No alimentem l'obesitat infantil

per Redacció , Anna Vilaginés, 9 de maig de 2016 a les 07:40 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de maig de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Si hi ha un tema que em remou per dins és el nombre creixent d'infants amb un excés de pes que observo a diari. Aquest excés de pes a llarg termini i ja en l'edat adulta pot comportar, entre altres, problemes cardiovasculars, diabetes tipus II i fins i tot càncer. No obstant això, aquesta situació es pot evitar, revertir o canviar mitjançant bons hàbits alguns dels quals us detallaré a continuació.
 

A banda de l'alimentació, que és un dels pilars més importants, cal incorporar exercici físic de forma regular a la vida dels nens i nenes i recordar que nosaltres som un exemple important per a ells. Què vull dir amb això? Que hem de ser conscients que els infants imiten costums i maneres de fer i si nosaltres tenim mals hàbits possiblement ells faran el mateix. Per això és molt important que nosaltres els ajudem a menjar de forma sana, compartim àpats amb ells i fem exercici junts per incorporar naturalment maneres de fer que ens aportin benestar i salut.

Pel que fa el tema alimentació us dono quatre pautes  que ens ajudaran a evitar excessos de pes innecessaris.
Reducció de sucres refinats que ingerim a través de les begudes ensucrades, llaminadures i brioxeria.

Reducció de greixos saturats d'origen animal que ingerim a través de productes làctics, brioxeria, carns vermelles i embotits.
Reducció de cereals refinats com  pa, pasta, arròs i incorporar lentament productes integrals, que “omplen més”, disminueixen les pujades excessives de glucosa en sang i faciliten el trànsit intestinal.

Incorporar aliments rics en proteïna vegetal com els llegums en el lloc de les carns amb més greix.
Afavorir el consum de carns amb poc greix com el gall dindi, el pollastre i el conill
Incrementar el consum de peix blanc, ric en fòsfor, calci i poca quantitat de greixos.
Fomentar el consum de fruita i verdura que, a banda d'aportar-nos fibra, minerals i vitamines en abundància, tenen una baixa aportació de calories.
Controlar les proporcions adequant-les a l'edat i a l'activitat diària de l'infant.
Així mateix cal que siguem conscients que vivim en un país on celebrem festes i esdeveniments importants al voltant de la taula, és evident doncs que no cal renunciar a un tros de torrons, un panellet, un bocí de mona o un tall de coca quan es presenti l'ocasió, ho hem de gaudir amb moderació, forma part de nostra cultura. És la cronificació d'aquests petits moments  al llarg dels dies de la setmana i de l'any que ens porten a menjar més del que els nostres cossos necessiten i això és el que cal evitar.

Apa, bona setmana i bons hàbits!

 

Participació