L’Oficina del Consumidor atén els afectats per les clàusules terra en les hipoteques bancàries

per Redacció, Solsonès | 17 de febrer de 2017 a les 16:05 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de febrer de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El Consell Comarcal del Solsonès, mitjançant l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC), assessora els afectats per tal de reclamar les devolucions que pertoquin

L’Oficina d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Solsonès presta un servei gratuït d’assessorament als usuaris que tinguin dubtes respecte al procediment a seguir per reclamar aquestes quantitats. Per poder accedir a aquest servei comarcal, és convenient sol·licitar cita a través del telèfon 973 48 20 03.

El procediment a seguir


Cal presentar una reclamació a l’entitat de crèdit de manera fefaent perquè en quedi constància.

Un cop rebuda la reclamació per part del client, l’entitat de crèdit enviarà una comunicació al consumidor amb el càlcul desglossat de l’import a retornar, incloent els interessos. En el cas que l’entitat consideri que la devolució no és procedent, comunicarà les raons en què es motiva la seva decisió.


El consumidor ha de manifestar si està d’acord amb el càlcul o la resolució de l’entitat bancària. Si ho està, l’entitat de crèdit ha d’acordar amb el consumidor com es farà la devolució.

El termini màxim perquè el consumidor i l’entitat arribin a un acord i es faci la devolució al client serà de 3 mesos a comptar de la presentació de la reclamació.

S’entén el procediment extrajudicial finalitzat sense acord quan:

a) L’entitat de crèdit rebutja expressament la sol·licitud del consumidor.

b) Finalitza el termini de tres mesos sense cap comunicació per part de l’entitat de crèdit al consumidor reclamant.

c) El consumidor no està d’acord amb el càlcul de la quantitat a retornar efectuat per l’entitat de crèdit o rebutja la quantitat oferta.

d) Transcorreguts 3 mesos no s’ha posat a disposició del consumidor de manera efectiva la quantitat oferta.

Les parts no podran exercir entre si cap acció judicial o extrajudicial en relació amb l’objecte de la reclamació prèvia durant el temps en què aquest procés estigui vigent.

El procediment de reclamació extrajudicial és gratuït.

 

Arxivat a:
Economia, consum, hipoteques
Participació