Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Solsona treu a concurs la contractació del servei de bar restaurant del parc de la Mare de la Font

En el mateix Ple, aquest divendres, es proposa aprovar definitivament el nou reglament del mercat

, Solsona | Actualitzat el 24/01/2017 a les 17:31h

Una vegada exhaurit el període de deu anys del contracte d’explotació del servei de bar restaurant del parc de la Mare de la Font de Solsona, el consistori ha d’aprovar un nou expedient de contractació, mitjançant procediment obert, i el plec de clàusules administratives que han de regir el concurs. Aquest és un dels punts de l’ordre del dia del primer Ple ordinari de l’any, aquest divendres, dia 27, a les nou del vespre.  
Una vegada s’incoï l’expedient de contractació per la gestió del bar restaurant de la Mare de la Font, els licitadors disposaran d’un termini de vint dies hàbils a partir de la publicació de l’acord per presentar oferta. Per participar al concurs els licitadors han comprometre’s a realitzar una inversió en millores de les instal·lacions valorada en 218.500 euros.
Amb la finalitat de poder amortitzar les obres, el contracte tindrà una durada de quinze anys. Les millores que es poden ofertar fan referència a terminis d’execució de la inversió, si bé també es valorarà la proposta d’explotació, l’experiència en la gestió d’establiments de restauració i propostes que garanteixin el compliment de millores socials i mediambientals.  
Un altre punt de l’ordre del dia d’aquest plenari és l’aprovació definitiva de l’Ordenança reguladora del mercat de venda no sedentària, aprovada inicialment el setembre passat. El govern municipal proposa desestimar l’al·legació presentada per un representant dels marxants i sotasignada per 55 paradistes, que demana l’anul·lació de l’article que prohibeix aparcar els vehicles al costat de la parada entre les nou del matí i dos quarts de dues del migdia.
9.065 solsonins empadronats
Tal com estableix la normativa, el Ple també ha de donar llum verda a la proposta de realitzar contractacions al llarg de l’exercici 2017 de personal laboral temporal a les àrees de Promoció Econòmica, Acció Social, Esports, Cultura i Educació. Finalment, la corporació local donarà el vistiplau a la renovació del padró municipal d’habitants, que és de 9.065 solsonins a 1 de gener de 2017 (4.483 homes i 4.582 dones). Seguint la tendència dels últims nou anys, la ciutat experimenta un estancament demogràfic, enguany del 0,4 per cent, amb 35 persones empadronades menys respecte de l’any passat.    

Ordre del dia:
Aprovació de les actes de les sessions anteriors
Aprovació del padró d’habitants a 1 de gener de 2017
Proposta per realitzar contractacions de personal laboral temporal que afectin un sector prioritari o un servei públic essencial
Aprovació definitiva de l’Ordenança reguladora del mercat municipal de Solsona de venda no sedentària
Contractació del servei del bar restaurant ubicat al parc municipal de la Mare de la Font
Informes i resolucions
Precs i preguntes
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Vaja
Anònim, 24/01/2017 a les 20:19
Que no està be tal com està la Mare de la Font? A mi ja m´agrada de la manera que és! No ho espatlleu!!!!
exagerat!
Anònim, 24/01/2017 a les 21:17
Trobo totalment exagerada aquesta inversió!!! en els temps que estem gastar-se aquesta millonada quan la cosa ja func¡ciona en ple rendiment i està tot en perfecte estat, cal aquesta inversió???? potser faria falta en altres punts!
Que no esta be?
Anònim, 25/01/2017 a les 10:58
Que no hi han uns arrendataris ara al restaurant?
que ho deixe el Roger Vilagines?
No ho entenc....
Desitjaria
Anònim, 25/01/2017 a les 11:34
Desitjaria que s'ho torni a quedar el Roger, no trobareu ningú millor.
Empadronament
Anònim, 25/01/2017 a les 11:38
Respecte a l'empadronament, haurieu de "comptar" "vigilar" "regular" "controlar" "sancionar" (no sé quina paraula és la que s'escau) , a un munt de gent (molt gran per cert) que viu i treballa a Solsona, i en canvi estan empadronats a Oden, lladurs, Olius, etc.etc.etc. això no ho voleu veure? I no són pas gent "pobrets", sinó al contrari.
Se li donarà l'ús que toca?
Anònim, 25/01/2017 a les 12:06
Estic dacord amb el comentari anterior, millor que el Roger no hi haurà ningú! Però crec sincerament que s'ha de millorar una cosa:

Ja que és un espai municipal crec que no hi pot faltar la clàusula d'un mínim d'hores d'obertura. No es pot entendre que a ple estiu el parc estigui ple de canalla i gent gran i no puguis ni tenir el servei a mitja tarda o al matí per fer un cafè, un gelat,...

Lo dels 200.000€ no he fet els números però potser a algú se li ha anat l'olla. En aquests concursos municipals hi ha polítics que potser es pensen que regalen algo i potser regalen una tomba per una família. Si l'explotació va bé que sigui en benefici de qui la porta. Si va malament pagarà els 200.000€ l'ajuntament?
Apunts
Anònim, 25/01/2017 a les 12:59
L'explotació de béns públics sol concedir-se per uns anys, quan s'esgota la concessió cal tornar-la a treure a concurs. Es pot discutir si es fa per 2, 10 o 40 anys, però s'ha de fer quan toca, i pel que sembla ara toca. I l'ajuntament ha de mirar d'obtenir les millors condicions possibles, es tracta d'un bé públic.

Pel que fa a l'empadronament, li voldria recordar al comentarista de les 11:38 que no hi ha cap llei que obligui a empadronar-se al municipi on es resideixi la major part del temps. Potser s'hauria de veure per què la gent prefereix estar empadronada a Lladurs, Pinell o Olius en comptes de Solsona.
al de apunts
Anònim, 25/01/2017 a les 15:22
Estic d´acord soc solsoni i pago tot aqui, si el fet de viure al exterior de Solsona (comarca), pagar els impostos al lloc fora de Solsona ((segurament) mes baixos, jo crec que com ajuntanent ho tindrie que defensar, i amb lo de l´empadronament , ves que vols que et digui, hi ha coses que son legals, pero moralment no compleixenm
salud , armonia i pau a tots .

jo crec ( a nivell personal) i l´experiencia ho diu , si una cosa va be no ho toquis, si ho tenen que negociar pel be , tant de Solsona com del Roger , que s´assentin i ho facin m
mare de la font
ciutada solsona, 25/01/2017 a les 17:51
jo posaria al concurs un mínim de dies obert. No pot ser que sobri quan és més rendible i per criteris solament empresarials.
HO ENTENC
Anònim, 25/01/2017 a les 19:27
Alguna cosa es deu haber de pagar, per l'explotacio de qualsevol lloc.
200.000€ en 15 anys, deu ser en concepte de lloguer.
com que el concurs es solament un tramit,perque de ben segur que quedara en mans dels qui ho portan,que ja esta be, doncs tots contents.Muts i a la gabia.
No crec que a cap altre, li fon permes de fer un horari a mida i conveniencia.
Aixo no es normal, pero en fi, faran el que voldran igualment.Amen.
200.000 euros????
Anònim, 25/01/2017 a les 20:49
Però a veure..... O sigui..... Per licitar has de pagar les obres d'un equipament municipal a canvi de 15 anys? ...... Si hi ha pèrdues i has de tancar abans de 15 anys, què passa? Doncs que el licitador haurà perdut el negoci i l'altre, l'ajuntament ben content per què li han arreglat les coses de casa seva i no haurà desemboxacat res! AJUNTAMENT D'ESQUERRES AMB POLÍTIQUES DE DRETES!
Un altre cop
Anònim, 25/01/2017 a les 21:11
Heu vist com està quedant el paisatge al voltant del local, no és per res però és una altra vegada el mateix que va passar en el camí de la Font de la mina.
Al "ciudatà de Solsona"
Anònim, 26/01/2017 a les 08:57
La majoria d'impostos locals els pagaràs tan si ets de Solsona com si no. Si tens una vivenda, un local, un solar,... a Solsona pagaràs el mateix IBI encara que estiguis empadronat a Nova Zelanda. El mateix amb l'aigua i les taxes associades, o si demanes una llicència d'obra. Crec que trobaràs diferència en els impostos associats als vehicles, i poca cosa més.
D'altra banda, ja que parlem d'ètica i impostos, suposo que els que es queixen d'això no deuen ser d'aquests que quan van al mecànic, al paleta o a l'electricista els diuen "no vull factura", que d'això n'hi ha uns quants, o que no declaren una part dels seus ingressos a Hisenda...
Política de dretes?
Anònim, 26/01/2017 a les 09:53
Això sí que és política d'esquerres. El que no pot ser és que un ajuntament, que representa tots els contribuents, s'endeuti per l'afany de lucre d'uns particulars. Són els particulars que han d'assumir els riscos del negoci. Bona feina, Ajuntament de Solsona!
Xiringuito
Anònim, 29/01/2017 a les 19:27
Això ja està dat i beneït, ahir vaig poder llegir les bases i realment estan fetes a mida per l'ampliació, el vergonyós és que a l'estiu a les 6 de la tarda tancat, al menys un "xiringuito" fins les 10 del vespre per poder comprar un gelat o fer un café.