Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Una desena de balladors al tradicional curs de sardanes

Es duu a terme els dissabtes a les onze del matí al pati Gòtic del Consell Comarcal

, Solsona | Actualitzat el 20/11/2016 a les 10:52h
Arxivat a: Cultura, curs, sardana

 

Cada dissabte d’onze a dotze del matí al pati Gòtic del Consell Comarcal del Solsonès fins al 17 de desembre, els aficionats a la sardana tenen l'oportunitat d'prendre'n a ballar gràcies a l’Agrupació Sardanista de Solsona amb la col·laboració de la regidoria de Cultura i el Consell Comarcal.
Fa més de vint anys que la ciutat estrena la temporada sardanista amb aquest curs, gratuït i obert a tothom, tant a la ciutadania que comença de zero en aquesta dansa popular catalana com a aquells que ja saben ballar-la, però que volen fer memòria. Els darrers anys hi acostumen a prendre part prop d’una vintena de persones. En cas que hi hagi demanda, també s’organitzarà un grup per aprendre a comptar i repartir.
La novetat d’enguany és l’emplaçament, ja que són les instal·lacions del Consell Comarcal i, sempre que el temps ho permeti, les ballades es faran a la plaça. Quant a les inscripcions, es poden fer els primers dies del curs just abans de començar la sessió. La cloenda se celebrarà amb una ballada el dia de Sant Esteve a les dotze del migdia a la plaça Major.    
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Sardanistes
J.G., 20/11/2016 a les 23:27
Els de sempre i com sempre.
Al comentari anterior
Anònim, 21/11/2016 a les 08:08
I si vas a l'Sputnik, o a l'Aixeta, o a l'Espiga....també hi trobaràs els de sempre i com sempre. Deu ser que a uns els agrada una cosa i als altres una altra. Hi ha cap mal?
al del comentari anterior
Anònim, 21/11/2016 a les 08:28
Si s´ho paguen ells no hi ha cap mal. (qui paga el curset de sardanes?).
trist!
Anònim, 21/11/2016 a les 09:51
Ja és ben trist que en el temps que estem passant, quan una gran part de la població estem a favor de fer un país nou, hi hagi tan poca gent interessats en aprendre la nostra dansa i encara més trist és que hi pugui haver qui,a sobre, critiqui als quins hi van.
Si volem fer país crec que hem de començar primer de tot en interessar-nos per les nostres tradicions perquè, com podrem lluitar per una cosa en la qual no hi tenim cap interès?
Aquest curset és gratuït i tot i així ja veieu l'èxit, imagineu-vos si s'hagués de pagar.
Sincerament crec que si volem aconseguir un poble gran i lliure hem de conèixer i estimar les nostres tradicions , el nostre folklore, tot el que representi a la nostra terra.
Una bona manera de començar podria ser omplint de gom a gom cada dissabte el Pati Gòtic puntejant una sardana. SOM-HI?
Molt trist
Anònim, 21/11/2016 a les 16:16
Com diu el comentari de les 09:51

Però jo hi afegiria, no és més trist encara que si volem sentir o veure alguna sardana, cançons popular, ballets tradicionals, no tinguem cap més alternativa que posar la radio a les 06:00 del mati el cap de setmana quan tothom dorm. Polítics i mitjans públics, que penseu fer al respecte?, però si que en mig d'un telenotícies migdia o vespre poden posar actuacions de flamenc o similar.

Com sempre un poble acollonit i sotmès.
així no!
Anònim, 21/11/2016 a les 21:56
Completament d'acord en trist i molt trist! semble que sempre és més bo lo de fora de casa.
Si es fa una manifestació a Barcelona, tots cap allà perquè això es porta, ara si es balla una sardana a la plaça del poble es com si es fes el ridícul.
si es pregunta per independència la part que hi està més d'acord sol ser el jovent però a l'hora d'una festa popular, caramelles, sardanes la majoria de participants són gent gran. Com s'entén això?
Si no cambiem de manera de fer les coses no anirem pas bé. Això és lo que penso!

Al "trist" "molt trist" i "així no"
Anònim, 21/11/2016 a les 22:22
Teniu tots tres més raó que un sant. Mai se sent cap notícia de concurs de colles sardanistes, audicions de sardanes aquí o allà, no. Però si que a la plaça Major fan la feria de abril...oooleee. I la colla que ballen sevillanes són a tot arreu, per qualsevol motiu, a la festa del sol del solsonès, a la residència, a qualsevol acte que es faci, ells hi són. Però en canvi si es parlés de ballar sardanes, ui quin ridícul. La veritat, no entenc perquè. Jo no vaig al curset perquè els caps de setmana treballo, però si ho feu entre setmana als vespres ja m'hi apunto ara mateix. I el jovent alguns ho farien i no ho fan perquè com diu aquell, es pensen que fan el ridícul. Doncs anem molt malament, nois. I llavors demanem la independència? Jo també la vull, però... de quina manera?
Sardana
Solsoní, 21/11/2016 a les 23:29
Si algú no la presenta com a una activitat realment lúdica i divertida els joves la veuen molt avorrida.
La sardana no hauria de semblar una cerimònia seriosa i repetitiva. Veient la cara tan afectada i seriosa d'alguns sardanistes venen ganes de fugir corrents del que pot semblar una secta.
SOLSONI
Anònim, 23/11/2016 a les 02:20
com voleu l´independencia , si perdeu el temps criticant les coses ancestrals noves,ja anem be ja, pot ser que lo que facis tu , com aficio o moviment , a mi no m´agradi, pero axo si t´ho respectare, TU VEIG QUE NO
ADN
Anònim, 23/11/2016 a les 09:51
Un país que s’ apreciï, el primer que fa és, difondre, promocionar, respectar, valorar i ensenyar a valorar els seus símbols, siguin o no avorrits. Podríem aprendre d’altres comunitats o països, “algú és capaç d’aportar imatges d’una sardana o ball típic català a qualsevol tele estatal o autonòmica?

Valgui que això no és en cap cas una critica a altres cultures o formes d’expressar-les, sinó una critica al comportament dels mitjans, institucions i de nosaltres mateixos en vers a la nostra.

Així ens va, som al contrari als cargols, ells quan senten un tro surten, nosaltres ens amaguem de seguida i callem per por, anem amb el cap cot pel que diran, i esperem que facin les coses al altres per si de cas no funciona poder-ho criticar de seguit i així semblar que som de la majoria.