Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Alternativa per Solsona-CUP: Per una conciliació del descans i la cultura

Nota d'ApS-CUP relativa a la polèmica sobre les molèsties de les actuacions musicals a Solsona

, Solsona | Actualitzat el 01/09/2016 a les 21:36h

Des d'Alternativa per Solsona - CUP creiem que la polèmica creada sobre les molèsties originades per actuacions musicals i el suposat veto a artistes ha pres un to excessivament personal que no n'afavoreix la discussió. No ens pertoca a nosaltres entrar en un debat sobre qui té la raó, i menys sense conèixer-ne tots els detalls. Si que volem fer palès però, que s'han pres decisions en base a criteris subjectius i això sempre provoca tensions. El conflicte prové d'una actuació musicals on hi ha queixes dels veïns pel soroll i des de l'Ajuntament s'afirma que el volum era massa alt. Però en cap moment s'ha fet una mesura del volum de l'acte, així que se'ns fa impossible saber si el volum era realment massa alt o no.

Des d'ApS-CUP pensem que bona part de la solució del conflicte passaria per la redacció d'una normativa que regulés aquest tipus d'activitats, tal i com ens ha plantejat l'equip de govern. En aquest cas, és important fixar criteris objectius i no deixar-se guiar per impressions. Les queixes dels veïns o la impressió subjectiva de que la música està forta poden servir per posar-se en marxa, però no són suficients per dictaminar si cal suspendre o no l'esdeveniment. Necessitem dades objectives, com ara mesures del volum i del soroll ambiental, per tal de ser equitatius i justos en la presa de decisions. Som conscients que no serà fàcil definir els criteris i és evident que serà necessari l'ajuda de tècnics especialitzats, però també creiem que és la millor manera d'abordar el conflicte.

Per acabar, entenem que aquesta regulació no ha de tenir un caràcter restrictiu i no ha de ser un pretext per limitar aquests actes, sinó per promoure'ls. Per això cal que inclogui una sensibilitat especial per les activitats culturals, per més que sorgeixin d'iniciatives privades. Bona part de les actuacions musicals a Solsona s'impulsen des de l'àmbit privat, i més enllà dels interessos econòmics,  és important tenir en compte l'impacte que tenen en l'oferta cultural de la ciutat. Garantint sempre el descans dels veïns, la norma ha de servir per deixar clares unes normes de joc i, a la vegada, animar a jugar.

Sabem que un marc que pugui conciliar el descans dels veïns amb la promoció de la cultura no és fàcil de definir. Per això creiem indispensable que es compti amb els actors implicats, des de veïns a  entitats o establiments privats, i oferim al consistori la nostra ajuda durant la seva elaboració.
 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Quins xaiets
Anònim, 01/09/2016 a les 22:11
Si això és l'oposició, com diuen amb castellà: apaga y vamonos!
Quin desastre
Anònim, 01/09/2016 a les 23:21
Ni cultura, ni festa major, aket poble acabara sent un desert de persones grans, sense jovent i sense cap futur. Si senyor, poble,que aixo de ciutat de solsona res de res.
Palla, palla i més palla
Anònim, 01/09/2016 a les 23:30
"No ens pertoca a nosaltres entrar en un debat sobre qui té la raó..." No us mulleu mai, tota aquesta parrafada per no dir res!
Xaiets 2
Anònim, 02/09/2016 a les 01:18
No fos cas que presentar una proposta, us fes perdre el temps, eh???
Ni fu ni fa
Anònim, 02/09/2016 a les 02:08
Amb un "no ens volem mullar" n'hi hauria hagut prou, no calia tanta parrafada
quins xaiets ?
Anònim, 02/09/2016 a les 05:02
Trobo encertada la posició de la Cup, cal ser objectiu i ja està. Què se suposa que ha de fer l'oposició ? Tallar caps? Tots sabem del sectarisme fanàtic del personatge que fa aquests comentaris. Ja n'estem farts.
Nivell de siroll
Anònim, 02/09/2016 a les 07:27
Fins ara la mesura del nivell de soroll dels actes musicals de la plaça Major es quantifica en 'es pot sentir des del despatx de l'alcalde'. Es tracta d'una unitat de mesura plenament acceptada en el marc de Sistema Internacional, juntament amb Pa, W/m^2 i dB.

"quin desastre " té raó
Ton de la Son, 02/09/2016 a les 07:33
Ni cultura ni festa major ni jovent, aquest poble acabarà com un desert de persones grans i això de ciutat res de res, afirma el comentari.

I jo afegeixo, ni centre sanitàri digne , ni indústries ni empreses ni infraestructures, ni ofertes d'òci, només gegants i alguna processor del carrer castell fins a la catedral...
LA MESURA
Anònim, 02/09/2016 a les 08:21
Jo crec que la mesura la podria donar les verbenes d'estiu a dalt el Camp.
El mateix soroll i el mateix temps anual que pateixen els veins d'aquell indret.....proposta per començar si us sembla.
Pel del sectarisme
Anònim, 02/09/2016 a les 08:30
No sé a qui et refereixes amb el del sectarisme fanàtic, però de ben segur que jo no seré perquè no escric mai per aquí.
Et preguntes que ha de fer la oposició. Doncs posar-se al costat del poble, defensar el que el govern no defensa, al costat del sentiment general i majoritari que tenen veïns, usuaris i demès ciutadans que poden gaudir de la oferta cultural, poca, que tenim. Llastimosament ha de ser oferta cultural privada en aquest àmbit perquè des de l'ajuntament, res de res.
Si el paper de la oposició és aquest, el de no mullar-se i qui dia passa any empeny, estarem arreglats. Tant clars i contundents amb segons quines coses i en aquest tema, buenu siii, vaaaa, anem a medir decibels amb un sonòmetre al costat de taula cada dia mentre ens mengem unes croquetes i uns calamars, fem riure de veritat. I el mateix va pels convergents, no han dit ni muuuu, però clar, l'agost és un mes complicat.
Ja veus que jo em posiciono amb ningú, però si cap partit es posa al costat del que penso humilment desitja la majoria, que erc segueixi fent el que li vingui de gust, ja es veu que tampoc té ningú que li diguis res, ni cup, ni cdc ni el psc. Barra lliure i apa, d'aquí 3 anys hauran fet tots tan el ridícul que tan sols ens quedarà votar alen blanc, no votar o empadronar-nos a un altre lloc. Entre tots, i espero que no sigui així, deixarem un poble arreglat. D'aquí uns anys farà goig amb molts carers arreglats i bancs i papereres i faroles led i biblioteques i casals cívics i gronxadors i tot els que volgueu, però el sentiment de gaudi, la gent, l'oci, la qualitat de vida social, estarà morta.
Gens d'acord
Anònim, 02/09/2016 a les 09:31
No estic gens d'acord amb el comentari "Pel del sectarisme, de les 8:30.
L'oposició ha de fer oposició quan calgui, no sempre.
El poble pot tenir raó en moltes ocasions, però no en totes.
S'han d'aplicar normes objectives per a tothom i de la igual forma.
No s'ha de ser catastrofista: Solsona val la pena, hi ha bona gent, bon jovent i bones iniciatives. Si mor (cosa que no crec ni per un instant),no crec que sigui només a causa de l'oferta cultural (que n'hi ha, i molta).
És fàcil criticar; és difícil fer les coses al gust de tothom
Més regulacions i més burocràcia.
El noi de les pizzes., 02/09/2016 a les 09:58
Total discrepància amb ApS-CUP. Com regulant les activitats culturals podràs promoure-les?

Absurd.

Més coacció del govern com a força bruta per limitar la culturalitat de la ciutat i més burocràcia per convertir la ciutat en un geriàtric.

Realment patètic.
Cultura i activitats "culturals"
Anònim, 02/09/2016 a les 10:49
Resulta lamentable que "oferta cultural" sigui sols sinònim de grups musicals fins a altes hores de la matinada i amb servei de bar que ni tan sols mira massa si serveix l'alcohol a menors o a majors d'edat. I ja posats, ens podríem preguntar si tot és "cultura", crec que cal ser molt generosos per incloure aquí a grups musical que, amb aparells electrònics, es limiten a reproduir, a vegades força mediocrement, composicions d'altres artistes sense aportar-hi res.

D'altra banda, també s'ha de tenir en compte el descans dels veïns. Hi ha una legislació sobre sorolls, que no depèn de l'ajuntament o de si és FM, Carnaval o el que sigui, i que limita els decibelis. Certament, l'alcalde des del seu despatx no ha mesurat res amb cap aparell, però el sentit comú diu que, si a les 10 de la nit sent els de la Pl. Major des del despatx de l'ajuntament, no cal anar a mesurar gran cosa per saber que s'estan superant els llindars permesos a aquella hora.
com a minim els de la cup..
Anònim, 02/09/2016 a les 11:18
com a minim els de la CUP ens truquen al jovent i ens demanen opinió, cosa que no ha fet ningú mes, si volem alguna cosa hem de demanar torn a l'ajuntament que no ens escolta i ens fa perdre temps. i si, crec que aixo s'esta portant entre musics i alcaldia de manera subjectiva i personal. res a veure amb el vol el poble joves i grans que no som escoltats
La raó del Ton de la Son
Anònim, 02/09/2016 a les 20:56
El Ton de la Son té rao: Només gegants... Fins i tot la Biblioteca va essent el santuari dels gegants, els politics locals sempre carregats de gegants, fotos amb gegants, obsequi de caps de gegants, que son idolatrats com el més valuos que te Solsona, trobades de gegants, la ciutat gegant...és una nova religió... I la gent? Els solsonins acabaran avorrint els gegants amb aquest abús que se'n fa.
Abús de gegants!
Anònim, 02/09/2016 a les 22:09
Se'n està fent un abús. A diferència del que creuen alguns tan fet geganter desmesurat ens torna més poc cultes.
L'activitat cultural s'hauria de diversificar molt més!
Oposició...
Anònim, 02/09/2016 a les 23:34
Primer de tot i com vostès diuen no tenen tots els detalls....doncs a que esperen per parlar amb el Badia. No sempre han d'anar en contra del gobern però si el cas s'ho mereix han d'estar disposats a fer una oposició digna i que aquells que els van votar vegin que van fer una elecció correcta. Al meu entendre moltes paraules i res mes,uns amb barra lliure i uns companys de copes i res més.
Rar
Anònim, 03/09/2016 a les 22:44
El món al reves, l'escrit de convergéncia hauria de ser el de la CUP, i el de la CUP el de convergencia
No us adormiu
Anònim, 04/09/2016 a les 13:27
Cupaires no us adormiu! Us he votat i veig que feu bona feina i hi poseu ganes i esforç. Amb aquest article però sembla que us heu adormit una mica i heu pecat de prudència. No passa res, però la cup hauria de ser algo més canyero que això!
CONTAMINACIO ACUSTICA I DECIBELS
Gloria Passada, 04/09/2016 a les 18:43
Hola,.Primer de tot, m'agradarie saber com és que tothom (la majoria) que escribiu aqui, en forma de critica negativa, sou anonims? …de fet,..és com tirar la pedra i amagar el cap no?, es tracta de que s'arribi a una solució no?que teniu por de que els altres us critiquin?,…però en canvi tu, anonim si ho pots fer??,…be,.sóc nova aqui, i no acavo d'entendre la cosa

Personalment el tema de medició de decibels penso que és una proposta ben constructiva,llògica , coerent i resolutiva.
De fet , en molts pobles on hi ha hagut polemica pel tema sonor de les campanes,…han optat per aquesta eina.
En tema de musica posare un exemple. El día del concert de lo PAu,…jo sentia la musica desde casa meva,….(camp del moli),….
El dia de Fora estocs,.hi havia 3 concerts ala vegada, el del portal del Camp,….se sentia,..allà,..al Portal del CAmp,….a l'ajuntament ja no se sentia,….el de la Plaça MAjor,..se sentia desde la Plaça del Ruc,…..i de fet,..tambe,..casi fins a cal DAveses,..on ja s'ajuntava amb el de davant la CAtedral.
Per tan, per escoltar un concert no cal incordiar al vei,…..i es posiible gaudirne igual,…

Però els amplis i els altaveus s'han convertit en els anys en el doble de potents,a la vegada que han anat degradant els nostres oídes. Aixi, que si parlem de contaminació acustica no parlem de si molesta o no, parlem de salud.

gràcies