Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Recuperem rutina i bons hàbits

| Actualitzat el 14/09/2015 a les 08:28h

Arròs amb verdures. Plat equilibrat


Després d'un període de vacances i festes tan merescudes per tots plegats ens tornem a posar a treballar i per tant també recuperem els nostres costums alimentàris que possiblement teniem una mica deixats.
Si durant aquest període de descans notem que hem posat una mica de pes, un cop tornem als nostres bons hàbits alimentaris i a la pràctica regular d'esport, recuperarem la nostra forma física de manera gradual.
I com podem tornar als nostres bons hàbits? Doncs bé, us oriento.
Torneu a  incorporar fruites i verdures als vostres àpats de manera que la base de la vostra alimentació sigui aquesta. Això fa que deixeu de consumir aliments més calòrics. Els cereals integrals i els llegums també han de ser part important en la vostra dieta diària. Recordeu que el llegum és una font molt important de proteïna vegetal. Els fruits secs, les llavors i els olis vegetals (com el d'oliva i coco) us aportaran greixos vegetals saludables i de ben segur arrodoniran els vostres plats.  També és aconsellable que incorporeu alguns probiòtics per tal de mantenir a ratlla la flora intentestinal  i sobretot disminuiu consum de sucres refinats.
Com ha de ser el nostre dia a dia?
Comenceu el dia amb un bon esmorzar. Depenent de la vostra naturalesa digestiva, un suc de fruita us pot anar bé o potser preferireu una infusió. Complementeu-ho amb un entrepà de pa integral de tonyina, de paté vegetal o de gall dindi. Pels que no pugueu o no vulgueu menjar gluten, les torradetes d'arròs inflat o moresc són també una opció a considerar.
A mig matí una fruita i una infusió us poden anar bé o fins i tot un iogurt de cabra i un grapadet de fruits secs.
Per dinar un plat que inclogui verdura crua, cereals i una font de proteïna com els llegums, el tofu, el seitan o qualsevol carn blanca o peix.
Si teniu necessitat de menjar a mitja tarda podeu fer la mateixa fórmula que a mig matí, ara bé, sense repetir i essent una mica originals. 
A mesura que avança el dia i la llum declina les fruites dolces (no cítrics) solen posar-se millor que les més àcides.
Per sopar jo us proposo o una sopa de miso o bé una crema de verdures o unes verdures al forn i una mica de peix o un ou si teniu necessitat d'aliments proteïcs.
Així mateix si teniu necessitat de dolç podeu incorporar als vostres plats aliments com la carbassa, els boniatos, la pastanaga o la ceba, espècies com la canyella i olis com l'oli de coco. Tots ells us satisfaran les ganes de dolç amb escreix.
I bé, parlant de dolços, pel proper dia us cuinaré un article sobre com endolcir les nostres begudes  o preparacions alimentàries de forma natural.
No dubteu en enviar-me les vostres preguntes o comentaris a [email protected]
Una abraçada.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

afegim les algues com un hàbit
Anònim, 15/09/2015 a les 18:12
Molt interessant l'article i de ben segur una bona aposta per vetllar per la nostra salut.
Jo només faria una aportació, i sobretot per totes aquelles persones amb dèficit de ferro, afegir algues a un dels plats del dia.
Avui en dia les podem trobar fàcilment a botigues especialitzades de Solsona.
L'alga Kombu és ideal per afegir-la a les llegums mentre es cuinen.
L'espagueti de mar és ideal per als cereals i la pasta. Només cal fer-la bullir amb aigua (amb una cassola just que quedin cobertes d'aigua les algues), amb 1 cullerada de concentrat de poma i 1 cullerada de soja líquida. Les algues estaran a punt quant ja no quedi líquid. I ja es podran afegir a la pasta o cereals i veureu com ja no queden insípides i estan per llepar-se els dits. Ideal per l'aportació de ferro i altres minerals essencials per a la nostra vida.
Hi ha altres algues per les amanides,....és tot un món que us recomano.
Salut!

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Predicció Solsona
divendres
-3°C  10°C
dissabte
-3°C  8°C
diumenge
-4°C  8°C
Entrevista a Nicola Roca, autora del cartell del Carnaval 2018

Entrevista a Nicola Roca, autora del cartell del Carnaval 2018

Nicola Roca és una jove solsonina estudiant de disseny de 21 anys que signa el cartell del carnaval de Solsona 2018

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: