Anònim, 04/10/2017 a les 15:43
VIVA LA GUÀRDIA CIVIL!
Penos!!!
Anònim, 04/10/2017 a les 16:06
VISCA LA GUARDIA CIVIL!!SI SENYOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Guàrdia civil?
Anònim, 04/10/2017 a les 17:02
Que la Guàrdia Civil sigui "guàrdia civil", no "guardiana del PP" ni molt menys "repartidora d'hòsties".
Els guàrdies civils de Solsona són "bona gent", mentre no es demostri el contrari.
malament
Anònim, 04/10/2017 a les 21:07
VISCA LA GUARDIA CIVIL I LA POLICIA NACIONAL !!!
que pinta l´alcalde amb la canalla??
Anònim, 05/10/2017 a les 09:05
VISCA LES FORCES DE SEGURETAT DE L´ESTAT
Visca la Guàrdia Civil!!!
Anònim, 05/10/2017 a les 11:00
Penso també que els de Solsona són bona gent.
No tenen cap culpa amb el què va passar.
Democràcia? Llibertat?
Anònim, 05/10/2017 a les 11:22
Us sembla bé assetjar a les persones que integren el cos de la guardia civil de Solsona que no han fet res? I que me'n dieu del fet d’obligar a la gent a fer “vaga” i a tancar els seus comerços per la força, amenaçant-los de fer-los boicot si no ho feien o titllant-los de traidors? Aquestes son les llibertats que reclameu? Aquesta es la vostra democràcia?
Estem amb vosaltres!
Anònim, 05/10/2017 a les 11:41
Estem amb vosaltres! Heu defensat a la majoria de catalans que el diumenge ens vàrem quedar a casa, contra l’atropellament d’un poder polític (majoritari en escons però minoritari en vots) fanàtic i suïcida que pretén imposar la seva voluntat sobre la de la majoria. M’agradaria dir a la guardia civil de Solsona que tenen tot el meu suport i que vosaltres també sou el poble de Catalunya igual que ho som nosaltres, encara que a molts no els agradi sentir-ho.
totalment dacord
Anònim, 05/10/2017 a les 12:23
Visca la Guàrdia Civil!
VISCA LA GUÀRDIA CIVIL
Anònim, 05/10/2017 a les 12:34
Soy catalán, espero que la Guardia Civil i Policía no nos abandone.
Muchos estamos con vosotros. Estoy perplejo de la manera que están adoctrinando a la gente siguiendo un manual (dictado por 4 gatos de la CUP) para conseguir una republica bolivariana (Bananera). Perplejo y acojonado de cómo adoctrinan a los niños en la escuela también aquí en Solsona...
Por cierto los que se manifiestan por la violencia les recordaría la actuación de los Mossos en Barcelona contra los del 15M o la actuación de los Mossos repartiendo hostias contra los Bomberos que reclamavan pacíficamente mejoras en su sector... en fin! etc. etc.
Hipocresia
Anònim, 05/10/2017 a les 12:47
Esteu fent exactament el mateix que tant critiqueu. El mes trist es que ho faci un alcalde
Oblit
Anònim, 06/10/2017 a les 08:01
Alguns d'aquests comentaris obliden els més de vuit-cents ferits del diumenge passat. Dono per suposat que els guardies civils de Solsona no s'hi van veure implicats, però altres del seu "cos", si. És contra el cos que es feia la manifestació,no contra uns de concrets i menys contra els de Solsona. Em sembla que no és difícil d'entendre. Es va ser respectuós, silenciós. Crec que la societat es pot manifestar quan una cosa creu que està malament, simplement això. No dic que la resta sigui tot perfecte i ben fet, però en aquest cas, els policies i la guàrdia civil va atacar contra gent sense cap motiu i s'ha de mostrar el rebuig. Em sap breu l'odi que traspua a través d'alguns d'aquests comentaris. Aquí, al nostre País, no hi ha hagut mai problemes de convivència i estic segur que a partir d'ara tampoc n'hi haurà, perquè, per sobre de tot, som gent de pau. Però tothom hi ha de posar de la seva part, sense atiar el foc ni respondre amb represàlies tan dures com les que vam viure.
resposta a Oblit
Anònim, 06/10/2017 a les 11:11
Al de Oblit. Es pot fer una manifestació contra el cos com dius (que tampoc té molt sentit tenint en compte que en aquest cas el cos no en té cap culpa, sinó que en tot cas la tindran agents concrets d’aquest cos que s’hagin accedit en les seves actuacions o els seus superiors en concret per les ordres que els hagin donat, però posats a fer demagògia això ja es irrellevant) sense pressionar ni assetjar a la guàrdia civil de Solsona que no ha fet res. La gent te dret a manifestares, però sempre respectant els drets dels altres i posar-se en massa davant de casa d’algú (en aquest cas de la guàrdia civil de Solsona) a manifestar-se es un assetjament en tota regla (ho pots fer igual però a la plaça del camp per exemple). Per altra banda, no crec que una manifestació sigui molt efectiva per denuncia la violència. La violència es denuncia als tribunals que son els qui investigaran les actuacions concretes, identificant a agents concrets que s’hagin excedit i que en pateixin les conseqüències si es així. Però clar, resulta que les manifestacions son massives però les denuncies escasses (unes 100 dels suposats 800 ferits). Potser serà que els 700 restants no tenien res que denunciar? Com la senyora que finalment resulta que va caure per les escales o la de tots els dits trencats però que desprès s’equivoca enventant-se l’altra ma i que al final resulta que te una petita inflamació? No dic que no hi hagués violència però potser ho estem exagerant una miqueta...Hauríem d’intentar analitzar els fets des de punts de vista mes objectius i no viure en la demagògia constant en la que estem immersos avui en dia en aquesta societat...
Els mossos us ho expliquen
Anònim, 06/10/2017 a les 11:23
historica!
Anònim, 06/10/2017 a les 12:03
mencanta lo de “historica” amb tantes dates històriques jo no dono labast començo a necessitar una agenda per apuntarmeles totes i si totes acaben sent festives a la republica catalana al final no treballarem ni un dia!
CONVIVENCIA
Anònim, 06/10/2017 a les 12:42
que no hi ha problemes de convivencia?????????? Us ho creieu de veritat????? si per vosaltres el que estem vivint es convivencia no em vull ni imaginar que seria el contrari...he vist i viscut ultimament continues discusions entre families i grups d'amics, gent obligada a tancar establiments per els que suposadament defensen la llibertat, crides a fer boicots, pares indignats amb el que es viu a les escoles, grups de joves (crios) enfrontant-se entre ells i arribant a les mans a Barcelona i altres llocs tant sols per pensar diferent, gent insultant a periodistes que ven a fer la seva feina, insults i amenaçes a la policia i guardia civil, i un llarg etcetera. Espero que aquest no sigui el pais que volem construir.
Visca la GC
Anònim, 06/10/2017 a les 23:12
Abans amb una parella de guàrdies civils que anaven a peu tothom estava segur. Ara en calen 80, de mossos.
Els que vivim de les pensions no estem per aventures revolucionàries.
Aixo a europa no passa. No cal anar tant lluny
Anònim, 07/10/2017 a les 12:14