Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

El PDeCAT demana que es tregui a concurs urgent la gestió de l’Escola Bressol Municipal

Considera que la situació és totalment insostenible amb l’actual empresa ja que més de la meitat de les mestres han anunciat que pleguen.

, Solsona | Actualitzat el 29/06/2017 a les 09:26h

Escola Bressol de Solsona Foto: Aj Solsona

El grup del PDeCAT a l'ajuntament de Solsona també ha fet referència a la situació que viu en aquests moments l'Escola Bressol Municipal Els Petits Gegants
Ha subratllat que durant tot el curs alguns pares han anat canviant de centre els seus fills (un 22 % del total de nens), que la relació de l’empresa cap a l’AMPA ha estat pèssima, que el contracte amb l’actual empresa s’ha extingit i la pròrroga que proposa el govern municipal és una temeritat i que fruit de les males relacions s’ha arribat a la justícia.

Per tot això, el PDeCAT considera que l’Escola Bressol Municipal Petits Gegants "està vivint una situació molt complicada amb l’actual empresa gestora".
Els demòcrates argumenten que aquest problema "ja fa mesos que s’arrossega" i tant la regidora d’Ensenyament, Isabel Roca, com l’alcalde, David Rodríguez, "han deixat fer-lo tan gran que ha acabat explotant".
Per tot això creuen que "la situació de l’Escola Bressol és insostenible a causa d’un dur enfrontament entre la direcció i els pares i mares". El conflicte ha acabat amb –de moment– tres de les cinc mestres que hi treballen plegant de la seva feina quan s’acabi aquest curs.
El principal grup a la oposició a l'ajuntament de Solsona lamenta que "No s’ha vetllat per arreglar el malestar que anava augmentant i tampoc s’ha aturat la fuga de mainada cap a d’altres escoles." 
I davant el fet que l’empresa gestora de l’Escola Bressol finalitza el contracte amb l’Ajuntament aquest curs, el PDeCAT posa com a solució al conflicte la convocatòria d'un nou concurs i que guanyés l’empresa que presentés la millor proposta.
El grup demòcrata critica que " contra tot criteri racional, l’alcalde i la regidora Roca volen optar per prorrogar un any el contracte, prorrogant també un any més els problemes i deixant perdre cada dia més alumnes. No es pot entendre la deixadesa i la decisió que han pres."
I davant del fet que un 22 % del total de nens inscrits a inici de curs s’han donat de baixa i han canviat de centre, reclamen una actuació urgent perquè amb l’inici del nou curs no segueixi la mateixa dinàmica de baixes o de "manca de prestigi" de l’Escola Bressol Municipal.



 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Aquesta noticia no reflexa la realitat
Anònim, 29/06/2017 a les 13:16
Senyors redactors i senyors del PDCAT, les informacions cal contrastar-les, perquè us heu desviat molt de la realitat. La vostra audiència no es mereix això.

L'ajuntament no ha sabut resoldre el tema, és cert! Però donar la idea de que la empresa és la que ha generat el conflicte és tant fals com dir que els ciutadans de catalunya han general un conflicte amb l'estat espanyol.
Per opinar, us haurieu d'informar primer
Informats
Anònim, 29/06/2017 a les 15:38
La realitat és que el Pdcat sembla més ben informat que el propi ajuntament.
Redeu....
Anònim, 29/06/2017 a les 16:38
.... i vinga escoles noves!
No aprenem mai
Anònim, 29/06/2017 a les 17:11
Les subcontractes dels serveis públics surten cares.
noticia
Anònim, 29/06/2017 a les 18:35
com a bon periodistes que sou, m'extranya que redacteu una noticia sense explicar-la be! abans informeu-vos de les dades abans de publicar-les! sabeu quants alumnes té aquesta escola??? realment han marxat un 22 per cent???? sabeu el que esteu dient????
és molt fácil escoltar el que ens diu segons quina gent i publicar-ho! potser cal informar-se bé de les coses i després publicar-ho!
Mentida
Anònim, 29/06/2017 a les 21:37
Si això és periodisme.... això és manipulació, és targiversar la realitat, mentir. Aquest pais, per sort ja no es creu a convergència, ni els seus mitjans afins!!!

A les mestres, que son excel.lents, les fan fora, no pleguen per motius profesionals. Els infants han set tractats de forma exquisita.
Durant tot l.any, uns quants pares de l.AMPA, sembla que per interessos politics, per aborriment o per estar sombats,han estat intoxicant i crean conflicte on no havia res. Fins a portar la situació a un punt de no retorn
L'escola es caracteritza per seguir un model educatiu molt innovador, molt avançat, on els protagonistes son els infants.
Això sembla que no agrada als carcas, a la convergència de pandareta i a una part de ERC. Com el Solsones no hi ha res !!!
Tot mentida
Anònim, 30/06/2017 a les 22:45
Primer de tot us recomano que per fer una noticia amb rigor contrasteu informació i una bona manera seria parlar amb les mestres que pleguen. No les fan fora. Pleguen perque estan fartes, com diu el comentari anterior l'AMPA d'aquest curs ha buscat problemes i problemes per tot i per coses que mai han existit.
Aixó ha portat a que les nostres mestres que són excelents i com la copa d'un pi hagin passat un curs malament. I amb la valua que tenen ja fan bé de fotre el camp d'un poble com aquest, on sembla que ens encanti examinar a tothom i ens creiem els millors.

Jo recomanaria que CiU o PDCAT parleu amb rigor i demaneu una reunió amb elles perque el que dieu no és cert és molt fals!

siusplau fem noticies contrastades no tot s'hi val!
Sobretot quan parlem de professionals que tenen a les seves mans el futur d'aquest país.

Dir que han plegat 22% de nens, estem bojos? Qui nassos us informa tan malament?

Sempre ets el mateix?
Anònim, 30/06/2017 a les 23:46
Els comentaris anteriors sembla que sempre són de la mateixa persona.

Fa uns quants anys que som usuaris de l'escola i mai ningú ha pusat en dupte que les persones que hi treballen son bones profesionals. Ni els de l'ampa ni els que no o son, ni aquest any ni els altres. Tohtom sempre a dit que valen molt. Aquest any han cambiat molt les coses des del principi de curs i no pas per culpa de l'ampa sino per altres coses.

No he opinat mai per res davant de ningu pero els comentaris son plens de mentides. No poden pas dir q l'ampa nomes ha buscat problemes perque han fet moltes coses com acunseguir nous horaris i ara pinten la paret de l'escola i moltes mes. El problema no son les treballadores que son molt maques sino que una mala gestió.

Números
Anònim, 30/06/2017 a les 23:49
Si sumem els que han plegat i els que no continuen l'any que ve fan el 22% o més dels que hi havien inscrits.

Imagino que els senyors del Pdcat hauran tret les dades del propi ajuntament que per això hi són.
Nou concurs
Anònim, 01/07/2017 a les 00:06
Cal fer un nou concurs ja!!!

I que guanyi el millor. I tan q cal!
Problemes
Anònim, 01/07/2017 a les 12:37
Els problemes a aquesta escola no són nous d'aquest any. El curs passat ja es van començar. A l'inici d'aquest curs van continuar i han arribat a uns límits sense retorn.

Sovint alguna classe semblava la plaça del mercat. Molt mala gestió, molt. Ara bé, les treballadores excelents. És un problema de direcció que ja ve de lluny.
Alguna cosa deu passar
Anònim, 01/07/2017 a les 14:58
Tant rebombori deu ser per alguna cosa,no? si marxen o pleguen tantes famílies deu ser per alguna cosa.Els periodistes ve deuen haver contrastat opinions i els del pdecat es deuen haver assegurat be del que diuen,no?estem tractant amb un tema molt sensible,algo passa.Si marxen o han marcar o marxaran tantes famílies alguna cosa vol dir.Resultat, beneficiaries les altres llars d'infants.Voleu dir que no hem de buscar una escola municipal de qualitat on la gent hagi de fer cua per entrar?potser la solucio es concurs,no?
Si que passa, si
Anònim, 01/07/2017 a les 23:07
Si que passa alguna cosa, si. No és normal que una escola concertada, més cara, sense titularitat municipal, etc. tingui gairebé el doble d'alumnes que una més barata, municipal, amb millors instal.lacions i un projecte educatiu tan innovador.

No quadra tot això.
Ho ignoro
Anònim, 01/07/2017 a les 23:36
Perdó però ignoro una cosa que m'han comentat i m'ha sobtat.

La direcció de l'escola l'ocupa la consellera comarcal d'educació del Bages? És cert?

Si és així encara entenc menys tota la situació
a "ho ignoro"
Anònim, 02/07/2017 a les 14:02
En aquest cas és evident que el nom no fa la cosa
resposta a ho ignoro
Anònim, 03/07/2017 a les 23:33
Correcte,la directora del centre Els Petits gegants, es la consellera comarcal d'educació del Bages.
El temps ho dirà !!!!!
Anònim, 04/07/2017 a les 15:50
Quina importancia té el que faci o deixi de fer la directora quan està fora de l'escola?

Que potser algú us demana explicacions sobre què feu vosaltres quan plegueu de treballar?

No hi ha cap dubte que els treballadors dels que parlem han estat un exemple de treball i amor a la feina. Us puc assegurar que van dedicar moltes del seu temps personal (si, si... vespres i caps de setmana!) per millorar l'aprenentatge dels nostres nens. Quants de vosaltres ho farieu, això???

Faltarien mans per comptar els pares que van acabar el cicle plens d'agraïment amb una llagrima d'enyorança.

Sembla ser que hi ha molt d'interès en que es convoqui un nou concurs. No m'extranyaria que algun dels generadors d'aquest merder artificial que hi ha hagut es presenti al nou concurs per gestionar l'escola. El temps ho dirà!
A "El temps ho dirà!!!"
Anònim, 05/07/2017 a les 08:08
Ningú no n'ha de fer res del que pugui fer la Directora fora de l'Escola. Ara, el que sí que és important és el que feia dins, i aquí és on l'Ampa ho ha patit.
Ningú no ha posat en dubte la feina de les treballadores, ni l'Ampa, ans al contrari. Tampoc ningú no ha entrat en la línia pedagògica, ara, tampoc et pensis que s'ha descobert la sopa d'all, mira't qualsevol Llar d'Infants de proximitat.
Abans de parlar gratuïtament, informa't una mica. El temps ho dirà i el temps ja ha dit, si hi ha educadores que han decidit marxar les seves motivacions tindran i fan molt bé de marxar d'un lloc si no hi estan bé, són prou adultes i responsables per decidir el seu futur, la decisió és seva, de ningú més.
Pel que fa al concurs, no pateixis, ni l'Ampa ni els pares tenen tant poder, en això també vas ben equivocat.
Recórrer a la llagrimeta d'anys passats no justifica res, és una observació merament subjectiva i passa a tot arreu.
prou ja!
Anònim, 05/07/2017 a les 13:24
Enserio feu pena!

Doncs si és un projecte molt innovador i que les altres llars d'infants es van posar les piles perque els petits gegants feienes coses que la resta no.

Deixeu de fer safareig, persones de dins de l' AMPA han reconegut que no s'han fet bé les coses per part d'una persona de l' AMPA.

I si, jo he vist amb el meu altre fill gent marxant plorant, perque si una cosa bona té aquesta escola és la seva directora i les seves mestres.

anys i anys amb elles, una relació excelent amb totes les AMPA, jo he estat dins i ho he vist. I arriben aquestes i totpet! No cuarda per enlloc. sabeu que més gent va marxar de l' AMPA perque no compartien la manera de fer dels que ara han quedat? aixó no ho dieu no?

Assumiu les vostres responsabilitats i deixeu l'escola tranquila ja!!!!

100% d'acord amb que hi ha un parell amb massa interès perquè l'escola surti a concurs i segurament gestionar-ho elles....

A casa vostre teniu poca feina ? o com va aixó?
Cal informar-se
Anònim, 05/07/2017 a les 18:10
De l'ampa va marxar una sola persona. Segurament per manipulacions de qui ja sabem.

L'altre el van haver de fer fora per no pagar ni la quota.

Abans de parlar... un s'ha d'informar!
A "prou ja!"
Anònim, 05/07/2017 a les 18:57
Hola, a casa tenim feina (per sort), i més educació.
El problema és la mala educació d'alguns pares com tu. I la direcció es molt millorable, es clar! Per això es renova, per que tot funcioni millor, o de forma normal, com a mínim.
La renovació és per millorar
Anònim, 05/07/2017 a les 20:11
Fa dos anys que estem a l'escola i creiem que el canvi de direcció és la sol·lució a aquesta problemàtica. No som de l'Ampa, però estem oberts a qualsevol petició de bona voluntat per calmar la mala maror, sobretot amb aquests pares antiampa i antipares en general. Falta molta educació, encaravque no us falti la feina.
La renovació és per millorar
Anònim, 05/07/2017 a les 20:18
Fa dos anys que estem a l'escola i creiem que el canvi de direcció és la sol·lució a aquesta problemàtica. No som de l'Ampa, però estem oberts a qualsevol petició de bona voluntat per calmar la mala maror, sobretot amb aquests pares antiampa i antipares en general. Falta molta educació, encaravque no us falti la feina.
A "Prou ja"
Anònim, 05/07/2017 a les 22:50
Les coses no són tan fàcil.No s'ha de creure tot el que et diuen. De fet a l'escola potser si que hi ha pares que no tenen massa feina quan es passen més de mitja hora parlant amb l'educadora del seu fill, la gent que per sort tenen feina i molta en prou feines tenen temps a dir bon dia. D'altra banda, potser si que l'AMPA no ho ha det tot bé, de fet, hi ha algú que ho faci tot bé?però això sí, és l'unica que ha aconseguit millores horaries i ha millorat les condicions per fer més engrescadora l'escola i facilitar les coses a la gent treballadora i gent que no te família a la ciutat. No deu ser tan bona la direcció, si no ha pogut mantenir cordoalitat amb els pares tant si son de l'ampa com no. D'altra banda, creus que es tan fàcil adjudicar un concurs? no se si hi ha alguna persona de l'ampa interessada en la gestió, però o dubto i molt, no es gens fàcil gestiona una infrastructura com es una llar d'infants, dubto que 2 persones ho puguin gestionar i/o puguin fer. A més, si es fes concurs l'ajuntament es quí tria l'oferta més bona. De veritat creus que 2 persones poden fer una oferta bona i dispossar d'una quantitat econòmica important? mira, abans de jutjar i criticar, informa't.Sino s'acaben dient vestiesses.
Finalment, de veritat creus que una AMPA es per fer la vida impossible a l'escola? l'AMPA dedica moltes hores desinteressadament, com dius tu hi has format par algun dia, fa molta feina i dedica moltes hores, suposo que per millorar i arrglar les coses i ajudar,no?
Que han fet malament l'AMPA aquest any? millorar horaris?pintar façana? pagar part del material per tots els nens de l'escola?insistir que es millori l'accessibilitat del patí de fora per tal que els infants el trobin net i que no es coli la gent a fer botellon?
Clar que tot depen amb les ulleres que es miri.
A L'AMPA DE L'EBM DE SOLSONA 2016-2017
Anònim, 06/07/2017 a les 14:18
Possiblement mai ningú no us agrairà prou la tasca ingent i desagradable que heu fet i la incomprensió que us ha tocat viure aquest any. Potser en la forma era tot millorable, però la tasca que heu fet aquest any no serà en va, tinc l'esperança que les noves famílies (pares, mares i infants), i gràcies a la vostra feina i implicació d'aquest any, viuran un curs amb normalitat i ple de grans moments el proper.

De fet, amb tota seguretat qui primer notarà els canvis i en positiu seran les treballadores que hagin sabut estar als problemes generats per la Direcció, no ha estat gens fàcil per a elles i cal entendre la seva posició.

De ben segur que amb una Direcció adulta i responsable, davant un afer tant sensible, a l'Escola només li queda millorar i els infants els primers beneficiaris, són el més important.

Des del meu punt de vista, probablement, el millor que li ha passat a l'Escola en els darrers temps ha estat que hi hagués aquesta AMPA, hi posés el què hi hagut de posar i destapés tot el que s'hi cou de fa anys. El preu ha estat alt, sí, mals moments i patiments, sense oblidar-me de les famílies que han hagut de deixar l'Escola degut a la mala praxi de la Direcció d'aquest any.

Per acabar us trasllado tota la meva admiració i afecte.

Ho faig públic per aquest mitjà perquè ho crec just i necessari.

M'avanço a les potencials rèpliques provinents bàsicament de tres famílies que no s'han estat de contaminar l'ambient tot l'any amb la "inestimable col.laboració" de la Direcció, sou lliures de fer el què vulgueu, amb educació, coneixement de causa i sense faltar al respecte. Sense aquests aspectes, aquestes famílies quedeu desacreditades i desqualificades.
Als que feliciteu a l'AMPA
Anònim, 06/07/2017 a les 23:16
Està molt bé que les mateixes persones del AMPA us feliciteu a vosaltres mateixos.

Suposo que totes les barbaritats que dieu sobre la direcció ho pogueu demostrar!!!

Seguiu dient mentides que potser us surten cares
Resposta: Als que feliciteu a l'AMPA
Anònim, 07/07/2017 a les 10:21
Acabo de llegir tot aquest fil i el que més m'ha sobtat és la frase: "Seguiu dient mentides que potser us surten cares". Aquest tipus de comentaris l'únic que fa és corroborar la manera de fer de la direcció d'aquesta escola (infantil i irresponsable). No correspon a persones adultes parlar d'aquesta manera. Espero que tot quedi en un comentari fora de to perquè sembla una amenaça.
Auto felicitacions.
Anònim, 07/07/2017 a les 13:23
El tarannà de la direcció el resumeix l'últim comentari? Espero que no.
Una cosa es exposar un punt de vista i l'altra amenaçar.
Aixó no es normal.

Deixem de fer comentaris, sisplau
Eva Pallarès, 07/07/2017 a les 23:15