Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

El bisbe de Solsona demana el vot per Junts pel Sí

Xavier Novell insta als feligresos que siguin conscients del moment històric

En la seva glossa de diumenge es desmarca de la resta de bisbes catalans

, Solsona | Actualitzat el 23/09/2015 a les 12:33h

El bisbe de Solsona, Xavier Novell, va ser titllat d'espanyolista per la manera com va arribar a ocupar el càrrec. És a dir, com el delfí de Jaume Traserra, la persona que va substituir el carismàtic Antoni Deig i que va fer un gir copernicà al caire catalanista que havia adoptat la institució. Això i els elogis que rebia des de sectors ultracatòlics i espanyolistes com Germinans Germinabit va fer que Novell fos vist, des del principi, com un bisbe de caire conservador i amb simpaties per l'unionisme.

Ara bé, durant els darrers temps, el discurs de Novell ha trencat radicalment la percepció inicial. Ho va fer l'any passat, pocs dies abans de la Diada, quan en el Full diocesà va assenyalar: "Quan s'afirma que Catalunya no té dret a l'autodeterminació i que seria il·legal la consulta, s'està usant la llei per impedir un dret fonamental que és anterior i superior a l'ordenament jurídic vigent". Ara, quan només falten quatre dies per la data clau del 27-S, es torna a pronunciar en el mateix sentit.

A la glossa de diumenge vinent, a la qual ha tingut accés Catalunya Informació, Novell demana als feligresos que siguin conscients del moment històric quan vagin a votar. D'aquesta manera, el bisbe de Solsona es desmarca de la resta de bisbes catalans, que en una carta de resposta a l'arquebisbe de València, Antonio Cañizares, defensen la "legitimitat moral de totes les opcions polítiques" que es basin "en el respecte de la dignitat de les persones i dels pobles".

Xavier Novell també demana, en el seu missatge de diumenge vinent, que totes les parròquies facin repicar les campanes per acompanyar el que és una jornada històrica. Alhora, assegura que només hi ha una candidatura que garanteixi la independència amb el posterior reconeixement internacional, en una clara al·lusió a Junts pel Sí. Tot i això, el bisbe reconeix que hi ha una altra opció que defensa la independència de Catalunya. Sigui com sigui, el que també demana als feligresos és que escoltin l'opinió de fills i néts, perquè d'ells és el futur que ara es dirimeix. Alhora, qualifica de referèndum el 27-S i aposta per convèncer els indecisos.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Sonen les campanes ding dang dong...
Anònim, 23/09/2015 a les 13:16
El dia 27 les parròquies han de fer repicar les campanes? I en la diada de no sé quin any no ho va voler fer? Si que canvien les coses d'un dia per l'altre. Potser és allò de que si no pots vèncer a l'enemic, ajunta't-hi.
El tema NO hauria de ser objecte de tractament per part de l’església catòlica, ni l’obediència romana, com la catalana, ni l’apostata del REINO DE ESPAÑA.
Antonio Mora Vergés, 23/09/2015 a les 15:07
Està molt clar que el silenci de l’església catalana es podria interpretar ‘novament’ com el recolzament de les posicions antidemocràtiques d’alguns bisbes del REINO DE ESPAÑA.
La resposta d’un respecte escrupolós de la llibertat – per tant, de qualsevol de les opcions que es presenten – és el més propi d’una església, la catalana, que segueix encara el missatge cristià.
Els bisbes, ni a favor , ni en contra.
Al Cèsar, el que és el Cèsar, i a Déu, el que és de Déu.
Jornada de reflexió
Anna mª, 23/09/2015 a les 15:54
El Sr. Bisbe hauria de gaudir d'una llarga jornada de reflexió, de veritat es creu representant de tots els catòlics?
Potser li han ofert ser el primer Papa a Itaca.

Ostres
Ramona Plà Ribalta, 23/09/2015 a les 16:27
Si diu perque diu, si no diu perque no diu...aixi ens van les coses, i axi ho saben i veuen
...
Anònim, 23/09/2015 a les 16:49
Si no deixe tocar les campanes 11S la gent s'indigna i si demana la independencia dien que votem a junts pel si la gent es queixa. que no estem mais d'acord o que?
Déu dividit
Anònim, 23/09/2015 a les 17:34
A mi em fa patir Déu Nostru-Senyor. Els representants seus aquí demanen el Sí. Els de València preguen i fan pregar pel No. No entenc a què juga l'Altíssim... Tindrà bipolaritat? O són els seus representants que es posen allà on sincerament no els ha demanat ningú? Tornarem a l'època de con-fusió entre poders polític i eclesiàstic amb la independència?
Amen!... Si senyor Bisbe!
Anònim, 23/09/2015 a les 18:56
Tan sencill com demanar el vot per la dignitat, llibetat i democracia... I les campanes que sonin; no cal mirar enrere (fa pocs anys pactavam per formar governs a Madrid i ara mireu on son aquets mateixos). I els que preguen per la unitat d'Espanya, xapó!. El señor Bisbe i nosaltres ho farem per la unitat dels Catalans!. No us amoineu i el dia 27 a votar sense por. Visca Catalunya!.
Amb criteri propi
Anònim, 23/09/2015 a les 21:50
Doncs a mi m'agrada que s'hagi pronunciat clarament a favor de Catalunya independent.
Entre aixo i que l'esglesia surt a escoltar els que volen parlar dels seus problemes i ningu els escolta...
Al final, un bisbe que no mi sentia gens identificat encara acabare saludant-lo quan passi pel meu costat.
El que s'ha de fer per sortir als diaris ¡¡¡¡
Anònim, 24/09/2015 a les 11:37
Cada vegada costa més sortir als diaris i ben aviat la imaginació no donaré per més. Ara resulta que tenim un bisbe independentista. Segur que ha negociat absorbir el bisbat de Vic i aixó tenir un poder semblant al d'un Cardenal....i si arriba a Cardenal qui sap si podrà elegir al nou Papa i home és jove, perquè no somiar en arribar a ser el primer Papa de la República Catalana ???? Els somnis son lliures.
millor calladet
Anònim, 24/09/2015 a les 21:47
Aquest senyor hauria d'estar calladet i no ficar-se allà on no el demanen.
Politica
Xavo, 25/09/2015 a les 23:15
Jo que hem pensava que ell votarie la CUP

Jajaja