Recuperem rutina i bons hàbits

per Anna Vilaginés , 14 de setembre de 2015 a les 08:28 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de setembre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Arròs amb verdures. Plat equilibrat


Després d'un període de vacances i festes tan merescudes per tots plegats ens tornem a posar a treballar i per tant també recuperem els nostres costums alimentàris que possiblement teniem una mica deixats.

Si durant aquest període de descans notem que hem posat una mica de pes, un cop tornem als nostres bons hàbits alimentaris i a la pràctica regular d'esport, recuperarem la nostra forma física de manera gradual.
I com podem tornar als nostres bons hàbits? Doncs bé, us oriento.

Torneu a  incorporar fruites i verdures als vostres àpats de manera que la base de la vostra alimentació sigui aquesta. Això fa que deixeu de consumir aliments més calòrics. Els cereals integrals i els llegums també han de ser part important en la vostra dieta diària. Recordeu que el llegum és una font molt important de proteïna vegetal. Els fruits secs, les llavors i els olis vegetals (com el d'oliva i coco) us aportaran greixos vegetals saludables i de ben segur arrodoniran els vostres plats.  També és aconsellable que incorporeu alguns probiòtics per tal de mantenir a ratlla la flora intentestinal  i sobretot disminuiu consum de sucres refinats.
Com ha de ser el nostre dia a dia?

Comenceu el dia amb un bon esmorzar. Depenent de la vostra naturalesa digestiva, un suc de fruita us pot anar bé o potser preferireu una infusió. Complementeu-ho amb un entrepà de pa integral de tonyina, de paté vegetal o de gall dindi. Pels que no pugueu o no vulgueu menjar gluten, les torradetes d'arròs inflat o moresc són també una opció a considerar.
A mig matí una fruita i una infusió us poden anar bé o fins i tot un iogurt de cabra i un grapadet de fruits secs.
Per dinar un plat que inclogui verdura crua, cereals i una font de proteïna com els llegums, el tofu, el seitan o qualsevol carn blanca o peix.
Si teniu necessitat de menjar a mitja tarda podeu fer la mateixa fórmula que a mig matí, ara bé, sense repetir i essent una mica originals. 
A mesura que avança el dia i la llum declina les fruites dolces (no cítrics) solen posar-se millor que les més àcides.
Per sopar jo us proposo o una sopa de miso o bé una crema de verdures o unes verdures al forn i una mica de peix o un ou si teniu necessitat d'aliments proteïcs.
Així mateix si teniu necessitat de dolç podeu incorporar als vostres plats aliments com la carbassa, els boniatos, la pastanaga o la ceba, espècies com la canyella i olis com l'oli de coco. Tots ells us satisfaran les ganes de dolç amb escreix.
I bé, parlant de dolços, pel proper dia us cuinaré un article sobre com endolcir les nostres begudes  o preparacions alimentàries de forma natural.
No dubteu en enviar-me les vostres preguntes o comentaris a elplaerdemenjarbeisa@gmail.com
Una abraçada.

 

Participació