Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

L'escriptor solsoní Raül Garrigasait encoratja a participar al referèndum de l'1-O

En l'acte institucional de l'11 de setembre a Solsona

, Solsona | Actualitzat el 11/09/2017 a les 10:58h

L'escriptor solsoní Raül Garrigasait ha estat el ponent d'enguany a l'acte institucional de l'11 de setembre a Solsona Foto: Ramon Estany


La Plaça Major de Solsona ha acollit aquest diumenge 10 de setembre al vespre l'acte institucional de 11 de setembre organitzat pel Consell Comarcal del Solsonès, l'Ajuntament de Solsona i Òmnium Solsonès. L'acte, ha comptat amb un gran SÍ al terra de la plaça fet amb espelmes enceses que han anat col·locant voluntaris de l'ANC Solsona, membres de l'esplai i escoltes de Solsona i ciutadans, mentres des d'un balcó de la Plaça, un n oi i una noia interpretaven la peça musical "País Petit".
 

La Maria i l'Albert Solé van posar la nota musical a l'acte des d'un balcó de la Plaça Foto: Ramon Estany


El ponent de la conferència d'aquest any ha estat l'escriptor i filòleg solsoní Raül Garrigasait, traductor i editor i guardonat amb diversos premis, el darrer, aquest any, Llibreter 2017, per la seva novel·la "Els estranys".
En el seu parlament, Garrigasait ha descrit els fenòmens recurrents en la història de Catalunya, l'esperit de revolta i l'esperit constructiu, i que ha arribat el moment que ambdós s'uneixin, a través del dret d'autodeterminació.
Garrigasait ha advertit que "els qui volen votar NO, han estat traïts pels seus representants" i per aquest motiu "hem de fer el possible per que el referèndum arribi a tot arreu".
L'escriptor ha recordat que "cada vegada que un càrrec públic posa en perill la seva llibertat individual i el seu patrimoni ho fa per tots els votants, tant pels si com pels no.
Garrigasait ha afegit que qualsevol llei que atempti contra el dret d'autodeterminació és una llei injusta que no acceptarem.

Presentadors de l'acte Foto: Ramon Estany


I ha reblat que l'1 d'octubre no només es votarà per exercir el dret d'autodeteminació sinó que serà un acte polític per defensar els drets fonamentals i que "tot el món ens mirarà", i que aquest acte de votar, tant el sí, com el no, protegirà als polítics que aquests dies han posat en risc el seu benestar i patrimoni.
L'acte ha acabat amb el Cant dels Segadors a càrrec de l'Orfeó Nova Solsona, i una galejada per part dels Trabucaires de Solsona.

L'orfeó Nova Solsona ha interpretat Els Segadors al final de l'acte Foto: Ramon Estany

Foto de grup dels voluntaris de l'ANC Solsona davant el Sí Foto: Ramon Estany

Unes 300 persones han omplert la Plaça Major Foto: Ramon Estany

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

quiuvaparí
Anònim, 11/09/2017 a les 11:22
"Quiuvaparí"!, quin desengany que tindreu tots plegats!
Em sap greu, de veritat, perquè formo part de vosaltres però no he entrat en la follia que us ha abduït.
...
Anònim, 11/09/2017 a les 22:05
Jo també penso que tot això es una mentida, ens fan creure que una Catalunya independent serà un paradís en el que la gent hi viurà millor, serem més lliures i tot un munt de històries fantàstiques.
Però en realitat no hi ha ni una mica de raó en totes aquestes promeses.
Si-us-plau obriu els ulls i penseu en les conseqüències que pot arribar a tenir que siguem un estat independent. I ja us dic ara que ens perjudicaran molt.
Abans de votar SÍ pensat-ho dues vegades.
Pels indecisos cagadubtes comodons
Samurai, 11/09/2017 a les 22:59
Es pot estar pitjor que de la manera que està ara Espanya? Amb tots els calers que esqueden? Després de 40 anys de convivència democràtica, promeses incompletes, fent la vista gorda, tirant del carro d'un país que ens oprimeix, la nostra llengua, el nostre estatut... No s'obren a res, no ens volen cedir ni una cadira per seure a parlar.
Només per orgull, només per vergonya i honor propi, no podem permetre-ho. Companys que no voleu un país propi, vosaltres també sou perjudicats i voleu seguir sent-ho pel que veig. No us deixeu acollonir pel discur faxista. No tinguem por, Catalunya ens n'hem sortit sempre de tot, de Felip V, de Franco... No ens en sortirem de Rajoy? No em feu riure.
A més a més d'Europa no en marxarem perquè els europeus en són els primers interessats. Si no n'han fet fora ni Grècia!
Obriu els ulls per una vegada a la vida!
IndeSÍs
Anònim, 12/09/2017 a les 07:40
Bé, si agafem com a referència de victòria i de 'sortir-nos-en' el Franco i el Felip V potser sí que cal creure els comentaris que suggereixen que sóc il.lús per què m'il.lusiono. Potser em cal obrir els ulls, però, i veuré el país meravellós que ens espera, farcit de gent honesta, fantàstica, tolerant, acollidora.... el nou homo catalanis, a diferència del homo neanderspañolis que hi ha més enllà de l'Ebre.

Confiem que aquest deler i aquesta visió no sigui tan victoriosa com la dels Carlins del llibre del Raül. Solsona hi apostà una i una altra vegada, pels Carlins. De poc no se'n surt, mig poble cremat.... No van obrir els ullls a la vida, tampoc.
Argumenteu què us fa pensar que no viuríem millor
Anònim, 12/09/2017 a les 10:29
Perque jo si que crec que viurem millor i em baso en dos coses: el dèficit fiscal i les lleis aprovades pel parlament de Catalunya i anul·lades pels Tribunals espanyols. ¿O no viurem millor si disposem dels diners que generem els catalans i que fins ara es quedava Espanya, entre 7.000 i 16.000 milions d'euros cada any? ¿O no viurem millor amb un país amb una llei d'impostos als bancs, una altra a les nuclears, una llei contra la pobresa energètica, una contra els habitatges buits, una a favor de la igualtat efectiva entre homes i dones, una de control de les grans superfícies, etc.?

Digueu-me, en canvi, per què vosaltres no creieu que viuríem millor.
Por qué pienso que no viviriamos mejor en una Catalunya independiente
Anònim, 12/09/2017 a les 20:45
1- Porque a pesar de que la clase política de España es lamentable y corrupta, la clase política catalana me resulta mucho peor y me da muy poca confianza como para depositar en ellos mis esperanzas de un mundo color de rosa. La corrupción, el amiguismo, el enchufismo, el chaqueterismo que ha habido y hay en esta parte del país es, en mi opinión, la más avergonzante de todo el estado. Por lo tanto NO rotundo a dejar en manos de esta gentuza mi futuro y el de mis hijos.
2- Porque en un mundo que tiende cada vez a ser más abierto, tolerante, inclusivo, participativo, mezcla de culturas, vosotros proponéis exactamente todo lo contrario. Queréis poner fronteras donde no las hay y encerraros en un cascarón muy poco propio del siglo XXI. Para defender una cultura y lengua propias, que ante todo respeto, no hace falta ni menospreciar las de los demás, ni prohibirlas, ni enfundarse en esa especie de xenofobia camuflada a las que muchos (no voy a decir todos, pero muchos de vosotros) atufáis. Desprendeis un clasismo, una especie de halo de superioridad que yo pensaba que era propio de siglos anteriores. Por eso no puedo estar a favor de nada que me huela a lo anteriormente descrito y vosotros atufáis.
3- Porque a día de hoy y a poco menos de 20 días para el "referéndum", no he visto a nadie del Govern hablando de las consecuencias de esta secesión y solo hablan de banalidades que a nadie de los que nos tenemos que levantar a diario para traer el pan a casa nos sacan de la duda. Los que creais que no habrá consecuencias negativas, o sois muy infantiles e inocentes o simplemente vuestro grado de radicalidad escapa a mi entendimiento. Yo antes de tirarme a la piscina necesito saber que tiene agua, porque ya no es que me vaya a partir la crisma yo si me tiro, es que puede suponer un lastre para mis hijos, para mis nietos.
4- La primera consecuencia es que quedaremos fuera de la UE y probablemente del euro. Y no me vengáis diciendo que eso no va a pasar porque somos muy guapos y trabajadores (único argumento que he escuchado de los independentistas, ¡¡¿pero cómo van a poder seguir sin Cataluña??!!!, pues igual que van a seguir sin UK, con un peso muy superior y uno de los países fundadores, ni más ni menos), porque ante ese argumento y las declaraciones de altos cargos de la UE diciendo lo contrario me quedo con las declaraciones de los cargos de la UE. Así de claro.
España no va a pagar las pensiones de los jubilados catalanes y el que diga lo contrario está intentando engañar a la gente que cuenta con ese dinero para subsistir. España pagaría las pensiones en el caso de una independencia pactada entre las partes, y solo pagaría las actuales que ya está pagando. La gente que esté apunto de jubilarse se encontraría con que ha estado cotizando durante X años, pero en la nueva república tendrá solo cotizados 1, 2, 3 años, los que toquen. No va a ver un duro, lo siento pero es así. Pero ya no es eso, es que Cataluña es deficitaria, pagando recibos gracias al FLA, así que la Cataluña independiente, por mucho que os duela, comenzaría en quiebra técnica y sin prestamistas extranjeros a la vista, que se hayan manifestado así o que nuestros aclamados políticos nos hayan asegurado que existen. No, la deuda no se la va a quedar España, porque para eso, una vez más, tendría que ser una independencia pactada. La que se va a quedar la parte proporcional de la deuda, es Cataluña, de hecho. Porque nadie se puede marchar de un sitio dando un portazo y dejando un pufo.
Al cometario anterior y los manidos 16000 millones, que ya se ha dicho por activa y pasiva que no son, pero bueno, vamos a conceder el beneficio de la duda y digamos que son 16000 millones que no se irían a España y quedarían en Catalunya. Vale. De esos millones, hay que restar: todos los salarios de los funcionarios que ahora paga España y pasaría a pagar Catalunya, pudiendo esperar que ese número de funcionarios crezca (más aún) ya que habrá que rellenar organismos propios que ahora ya tenemos pero que habrá que hacer de nuevo. Y los funcionarios aquí no ganan poco precisamente, el presidente de la Generalitat cobra bastante más que el del gobierno español, suponemos que cuando sea dueño y señor del "cortijo", aka república independiente, le sabrá a poco y se lo subirá todavía más. Lo mismo otros cientos de cargos de la generalitat, incluso asesores del asesor, con sueldos totalmente desorbitados (estos datos son públicos y se pueden consultar en la web de la gen), imagino que como los favores hay que pagarlos tendrán sueldos aun más suculentos. La propia creación de todos esos organismos conllevaría gastos a restar del beneficio ése del que habláis, el pago de pensiones, de infraestructuras viales, portuarias y aeroportuarias, más embajadas, la hacienda propia, etc... No me salen las cuentas, lo siento. Creo que en una hipotética Catalunya independiente vamos derechos al precipicio económico, y eso se traduce en más y mayores impuestos, un posible corralito financiero... qué se yo, es que no quiero ni pensarlo mucho porque lo veo muy negro.
5- Volviendo al tema de los impuestos, Catalunya es la región donde se pagan más impuestos pero con diferencia. Algunos como el impuesto de sociedades más alto del país. Señores míos, pagamos impuestos hasta por la cocacola, y ohhh, lo siento, podéis patalear lo que queráis pero no son impuestos que nos ponga el malvado estado opresor, sino que son impuestos que nos impone la "benevolente" Generalitat. ¿qué será lo próximo? ¿impuesto por aspiración de oxígeno y exhalación de CO2?
Y aparte: ¿En qué se han gastado todo ese dinero recaudado en estos últimos años? ¿En educación? NO ¿en Sanidad? NO ¿en ayudas a inmigrantes? puede ser, no tengo la certeza pero sí la sospecha. ¿en subvenciones a medios afines al régimen? Sin duda alguna ¿En hacer embajadas que a día de hoy no valen para nada más que para colocar a los amiguetes? Sí, se puede comprobar. ¿En enfrentar a media Catalunya con la otra media? En eso se ha ido casi todo, el 9N 5 millones de nada, parece ser...

6- Menuda constitución catalana nos quieren meter... Nadie en su sano juicio que haya seguido el bochorno parlamentario de estos días querría vivir en un país así. Donde el presidente de la Generalitat se autoproclama intocable (luego se nos llena la boca en contra de los aforamientos y esto es mucho peor, pero de calle), donde queda patente que NO habrá separación de poderes (mucho que si el constitucional, que si el PP pone a los jueces a dedo y aquí simple y llanamente van a hacer lo mismo...), y así un largo etc de tropelías que os están metiendo por el orto y ni os enterais, porque no prestáis atención a nada, vais como el borrico detrás de la zanahoria, sin mirar hacia donde. No quiero la independencia porque España es una mierda, pero la futura Catalunya que quieren crear, va a ser una mierda al cuadrado.

Al señor, señora o señorita que pedía argumentos para no querer la independencia, aquí tiene unos cuantos, me he dejado algunos porque sinceramente es cansado escribir tanto para que caiga en saco roto porque lamentablemente me sorprendería muchísimo que este mensaje se llegase a publicar, pero en el caso de que vea la luz solo decirle una última cosa.
Yo le he dado argumentos a usted, creo, basados en lo que de verdad nos debería preocupar a la gente de bien, trabajadora, que lleva toda la vida currando como "cabritos" para sacar adelante una familia. Hay mucho en juego, muchísimo. El trabajo de toda una vida probablemente. Con todo respeto le digo y ya me despido, que todas esas bobadas que ha puesto usted como argumentos, no le van a dar de comer ni a usted ni a sus descendientes. ¿una llei sobre els habitatges buits? ¿control de las grandes superficies? ¿de verdad? Vamos hombre...
M'agrada somiar
Anònim, 12/09/2017 a les 22:14
Som un país que pot i vol ser millor.
Tenim una llengua i una cultura pròpia i no defugim d'aprendre altres llengües i altres cultures. Tenim capacitat per absorbir tot allò que ens sembla que és bo. Volem ser com som: responsables, treballadors, emprenedors, tenir una certa rauxa, tenir seny, disposar d'uns ciutadans capdavanters en ciència o en el que sigui.
Volem una terra on la justícia hi tingui una parcel·la gran, on tots puguem viure en harmonia i pau.
Tenim dret a una millor administració del patrimoni de tots, un lloc on els trens de rodalies funcionin sense entrebancs, on els transports públics arribin a tothom, on les autopistes siguin més assequibles, on la sanitat pugui ser millor, on l'educació destaqui per formar ciutadans competents, respectuosos amb els éssers vius i l'entorn...
M'agrada somiar i com que la realitat d'avui no m'acaba d'agradar votaré SÍ. Votaré SÍ per defensar als que amb energia han passat al davant per aquest camí gens fàcil. Votaré SÍ perquè ara és l'hora de canviar de rumb. Votaré SÍ perquè els petits canvis són poderosos.
Votaré SÍ perquè tenim una energia renovable que és el sol i vull que tothom la pugui aprofitar. Quan surt el sol, surt per tothom.
Votaré SÍ perquè sé que, malgrat tot, seguirem relacionant-nos amb correcció amb els que votin NO.
Posa un SÍ a la teva vida que el NO ja el tens!


Por ejemplo
Anònim, 12/09/2017 a les 23:11
Seguramente tiene usted razon, no sé si la piscina tiene medio metro de agua, un metro o si tiene, lo que tengo seguro quedándome donde estoy es quedar achicharrado por el sol abrasador de unos governantes españoles incapaces de ponerse de acuerdo con la educación de nuestros hijos, que son el futuro y lo que más queremos. Por poner, un ejemplo!
Un abrazo y no sufra, todo fluye!
Il.lusió
Anònim, 12/09/2017 a les 23:31
Tinc il.lusió de país per provar de fer les coses diferents! Amb això en tinc prou!
I si et vols quedar i provar-ho amb nosaltres seràs benvingut!
Al "Por qué pienso que no viviriamos mejor en una Catalunya independiente"
Anònim, 13/09/2017 a les 12:39
>>1- Porque a pesar de que la clase política de España
>>es lamentable y corrupta, la clase política catalana
>>me resulta mucho peor

Això és una opinió personal, basada en prejudicis xenòfobs i no en dades. Per tant, un mal argument.

>>2- Porque en un mundo que tiende cada vez a ser más
>>abierto, tolerante, inclusivo, participativo, mezcla de
>>culturas, vosotros proponéis exactamente todo lo
>>contrario.

Em sembla que és al revés: Catalunya ha estat i és un lloc obert, tolerant, inclusiu i de barreja de cultures, tant en la teoria com en la pràctica. Espanya, en canvi, ho és en la teoria però no en la pràctica: provi de practicar allà el bilingüisme català-castellà que es practica aquí, i trobarà la resposta.

>>Queréis poner fronteras donde no las hay

Les fronteres ja hi són, i hi han estat sempre. La cultural vostè no la percep perquè parla en castellà, però jo, la meva família i bona part dels meus amics ens hem de "transformar" quan anem a Espanya i començar a parlar en castellà perquè ens entenguin. L'econòmica l'apliquen totes les administracions, tant les autonòmiques com les estatals. Si es refereix a alçar murs i posar tanques, aquestes coses només les teniu al cap els unionistes.

>>Para defender una cultura y lengua propias,
>>que ante todo respeto, no hace falta ni
>>menospreciar las de los demás, ni
>>prohibirlas, ni enfundarse en esa especie
>>de xenofobia camuflada a las que
>>muchos (no voy a decir todos, pero
>>muchos de vosotros) atufáis.

Acabes de descriure un dels motius pels quals volem marxar: Espanya menysprea la nostra llengua (només cal veure com l'ha "defensada" a Europa: el català no hi és oficial pels vots espanyols). ¿Per què, doncs, un mateix argument que tu pots usar per a no voler la independència ens el negues a nosaltres per a tenir-la? ¿I tu vens a donar lliçons de xenofòbia, quan al punt 1 has dit que la classe catalana et cau pitjor que l'espanyola, quan l'únic que tenen en comú els polítics catalans entre si és precisament ser catalans (i per tant podem deduir que et cauen pitjor perquè són catalans)?

>>3- Porque a día de hoy y a poco menos de 20
>>días para el "referéndum", no he visto a
>>nadie del Govern hablando de las
>>consecuencias de esta secesión

Canvia de mitjans de comunicació, perquè en parlen. No se sap 100% segur com anirà la cosa (p.ex. si mantenir-se dins de la UE serà automàtic o dependrà d'una negociació d'uns quants dies o bé setmanes), però les notícies tremendistes i catastròfiques dels mitjans unionistes són pura propaganda. Tampoc no sabem amb certesa les conseqüències de quedar-nos a Espanya, però vistos els últims mesos, en què l'ofec econòmic i el dèficit d'inversions bàsiques manté una tendència a la baixa insostenible, tampoc no sembla una opció amb totes les garanties.

>>4- La primera consecuencia es que quedaremos
>>fuera de la UE y probablemente del euro. Y no
>>me vengáis diciendo que eso no va a pasar porque
>>somos muy guapos y trabajadores (único
>>argumento que he escuchado de los
>>independentistas,

Fet que demostra que vius en una realitat paral·lela, perquè jo, que visc en un ambient majoritàriament independentista, encara he de sentir algú que doni aquest argument tan ximple que dius que diem.

>>porque ante ese argumento y las declaraciones
>>de altos cargos de la UE diciendo lo contrario
>>me quedo con las declaraciones de los cargos
>>de la UE. Así de claro.

Aquestes declaracions només diuen una obvietat: que, en el mateix moment de la independència, Catalunya no formaria part de la UE, perquè seria una entitat política nova que no està reconeguda en els seus estatuts. Però sempre oblideu que passarà tot just després, i és tan fàcil com que en el minut 1 en demanarem l'ingrés, i al cap del temps que calgui per a les gestions diplomàtiques en passarem a formar part.

>>España no va a pagar las pensiones de los
>>jubilados catalanes. [...] España pagaría las
>>pensiones en el caso de una independencia
>>pactada entre las partes, [...] No, la deuda
>>no se la va a quedar España, porque para
>>eso, una vez más, tendría que ser una
>>independencia pactada

És divertit veure com fas servir la "independència pactada" segons t'interessa però caient en una flagrant contradicció. La realitat és que, precisament perquè "Espanya no pagarà les pensions dels jubilats" si no hi ha pacte, per la falta mateixa d'aquest pacte Espanya hauria d'assumir la totalitat del seu deute, perquè el deute el té Espanya (no Catalunya, que serà un estat de nova creació). I que Espanya no pagui les pensions no és cap problema, atés de com funciona el sistema de pensions. En aquest enllaç t'ho expliquen (el punt 3, si et fa mandra llegir):


http://www.wilson.cat/ca/comunicats-conjunts/item/213-independ
%C3%A8ncia-i-pensions-la-mentida-m%C3%A9s-innoble.html

>>los manidos 16000 millones, que ya se ha
>>dicho por activa y pasiva que no son

Jo no he dit 16000 milions, sinó he marcat una forquilla entre 7.000 i 16.000, perquè cada font dona una dada diferent, i cadascuna ho argumenta a la seva manera, i per tant s'ha de ser molt agosarat per a ventilar-ho dient que "s'ha dit per activa i per passiva que no ho són". Aporta dades demostrant que no són certs. Jo t'aporto aquest article de l'economista Sala-i-Martín, on s'exposa no només el perquè del ball de xifres, sinó com funciona tot plegat i de quines quantitats parlem:


http://salaimartin.com/randomthoughts/item/766-el-debat-borrell-vs-junqueras.html


També una publicació del Centre Català de Negocis (CCN):


http://www.ccncat.cat/est/estudi-ccn-01-lespoli-fiscal-les-perversions-estructurals-dels-sistema-fiscal-espanyol/


I com a bonus track, un article de tot just fa uns dies, on la Hisenda espanyola mateix reconeix que el dèficit fiscal català és de 10.000 milions:


http://www.vilaweb.cat/noticies/hisenda-xifra-el-deficit-fiscal-de-catalunya-en-9-892-milions-deuros-lequivalent-al-502-del-pib/



>>De esos millones, hay que restar: todos los
>>salarios de los funcionarios [...] cientos
>>de cargos de la generalitat, incluso
>>asesores del asesor, [...] el pago de
>>pensiones, de infraestructuras viales,
>>portuarias y aeroportuarias, más embajadas,
>>la hacienda propia, etc... No me salen las
>>cuentas, lo siento.

No et surten perquè no ets economista. Té, aquí tens l'enllaç a l'estudi "La viabilitat fiscal i financera d’una Catalunya independent", publicada pel Consell Assessor per a la Transició Nacional de la Generalitat de Catalunya:


http://presidencia.gencat.cat/web/.content/ambits_actuacio/consells_assessors/catn/informes/inf_18_viabilitat_fiscal_financera.pdf



>>5- Volviendo al tema de los impuestos,
>>Catalunya es la región donde se pagan
>>más impuestos pero con diferencia.

I doncs, quin pes té això com a argument a favor o en contra de la independència?

>>¿En qué se han gastado todo ese dinero
>>recaudado en estos últimos años?

Com que ets dels que neguen l'espoli fiscal (sigui de 16.000 milions o de "només" 9.000 milions), és evident que t'hagis de fer aquesta mena de preguntes.

>>¿en ayudas a inmigrantes? puede ser,
>>no tengo la certeza pero sí la sospecha.

Vaja, ja tornes a ensenyar la poteta xenòfoba. Però ep, segueix dient que no vols la independència perquè els xenòfobs som nosaltres, eh?

>>¿en subvenciones a medios afines al
>>régimen? Sin duda alguna ¿En hacer
>>embajadas que a día de hoy no valen
>>para nada más que para colocar a los
>>amiguetes?

Vaja, mira, el que fan tot els països del món: subvencionar uns mitjans determinats (i no uns altres) i tenir ambaixades per als amiguets. Ara bé, el que és important, i et convido a fer-ho, és sumar els euros [mal]gastats en aquestes foteses i comparar-los amb els euros del dèficit fiscal. Veuràs que parlem d'escales diferents: en un cas parlem de milers d'euros, en l'altre de milions. O si em segueixes negant el dèficit fiscal (que és un problema teu, no de la realitat), ho pots comparar amb els regals a la banca dels últims anys.

>>6- Menuda constitución catalana nos
>>quieren meter... Nadie en su sano
>>juicio que haya seguido el bochorno
>>parlamentario de estos días querría
>>>vivir en un país así.

D'això se'n diu fer un "Juan Palomo": els unionistes practiquen el filibusterisme al Parlament, el fan semblar ridícul, i després es queixen perquè s'ha fet ridícul al Parlament. És com la famosa "falta de garanties": no movem ni un dit perquè n'hi hagi, però ens queixem perquè no n'hi ha. Quines penques!

>>Donde el presidente de la Generalitat se
>>autoproclama intocable

Mira, tornes a demostrar que no ha entès res, i que potser vius a Catalunya però no està en contacte amb la realitat catalana: els catalans encara no hem redactat cap Constitució, sinó que senzillament hem aprovat una Llei de Transitorietat Jurídica, que precisament pel seu caràcter transitori ha de comptar amb unes mesures excepcionals (com que el president sigui intocable, o una deficient separació de poders) per a evitar les envestides de l'Estat espanyol. Quan siguem independents, es convocaran unes eleccions constituents, a partir de les quals es redactarà una Constitució que, llavors sí, ja no tindrà cap d'aquestes mesures excepcionals.

>>Yo le he dado argumentos a usted,

No, ni un de sol que pagués la pena, com he provat de demostrar. Si de cas el de la incertesa de les conseqüències.

>>me sorprendería muchísimo que este mensaje
>>se llegase a publicar

Doncs també dius el mateix de la independència, i ja ho veus. És el que té d'anar amb prejudicis pel món.

>>Con todo respeto le digo y ya me despido,
>>que todas esas bobadas que ha puesto usted
>>como argumentos, no le van a dar de comer
>>ni a usted ni a sus descendientes. ¿una llei
>>sobre els habitatges buits? ¿control de las
>>grandes superficies? ¿de verdad? Vamos hombre...

Segueixes sense entendre res. No et quedis amb els detalls, home. Em referia que amb la independència es podran aprovar lleis positives (i cadascú entendrà si són positives segons la seva ideologia i interessos) i que no hi haurà cap instància superior (el TC espanyol) que ens la tombi. És clar que això (que s'arribin a aprovar les lleis) dependrà de les majories parlamentàries, i em fa l'efecte que tu, que em sembla que ets un espanyolista de dretes, ho tindràs una mica difícil per a tenir majoria al Parlament, i t'hauràs de menjar els mocs. No m'estranya que no vulguis la independència!
Al comentari del 12/09 a les 20:45 i al del 13/09 a les 12:39
Anònim, 13/09/2017 a les 16:51
El primer, Si no fós perquè em fa pena em faria riure...quins c...

I en quant al segon, fàntàstic, jo no ho hauria sabut explicar millor.
L'escriptor Raül Garrigasait
Anònim, 13/09/2017 a les 16:52
Una persona que ha fet un llibre ja el cataloguem d'escriptor? M'ho voleu explicar? Gràcies
frustra
Anònim, 13/09/2017 a les 19:55
Comença la frustració.
Sí, l'escriptor Raül Garrigasait
Anònim, 14/09/2017 a les 08:29
Efectivament, encara que només n'hagués escrit un, ja seria escriptor.

Però és que, a sobre, n'ha escrit més d'un i n'ha traduït molts més (i una bona traducció no deixa de ser una bona reescriptura), i en camps tant diversos com el de la novel·la, l'assaig i la poesia.