Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

La Festa Major de Solsona triplica el pressupost destinat als joves

Passa a disposar de 6.000 a 20.000 euros

, Solsona | Actualitzat el 09/08/2017 a les 17:14h
La 364a Festa Major de Solsona, que se celebrarà del 7 a l’11 de setembre, presenta nombroses novetats de programació i espais, entre les quals destaquen l’aposta pels concerts adreçats als joves, amb un pressupost que es triplica respecte l’edició anterior i ascendeix als 20.000 euros.

Panxo i Arnau Jiménez, del grup ZOO Foto: Eva Domínguez

 
Joventut Solsonina, organitzadora del Concurs de músics al carrer i de dues nits joves, passa a disposar de 6.000 a 20.000 euros de pressupost per organitzar els concerts dels dies 7 i 9 de setembre (la despesa inclou també la sonorització i l’adquisició de gots reutilitzables). El plat fort serà el concert de Zoo i Xeic!, el dissabte 9 a la una de la matinada a la plaça del Camp.   
 

El grup Xeic ha editat el disc 'Som'

 
Concert de Versions amb Ban’d’Festa, Caipirinhas Rumberus i DJ Sendo
Dijous 7 a la 1 de la matinada a la Sala Polivalent
Band’d’Festa
és un grup de versions del rock. Els seus membres són: Marc Pusó (teclat), Jordi Albets (baix i cors), Jordi Miralpeix ( bateria), Marc Monsó (guitarra i cors), Ramon M Casas (guitarra i veu) i Susana Ramírez (veu).
Caipirinhas Rumberus, banda originària de Terrassa, toca versions rumberes i patxangueres.
DJ Sendo
El disc-jòquei Sendo trasllada a la Sala Polivalent la seva passió pel mestissatge i l'electrònica menys comercial. Amb més de 400 actuacions realitzades en cinc anys damunt dels escenaris, en les seves sessions s’escolta des de la millor música de la terra, fins al millor reggae, moombathon, dancehall, rumba, ska, globalbeats, tropical, balkanbeats, passant pel rock, dubtep, trap i drum'n'bass. Els seus directes ens proposen els ritmes mes "alternatius" del moment i del passat i esdevenen un xou ple
de confeti i energia.

Concert JOVE amb Zoo i Xeic!
Dissabte 9 a la 1 de la matinada, a la plaça del Camp
Zoo és un col·lectiu musical valencià nascut el 2014 a Gandia que se centra entre el rap, el hip-hop, el rock i l’ska, però també mescla ritmes electrònics. Les seves lletres tracten qüestions polítiques i socials d'actualitat. A Solsona portaran temes del seu primer disc, Tempestes vénen del sud (2014) i del segon, Raval, que va presentar- se el març d’enguay.
Actualment integren el grup Toni Sánchez, “Panxo”, Arnau Jiménez, Marcos Úbeda, Hèctor Galan i Natxo Císcar.
Xeic! és un grup de ska de les Terres de l’Ebre que s’autoqualifica de reivindicatiu i festiu. El seu nom prové d'una expressió típica ebrenca que s'utilitza per cridar l'atenció d’algú.

ACTES CO-ORGANITZATS PER JOVENTUT SOLSONINA I AJ. SOLSONA

Dijous 7 de setembre
 A la 1 de la matinada, a la Sala Polivalent, CONCERT DE VERSIONS amb Band’d’festa, Caipirinhas Rumberus i DJ Sendo Organització: Joventut Solsonina Col·laboració: Ajuntament de Solsona

Tarda A partir de les 5, a la plaça de Sant Pere, VII CONCURS DE MÚSICS AL CARRER Organització: Joventut Solsonina Col·laboració: Ajuntament de Solsona
 
 
Dissabte 9 de setembre
 A la 1 de la matinada, a la plaça del Camp, CONCERT JOVE amb Zoo i Xeic! Organització: Joventut Solsonina Col·laboració: Ajuntament de Solsona 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

concert plaça del camp
joven, 09/08/2017 a les 17:18
els concerts a la plaça del camp tambe acabaran a 2/4 de 2 com les verbenes?
Qui ha triat aquests grups?
Anònim, 09/08/2017 a les 17:40
Doncs això, qui ha triat el cartell?
QUINS GRUPS...
Anònim, 09/08/2017 a les 17:56
QUI SON AQUEST GRUPS?? AMB AQUEST PRESSUPOST QUE TENIU...
I EL BALL?
Anònim, 09/08/2017 a les 17:58
I EL BALL ON ES FARA? SALA POLIVALENT?
Si
Anònim, 09/08/2017 a les 20:49
Per la gent que es queda a Solsona..la podreu fer a Cambrils de la platja, segurament hi hauria mes gent de Solsona
Diferents conceptes
Anònim, 09/08/2017 a les 21:45
Em pixo!!! Des de quan de la 1 de la nit se'n diu la 1 de la matinada? Ho posen així perquè sembli que comença mooooolt tard?
Tampoc entenc el canvi a la plaça del Camp. Per seguretat? Posaran wc mòbils? Obriran els de sota el monument? Heu demanat l'opinió dels veïns? Us agrada que la gent digui que el jovent fa soroll? Aquesta serà l'excusa per tornar a retallar el pressupost l'any vinent?
marededeusenyor
Anònim, 09/08/2017 a les 23:33
de malament a pitxor
Collons!!!
Anònim, 10/08/2017 a les 00:40
Si no fan... per que no fan?
si fan... per que fan!!!
en aquest poble tot es trobar pegues i posar problemes!!!
jo men vaig a viure a unaltre planeta!!
o potser sou vosaltres d'unaltre planeta?...
QUE COLLONS VOLEU!!!
Grrrrr..GUAU!!! GUAU!!! Grrrrr...
Anònim, 10/08/2017 a les 09:10
A totes les noticies hi han queixes jajaja som aixi de rabiuts...

Per cert, molt bé portant a ZOO!!serà un puntazo!! Els Xeic fan pinta de ser nous..
Carallots
Anònim, 10/08/2017 a les 09:15
A vere carallots, Zoo són un dels grups capdavanters de l'escena catalana, dels que més gent arrossega. I Xeic són un grup emergent que també està tenint un bon ressò. Us informo que el temps dels Laxnbusto i els De Noche ha passat.
Grups
Anònim, 10/08/2017 a les 09:42
I txarango i oques grasses....etc etc
Molt bé, però... molts mascles!
Anònim, 10/08/2017 a les 10:01
Està molt bé, a mi m'agraden tots, però... entre tota aquesta gent només hi he vist una dona! Sé que és difícil, però espero que poc a poc aconseguim tenir més presència femenina sobre els escenaris.
SeptimoA
Anònim, 10/08/2017 a les 11:50
Què fan aquesta gent que no faci SeptimoA? Pot agradar o no, però és 'más de lo mismo'. Si ara és moda això i no Sopa de Cabra endavant, però no cal dur gent cara de fora per oferir més o menys el que fan aquí. Per cert, SeptimoA també són tot mascles, oi?
Plaça del Camp
Anònim, 10/08/2017 a les 18:34
Tinc entès que a la Sala polivalent enguany hi fan els balls de festa Major, suposo que per això el concert és a la Plaça del Camp. Ara, això d'acabar a les 2 de la nit ho dubto.
Comencem a anar bé
Anònim, 10/08/2017 a les 18:56
Ja era hora que es comencessin a fer les coses bé (si més no, per FM i de cara el jovent). Els grups poden agradar més o menys, però s'han fet les coses bé.

El pressupost destinat els altres anys pels actes al jovent era lamentable, sobretot comparat amb els esdeveniments destinats a la resta i tenint en compte que som una capital de comarca. Fins ara, només el que s'invertia per La Maravella ja era molt superior a la resta de la festa major jove. Jo no crticava que la portessin, ni que la portin, tot el contrari. Només crtitcava aquesta desigualtat, i em sembla perfecte que hi hagi "bon cartell" per a totes les edats.

Pel que fa fer el concert a la Plaça del Camp ho trobo un altre encert! Igual no surt bé, ja ho veurem, però una festa major a l'estiu, es imprescindible i totalment lògic que es fassi a l'aire lliure. I ara algú dira... "la Pl. St. Joan ja estava bé".Ja estava bé per ser la riota de Catalunya! Un lloc lamentable per un concert animat i festiu on la meitat de la visió del propi grup són 4 arbre plantats al mig, i un terreny en baixada idoni per torçades de tormell.

M'agradaria donar l'enhorabona a Joventut Solsonina pel seu treball els darrers anys que ja ha costat prou que l'ajuntament baixes del burro! A veure si a partir d'ara aconseguim posar la festa major jove dins el mapa.


Aprofito per dir als que critiquen sempre, que si no volen soroll per festa major, que marxin aquells dies (que ja es típic de Solsona). A veure si haurem de ser l'excepció de Catalunya i estar amargats i resignats a casa per no poder fer la festa al carrer!

Apa, salut i bona festa Major, de dia i de nit!

Massa tonteria
Anònim, 11/08/2017 a les 00:14
Fins fa uns no gaires anys, per la FM, és feia ball de tarda i ball de nit. A la tarda sortien els avis, pares i nens petits. A la nit els joves, i algunes parelles que enxufaven els críos als avis. Tot cristo pasaba per al ball, tant de tarda com de nit. A les 2, tot Déu cap a dormir. Amb poca despesa feien una senyora FM, ara gasteu un pastón i tothom emprenyat. No hi ha pebrots a entendre res!. Pro clar, ningú sap el que un mateix vol Bona Festa Major a tots!!!
Pel de Txarango i Oques
Anònim, 11/08/2017 a les 00:21
Ja han fet molt augmentant el pressupost a 20.000 euros pero la cultura musical catalana està ens ascens i ara mateix per portar grups com els que dius necessites 40.000 euros miním, tenint en compte tots els gastos que es tenen presents quan parlem de la xifra de 20.000...
Tot al mateix lloc
Enric Mujal , 11/08/2017 a les 14:28
Crec que la millor opció és fer ball fins a la 1 i després concert per al jovent, i tot al mateix lloc, a la plaça del camp.
Tot i això m'agradaria felicitar a joventut solsonina i a l'Ajuntament per la feina que han fet per trobar un acord.
Es comencen a fer les coses bé.
Bona festa major!
En reposta a alguns comentaris
Membre de Joventut Solsonina, 16/08/2017 a les 18:06
S'ha intentat gestionar el pressupost de la millor manera que hem sabut i proporcionalment al panorama i l'escena catalana musical del moment. Des de l'organització, estem molt contents i agraïts després del pas endavant que ha fet l'Ajuntament de la ciutat pel que fa a l'oferta jove de la festa major.

Responent a un dels comentaris de més amunt, el concert del dia 9 a la plaça del camp acabarà a les 5h de la matinada tal com ja es va acordar fa dos anys amb el consistori. Esperem que els actes d'enguany, amb novetats importants, tinguin una bona acollida per tots aquells disposats a valorar la feina ben feta i a gaudir del què una colla de jovent voluntari i sense ànim de lucre es volca a organitzar incansablement per a tota la ciutat des de ja fa uns quants anys.