Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Oblida la llet de vaca, el teu gran repte d'aquest estiu

, Solsona | Actualitzat el 09/07/2015 a les 15:24h


Estimats lectors avui si que va de bo. El repte que us proposo no és senzill però amb tota seguretat gaudireu de millor salut a partir del moment en què decidiu donar el pas.

Tot seguit us exposaré uns fets, que lògicament han estat documentats, que us ajudaran a deixar de banda aquest líquid blanc a partir del qual tantes multinacionals es fan d'or.

Si bé és cert que el consum de llet de vaca té un gran component emocional, ens recorda la dolçor de la llet de la mare i ens trasllada als gaudis i plaers de la infantesa, després del deslletament no hi ha cap animal que continuï prenent llet, l' únic que ho fa és l'home.

Com bé sabeu per tal de digerir la lactosa, el sucre de la llet, entre altres coses es necessita la lactasa. Un elevat percentatge de lactasa el produïm durant els quatre primers anys de vida i progressivament n'anem deixant de produir, fet que explica que amb l'edat augmenti la intolerància a la lactosa o la incapacitat de digerir-la de manera òptima. Això explica que hi hagi molta gent gran que expressa el seu mal estar a l'hora de pair la llet. Cal que quedi clar, però, que en aquests casos la intolerància a la lactosa no es considera una malaltia sinó una conseqüència de la maduració natural del nostre aparell digestiu.

Malgrat tot, però, un alt percentatge d'adults continuen prenent llet perquè els venen que va bé pels ossos, i és cert, però hi ha molts altres productes que contenen també una quantitat de calci significativa i que aporten molts més beneficis a la vostra salut que la llet de vaca.

Per acabar-ho d'arrodonir us explicaré que la llet de vaca conté un factor de creixement anomenat IGF-I que té la funció d'accelerar el creixement del vedell. La llet de vaca doncs permet que el vedell s'engreixi de manera ràpida en poc temps. Doncs aquest factor de creixement IGF-I promou la proliferació cel·lular. Un alt nivell d'aquest factor de creixement pot produir un descontrol en el creixement de determinades cèl·lules fet que augmenta el risc de determinats tipus de càncer com ara el de còlon, el de mama, el de pròstata i el d'ovari.

I ja per acabar una darrera dada. La societat xinesa és una de les societats amb més intolerants a la lactosa i paradoxalment la que presenta un índex de roptures d'ossos més baix. Com ho veieu això?

El fet de no consumir llet de vaca ni derivats de la llet de vaca (iogurts, gelats, mantegues, postres lactis…) permetran que el nivell d' IGF-I sigui molt més baix en sang fet que no propiciarà el desenvolupament i creixement de determinades cèl·lules tumorals. Per altra banda de ben segur que les vostres digestions seran molt menys pesades.

Apa, atreviu-vos a donar el pas.

El proper dia us donaré pistes sobre els substituts per saciar el vostre deler de llet i els aliments que us aporten calci a la dieta sense necessitat de prendre llet de vaca.

Espero els vostres comentaris.

 

 

 

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

No sé, no sé
Anònim, 09/07/2015 a les 19:48
La meva tieta s'ha mort de càncer de colon i mai havia begut llet de vaca.
Qüestió de modes
Anònim, 09/07/2015 a les 20:47
Fa uns anys l'oli d'oliva era dolent, el de girasol ho era tot. Ara l'oli d'oliva és com un medicament miraculós i el de girasol quasi verinós.
Ara per uns la llet ha esdevingut un aliment nociu. ?!?Francament és qüestió de modes i interessos econòmics. Sentit comú i menjar de tot sense haver-nos de carregar res !!!
Les simplificacions tendencioses no haurien de tenir espai al Nació Solsona (filtrem la informació!)
AnnaS, 10/07/2015 a les 01:21
Sabíeu que hi ha una relació directa entre els països on hi ha més mortalitat per dia i els països amb més consum de coca-cola al dia? Això és un fet altament conegut i contrastat. Conclusió: La Coca-cola mata! O... deixem de ser simplistes i parem-nos a pensar per un moment: Com diria Churchill “en les úniques estadístiques en que crec és en les que falsifico jo mateix”. Els països on hi ha més consum de Coca-cola, són els països amb més població, per tant, és molt lògic que siguin els països on mor més gent al dia...
Per tant, demano simplement que deixem de ser simplistes. No tothom té la informació o sap buscar-la per destriar el gra de la palla i opinions alarmistes i sensacionalistes (fins i tot “a la moda”) de pseudo-professionals demonitzant aliments com la llet o aclamant-ne altres com al quinoa, fan molt de mal.
Justificacions anti llet de vaca com “l’home és l’únic animal que segueix prenent llet després de la lactància” són explicacions completament tendencioses i fal•laces, també l’home és l’únic animal que llegeix llibres, que toca la guitarra, que aprèn a multiplicar i que va de rebaixes...i, encara no he sentit ningú dir que aprendre a multiplicar fos dolent per la salut.
Com es comenta a l’article, l’assimilació de la lactosa (sucre de la llet) depèn de la producció de lactasa. La població caucàsica (originària d’Europa, la majoria de nosaltres) normalment produeix la lactasa si no és que deixa de prendre llet durant un llarg període de temps. Per això, la major part de la població, si continua prenent freqüentment, pot seguir gaudint d’un aliment ric en proteïnes, sals minerals i greixos CLA (àcid linoleic conjugat), que molts estudis indiquen que reduirien el risc de malalties cardiovasculars i altres afectacions cròniques.
Degut a l’evolució genètica la majoria de la població asiàtica i africana és intolerant a la lactosa, no passa el mateix amb la població originària d’Europa i Amèrica.
Un percentatge molt petit de la població caucàsica és intolerant a la lactosa, aquest petit percentatge. Per tant, és a aquest petit percentatge de la població als que un professional hauria de fer-los un diagnosi mèdic seriós (NO UN ARTICLE SIMPLISTA I GENERALISTA AL NACIÓ SOLSONA!) i aconsellar-los limitar el consum de làctics. Fins i tot, d’aquest petit percentatge d’intolerants a la lactosa, molts poden seguin consumint làctics processats (iogurts i formatges), ja que el mateix processat mitjançant microorganismes fa que els mateixos productes (iogurts i formatges) continguin la seva pròpia lactasa integrada i els intolerant a la lactosa els puguin assimilar sense problemes.
Per tant: si us agrada la llet, seguiu gaudint-la i si teniu sospites de que podeu ser-hi intolerants, acudiu a un professional (o diversos, és bo demanar segones i terceres opinions!) per tal de que us faci un diagnosi PERSONAL i aparteu-vos de consells GENERALISTES i SIMPLISTES.
Ximpleries
Anònim, 10/07/2015 a les 09:37
I si ens posem a mirar "estadístiques documentades", hem de concloure que tots els consumidors de llet de vaca es moren, és un fet innegable. Hem d'entendre que la llet de vaca mata?

I recórrer a les multinacionals, moltes vegades és ridícul. Per un costat, es podria parlar també dels negocis que hi ha darrera certs medicaments i certs aliments "alternatius", que no són barats i si encara no facturen el mateix que una gran multinacional de l'alimentació o de la farmàcia és perque no han aconseguit el suficient número de consumidors, però van a buscar beneficis, com tothom. I queixar-se de les multinacionals quan un els està donant negoci tot el dia (telèfon, cotxe, ordinador, electricitat,...), tampoc no cal disparar únicament contra les del sector làctic.
XX
Anònim, 10/07/2015 a les 09:44
Tantes coses de les que mengem son dolentes per la nostra salut!!
Conservants, transgènics,colorants, pesticides... Es el que paguem per viure al primer mon. O això o res. No crec amb els productes 100 x 100 ecològics. Això no existeix. Ens venen gat per llebre.
Si tant amb de vigilar no podrem ni respirar, l'aire també esta
contaminat. Anar fent, sense passar-se amb res i penso que es el millor.
D ACORD
Anònim, 10/07/2015 a les 10:25
molt be pels comentaris, es la primera vegada que estic d acord en tots els comentaris. gracies
Pel benestar de les persones
Anna Vilaginés, 10/07/2015 a les 12:01
Primerament us vull agraïr tots/es les aportacions i comentaris que ajuden a fer aquesta secció més rica i més gran. Quan faig una exposició sempre incito a la gent a descobrir i a ser crítics, a investigar i a experimentar i no quedar-se amb les sentències i coneixements exposats per altri com a veritats absolutes. Així és com s'apren de veritat. Gràcies de nou per plantejar-vos les meves paraules i expressar les vostres opinions.
Anant al gra. No vull que ningú es quedi amb la idea que la llet mata o que el fet de no prendre llet ens farà viure més anys, no és així. És evident que tot és relatiu i que el fet de gaudir de bona salut depen de diversos factors com la naturalesa de cada persona, els hàbits alimentaris, l'exercici físic, l’aire que respira, el nivell d’estrés que suporta, etc.
L'article que he escrit ve arrel dels mites que també s'han forjat durant anys entorn aquest aliment i que les grans corporacions alimentàries ens venen com L’ALIMENT que ens ha de proporcionar calci pels nostres ossos i evitar l’osteoporosi de la societat occidental.
Si bé és cert que durant molts anys, quan les vaques pasturaven amb tranquil•litat, menjaven herba de la bona, no s’injectaven hormones per incrementar la producció de llet i no es manipulava la llet que sortia de la munyida, la qualitat de la llet era molt bona, ara no podem dir el mateix. Actualment la llet és un aliment processat com molts d’altres carregat de components que en desvirtuen el gust i els beneficis sobre la salut.
Actualment el nostre ritme de vida fa que a les nostres taules abundin cada dia més aliments processats que respirem més porqueria i ens generem estats de nerviosisme que de ben segur no ens afavoreixen gens. Tot aquest munt de circumstàncies per desgràcia han passat factura a la nostra salut i entre moltes altres coses l’index de càncers ha augmentat de manera exponencial. És evident que el no consumir llet no ens alliberarà de no patir aquestes malalties, de la mateixa manera que el fet de no fumar ens alliberarà d’emmalaltir. El plantejament del meu article és ben senzill, proposo reduir un factor que donades certes circumstàncies pot ser font de problemes de salut, sense ànim de tirar per terra el negoci de ningú.
Així mateix també vull fer esment en el fet que no sóc metgessa i no vull ni puc receptar fàrmacs, ni fer diagnòstics, només faltaria! Però sí que sóc biòloga, tinc uns estudis que em permeten expressar certes opinions, que són les meves i tinc uns criteris propis que em per parlar amb independència, per aquest motiu quan llegeixo i contrasto informació que pot contribuir al benestar de les persones considero que és el meu deure moral posar-los en coneixement de tothom, així podem comparar i qüestionar fets que ens enriqueixen a tots plegats.
Moltes gràcies. Continúa el debat constructiu

Anna Vilaginés
proveu-ho!
Gerard, 10/07/2015 a les 13:47
Una mica sorprés del comentaris sobre aquest article, suposo que molts lectors no entreu al supermercats. La gran explosió del productes sense lactosa, llets i làctics d’origen vegetal i també productes sense gluten, més enllà d’una moda passatgera sembla una conseqüència directa de la millora en la qualitat de la vida dels consumidors. Qui estaria disposat a pagar un sobrepreu per aquest productes si no impliquessin una millora significativa en la teva qualitat de vida? Us parlo per experiència pròpia, vaig decidir sumar-me a la moda una mica per casualitat i per provar i el resultat ha estat tan positiu que s’ha convertit en la meua quotiniadetat. Potser algunes aproximacions de l’autora són incompletes, però en general crec que ens llença un repte, qui vulgui que el reculli.
Una costa està clara
Anònim, 10/07/2015 a les 21:49
Hi ha estudis que indiquen una correlació entre beure llet de vaca i tenir càncer de pròstata i d'ovaris, també de pit. Però compte: correlació no implica causalitat. Tot i així, que encara no s'hagi descobert si hi ha una causalitat no vol dir que poguem menystenir l'estudi. Jo no bec llet de vaca fins que es confirmi si hi ha causalitat o no. I compte, també: l'estudi no diu que beure llet provoca càncer, directament, diu que n'incrementa la predisposició en un percentatge més que notable. Com el fumar: hi ha molta gent que fuma tota la vida sense tenir un càncer, i n'hi ha que sense fumar n'agafen, perquè són moltes les causes i els factors.

El meu comentari, doncs, va dirigit als comentaris detractors de l'article. Sóc escèptic i no ho considero pseudo-ciència en cap cas. També és cert que als països on no beuen llet tenen menys càncers d'aquest tipus i que als països on en beuen molta tenen molts més càncers. Hi ha moltes correlacions, i repeteixo: jo no m'en refio fins que es demostri que no hi ha causalitat.

Un comentari també diu que els transgènics són dolents per la salut. Això no és cert. De fet, en mengeu cada dia sense saber-ho. Quants tipus de tomàquets heu vist al supermecat? I quants tipus de pomes? I quants tipus d'arròs? De tots aquests productes només n'hi ha un d'original, la resta són transgènics tots. Benvinguts al món real.
Ara toca li toca el rebre a la llet
Bona o mala llet?!, 11/07/2015 a les 10:46
Considero no gaire científic el títol de l'article, al contrari: cridaner i amb un pèl de mala llet i tot potser?!?!?!
Que les multinacionals de la llet es forren? Suposo que com totes....i les de la soja no?.
Els quatre pagesos que produeixen llet ho tenen molt pelut, i els dels porcs, vedella,... es parla amb un profund desconeixement dels controls de qualitat rigorosos que es porten avui dia des de les granges, és una llàstima.
La "medicina" que proposen els "alternatius" és caríssima, només a l'abast de persones amb alt poder adquisitiu.
Per favor, sentit comú i bona llet !!!
Sandra
Anònim, 11/07/2015 a les 13:38
Anònim de les 21:49

Estàs molt equivocat/da amb això dels transgènics, hi ha diverses varietats de tomàquets, diverses varietats de pomes, etc. No hi ha una sola varietat de tomàquet i la resta són transgènics. És com dir que la única raça vàlida de persona és la blanca i totes les altres raçes són transgèniques. Algunes vegades és confón els transgènics amb la hibridació o els empelts que no té res a veure. Amb la hibridació i empelts tu pots creuar dos tipus de producte com per exemple quan es creua la nectarina i el préssec paraguay i en surt la "platerina". Una altra cosa és el transgènic que com a diferència el què és fa és canviar la genètica de l'organisme i es pot arribar a qualsevol límit ja que es pot creuar plantes amb animals, animals amb plantes,... com per exemple quan es posa gens de rata als enciams o tomàquets per fer-los més duradors.
prou manipulació
Sandra S., 11/07/2015 a les 13:59
Jo crec que quan es fa un article s'hauria de tenir en compte totes les conseqüències de com es diuen les coses, en el comentari de la mateixa autora hi diu:
"Si bé és cert que durant molts anys, quan les vaques pasturaven amb tranquil•litat, menjaven herba de la bona, no s’injectaven hormones per incrementar la producció de llet i no es manipulava la llet que sortia de la munyida, la qualitat de la llet era molt bona, ara no podem dir el mateix. Actualment la llet és un aliment processat com molts d’altres carregat de components que en desvirtuen el gust i els beneficis sobre la salut".
Jo crec que això de tant que simplifica, és mentida. Existeix la llet ecològica i amb la producció d'aquesta llet les vaques estan tal i com dius que estaven abans. Perquè generalitzem tant i posem a tothom en el mateix sac? d'aquesta manera estem enfonsant a la gent que està intentant fer bé les coses. Com que hi ha gent que fa llet de mala qualitat, deixem tots de beure llet, llavors la gent que està produïnt llet de qualitat hauran de plegar i així sí que afavorirem a les grans multinacionals. La gent que produeix llet ecològica és precisament gent que tenen com a clients potencials als lectors d’aquest tipus d’articles, perquè són qui es preocupa més per l'alimentació saludable, etc.
I amb la regla de tres d’aquesta autora, no podem consumir res, perquè també hi ha carn, pa, verdura,... de mala qualitat a la què hi posen tot tipus d’additius químics perjudicials per a la salut, deixem de consumir-ne doncs? Rotundament no. Sí el què fa mal són els conservants i productes químics que es posen als aliments, no acusem als aliments, acusem a aquests productes. Per exemple quan un metge diu: no mengis carn que porta conservant, menja molta verdura que va bé,... Escolteu! Existeix carn sense conservants, i també hi ha verdura transgènica amb gens d’animals i hormones. Cal que especifiquem bé les coses , només així aconseguirem que tiri endavant la producció ecològica. He llegit en un comentari que no existeix el producte ecològic. Doncs sí, existeix, però amb aquesta manera d’explicar les coses generalitzadora estem ajudant a les multinacionals a carregar-nos-els.
tot el que no mata engreixa, i si no fa créixer
jaume fons, 11/07/2015 a les 16:12
es pot viure sense fumar, sense cardar i sense dutxar-se, i evidentment, sense beure llet de vaca. És l'avantatge de ser omnívors. Ara li toca a les pobres vaques, que són molt més sanes que les persones (si una persona agafa tuberculosi o brucel·losi li donen sis mesos de pastilles, a una vaca la maten i la cremen) Però la lactància natural està de moda, i la vacuna, molt més sana,es veu que no. Massa farts, que diria la meva àvia.
Respostes i més coses
Anònim, 11/07/2015 a les 17:40
Resposta a la Sandra: Hola, Sandra, sí, amb el tema dels transgènics he generalitzat una mica, però no deixa de ser cert que una gran varietat d'aliments del supermercat són transgènics, molts més que no pas fruit de les empeltacions. I hi ha hagut exemples problemàtics, també, com l'arròs daurat, que va haver de ser retirat perquè era perjudicial per la salut. El problema és que la gent aprofita els problemes que hi ha hagut per estigmatitzar-ho i posicionar-s'hi totalment en contra; com amb les vacunes, que degut a alguns errors passats ara estiguin en contra de vacunar els fills i després passa el que passa (diftèria d'Olot, resorgiment del xarampió als EUA, etc., per culpa dels moviments antivacunes).

Més coses: Gràcies als mètodes agrícoles actuals, es produeix molt més aliment amb els mateixos metres quadrats de terreny. De fet, la meitat dels aliments que produïm no acaben sent consumits, és a dir, que acaben a la brossa. El que em fa gràcia són els que van d'ecologistes però tenen un hort. Perdoneu, però no hi ha res més abrasiu pel medi ambient que tota l'horta que teniu, perquè: mateu les plantes autòctones i en planteu unes que no són de la zona, per la vostra conveniència (alimentació). No trobareu raïm que neixi de forma natural al pirineu català, oi que no? Doncs ja està. No cal que sigueu tan primirats, perquè al final es tracta de reduir la contaminació, de produir aliments saludables i de tenir aliments per a tothom. I que jo sàpiga, els transgènics permeten reduir molt l'ús de certs insecticides.

Les medicines alternatives no existeixen. O és medicina o no és medicina. I la medicina "oficial" (l'única que s'ha de tenir en consideració) no és que sigui la bona perquè sí, ni perquè les farmacèutiques volen fer negoci, ni perquè vés a saber què, sinó perquè per SER medicina ha passat per un procés de controls mitjançant el mètode científic que és el procés que dóna el vist-i-plau de l'efectivitat del fàrmac en qüestió. Busqueu per "mètode científic" i llegiu tot el que trobeu. I ja veureu com les "medicines alternatives" no compleixen cap d'aquests requisits de control. És més, qui es cura amb "medicina alternativa" és perquè no estava gaire fotut i s'acaba curant sol. Llavors pensa, ai mira, m'he curat al prendre això, i no, s'ha curat perquè els refredats i els mals de cap es curen sols: correlació no implica causalitat.

Sobre la llet, em remeto al que he dit. Hi ha moltes correlacions que lliguen el consum de llet de vaca amb l'increment de predisposició a tenir càncer. Cap estudi n'ha pogut afirmar la causalitat, però mentre no es descarti que n'és el causant seguirà prevalent el dubte, per tant, vosaltres bebeu llet que jo ja estic bé sense beure'n.

Calen més articles com aquest. Gràcies, Anna.

Bon cap de setmana, gent.
falça informació
Anònim, 11/07/2015 a les 20:20
No has generalitzat amb el tema dels transgènics, has dit que només existeix una varietat de tomàquet i que tota la resta de varietats són transgèniques, això no és generalitzar, és dir una falsedat, potser per desconeixement, però volia transmetre’t que estaves equivocat.
Els transgènics redueixen l’ús d’insecticides? El què realment evita la utilització dels insecticides és la producció ecològica, ja que no se’n fa servir, els transgènics els han modificat genèticament perquè siguin resistents als herbicides, de manera que si cultives un transgènic i a la vegada hi tires el seu herbicida corresponent, es moriran totes les plantes menys la què tu estàs cultivant. I llavors dius que fer un hort és menysprear les herbes autòctones? O potser et refereixes a per exemple quan les patates ja porten modificada genèticament la llavor de manera que després no calgui tirar-li cap producte químic a la patata perquè no se la mengin els insectes, però perquè la llavor ja va manipulada, i després aquests aliments que no volen ni els insectes, ens els hem de menjar nosaltres, ... indignant. Dir que això es fa per poder donar aliment a tot el món no treu que sigui una pràctica antinatural i és més, jo no crec que el problema de la fam al món vingui de què la producció ecològica té poc rendiment, tal com bé dius, molt aliment va a parar a la brossa, aquí el problema rau en la DISTRIBUCIÓ de l’aliment i la riquesa. O sinó perquè hi ha aquest afany de no deixar-nos-ho demostrar? que es posin en igualtat de condicions legals els productes transgènics i els ecològics, els productes ecològics van amb la seva etiqueta i fan campanyes d’informació per explicar els seus mètodes, els transgènics que també ho facin, només així els consumidors podrem decidir quins són els productes que volem menjar.
Certesa llògica.
Pere Pi Pinyer., 11/07/2015 a les 22:00
Estarem d'acord en que el lloc que es mor més gent és al llit.
Per tant, a partir d'ara, tots a dormir drets.
És igual
Anònim, 12/07/2015 a les 00:16
És igual, "falça informació", havia publicat un segon comentari rebutjant l'agricultura ecològica però el moderador no me l'ha publicat. Repeteixo: els productes ecològics no són més sans, ni més nutritius, ni més sostenibles. Només són més cars. Punt. La ciència no es debat i per tant no és opinable.
Productes ecològics
Anònim, 12/07/2015 a les 00:20
Els productes ecològics també tenen els seus químics, com les sals de coure, que són tan o més tòxiques. Però això no ho dius. Tots els estudis científics diuen que són igual de naturals, sans i nutritius els productes cultivats de manera convencional que els ecològics. De fet, l'etiqueta dels productes ecològics només és un producte de màrqueting per vendre més car, i els requisits per fer productes ecològics no tenen cap base científica (fins i tot es parla dels signes del zodíac), no fem riure, va.
Gràcies
Anna Vilaginés, 12/07/2015 a les 11:17
De nou gràcies a tots per les vostres aportacions que em permeten captar el que us mou i el què us interessa a tots plegats!
Bon cap de setmana!
productes ecològics
Anònim, 12/07/2015 a les 14:26
Pensava que estaveu mal informats i amb tota la bona fe volia fer-vos-en donar compte, ara veig que el que intenteu és enganyar la gent amb tota la mala intenció del món, perquè és evident que totes aquestes mentides que heu deixat anar de cop no us les creieu ni vosaltres. No es necessita cap estudi científic per arribar a la conclusió que us farieu un gran favor si us informeu millor sobre aquest tema.
Sobre aliments ecològics
Anònim, 12/07/2015 a les 19:10
La producció ecològica és la que teníem fa 200 anys. Amb uns rendiments pèssims i que amb prou feines permetien alimentar la població de l'època, molt inferior a l'actual.

Si ara podem produir aliments en excés (que no diria tant, aquí en llencem a les escombraries però en altres parts del món encara hi ha molta gent que passa gana), és gràcies a que s'utilitza fertilitzants químics, herbicides, pesticides, producció intensiva, hivernacles i totes aquestes coses que fan tant de mal als ulls d'algunes persones. Amb rotacions de conreu i fertilitzants orgànics (que no és que siguin dolents, simplement no n'hi ha en quantitat suficient) no n'hi havia prou i no n'hi ha prou ara. A banda que la producció ecològica surt molt més cara, pot ser més saludable però sols està a l'abast d'unes poques persones.

I pel que fa a la medicina alternartiva, aneu amb compte. Si tens 35 anys i no tens cap problema, un refredat o la grip es curen soles, uns dies al llit són suficients, l'organisme humà ho aguanta. Si teniu un càncer, sisplau, aneu a un oncòleg, que això es cura -si és que té cura- amb quimioteràpia, no amb infusions d'herbes.
NO FOTEU QUE LA LLET ES DOLENTA SEGUR QUE QUI DIU AIXO NO ES PAGES NO VIU AL CAMP CATALÀ ... JO DE BEN JOVE AJUDABA A UN PAGÈS CUAN TENIA UN CUBO DE LLET DE VACA MEL DONABA EL ANES A DONAR AL VEDELL.... . LI DONABA PERO CUAN NINGU ME MIRABA AGAFABA EL CUBU I BEBIA LA LLET DIRECTA DEL CUBU .. UN DIA MEBA ATRAPAR LA MEBA MARE MEBA DIR ME PODIA MORIR SI FEIA AIXO .... EL PAGES VA RIURA EL TEU FILL NO PODRA MORIR PERO SI EL VEDELL SI SE LI BEU LA LLET I BA RIURE
Josep Pagès i Canaleta de CARDEDEU, 12/07/2015 a les 23:38
JO DE BEN JOVE ME BEBIA LA LLET CON SI FONS AIGUA A la casa de Pagès ala sortida del cole anaben a una Casa de Pagès tres amics ho cuatre feien un concurs bebien llet el que en bebia menos pegaba tota la llet JO Mai baix pagar ha ha Tambe agafa el ou obrir-lo i cap adintra ..Bueno cuan bebia LLET era molt Jove NO Deu ser tan dolenta cuan tin 53 anys i ni fumo ni bebo alcohol y sigo VIVO ha ha ha Aquestes alturas de la vida ami ningu me treura el MEU CAFE EN LLET I UNA PASTA .....Lo ques mes Dolent que la LLET SON LES rETALLADES VEUS AQUESTA SI ME FA MOLT DE MAL AMI I ALA MEVA FAMILIA QUE ESTEN AL ATUR .
aparentment més car
Anònim, 12/07/2015 a les 23:45
La producció ecològica té punts en comú amb la que teníem abans, però no és igual que fa 200 anys, o et penses que els pagesos que fan ecològic no utilitzen el tractor? amb els avenços actuals es pot fer una agricultura ecològica rendible. Però hi ha certs avenços que ja són més difícils d’acceptar com el fet que haguem de necessitar tant productes químics per poder cultivar una simple planta. L’agricultura ecològica és "més cara" (que això també depèn dels llocs) però a part esteu oblidant que garanteix una vida més digna als pagesos i ramaders, esteu oblidant que el perjudici a la salut de les persones i al medi ambient que provoquen certs químics no l’estem pagant al moment de comprar els aliments, però bé que l’hem de pagar, esteu obviant també que molt productes porten “trampa” (sucs de fruita on la meitat tirant curt és aigua, botifarra de porc on un alt percentatge és farina i aigua, salsitxes de pollastre que porten greix de porc, etc.). I per últim, la producció ecològica no és la que està a l’abast de pocs, veritablement és al contrari, les grans indústries estan controlant la producció convencional, estan marcant als pagesos els preus als què han de vendre, amb els transgènics volen aconseguir que per aconseguir les llavors hagis de pagar patents i esterilitzar-les per tal que si per exemple plantes un all no en neixin d’altres, perquè els hagis de tornar a comprar la llavor l’any següent, i que com a productor estiguis obligat a gastar dels seus productes químics (que no són barats). En canvi amb la producció ecològica les llavors te les pots guardar tu lliurement d’un any per l’altre, els mètodes de producció són naturals i per tant a l’abast de tots. Llençaré una pregunta, en el cas concret dels transgènics, perquè us penseu que hi ha aquest afany de no complir la llei d’etiquetatge que demana que si un producte conté un transgènic s’ha d’especificar a les etiquetes? Els transgènics no s’han creat per acabar amb la fam del món, ja s’ha evidenciat això, s’han creat per concentrar el control de la producció alimentaria en poques mans. Aquesta gent deuen quedar ben astorats de veure que gent “de carrer” els està defensant.
Els límits de l'agricultura ecològica
Anònim, 13/07/2015 a les 12:12
Evidentment, els pagesos que fan ecológic utilitzen el tractor. Però el tractor, únicament, el que permet és que una persona pugui menar moltes més hectàrees que el seu rebesavi. De totes formes, els rendiments per hectàrea que et permeten ser rentable (amortitzant i mantenint el tractor) i, el que és important, produir aliments per alimentar més gent, s'assoleixen amb adobs, plaguicides i demés. Són coses diferents.

I no es tracta de discutir entre transgènics i agricultura pressumptament ecològica. Emmig, hi ha tota una agricultura sense transgènics, però amb adobs i herbicides, que és la que ha funcionat bé durant el segle XX. I sense necessitat d'enverinar ningú, sols cal veure l'esperança de vida que tenim, una de les seves causes (no la única, evidentment) ha estat una millor alimentació.

Trobo molt bé que algú vulgui tenir una explotació ecològica, i que pugui viure venent els seus formatges i la seva carn, i es vesteixi amb la roba que teixeix amb la llana que li proporcionen les seves ovelles. Però aixó és impossible alimentar a tota la població mundial.
l'home és savi, però més savia és la naturalesa (i no es mou per interessos ;) )
Anònim, 13/07/2015 a les 21:58
Que amb l’agricultura ecològica és impossible alimentar tot el món no està demostrat, i en el cas que fos veritat, que potser amb la convencional sí que és possible acabar amb la fam al món? Tampoc, el problema com ja he dit no és que l’agricultura sigui més o menys rendible, el problema rau en la DISTRIBUCIÓ de l’aliment i la riquesa. Molts dels productes químics que es posen a l’alimentació són per fer els aliments més vendibles, no més abundants, com els colorants, els sulfits, els conservadors, etc. Sí que són legals, perquè hi ha estudis (pagats per les mateixes empreses que creen els químics en qüestió) que diuen que si no te’n prens massa quantitat no és perillós, per tant si tothom complís la llei d’etiquetatge, està en mans de la gent decidir si això ja ens va bé o no, ara, torno al principi del debat, no acusem als aliments de provocar unes conseqüències que realment estan provocant els productes químics afegits a aquests aliments. No es pot anar pel món generalitzant de tal manera que s’acabi dient: no beguis llet perquè porta hormones que han donat a la vaca, si el problema està en donar hormones no en la llet, perquè no només en els productes ecològics, si no en part dels convencionals hi ha certs productes químics i processos que no es fan servir.
Interessos
Anònim, 14/07/2015 a les 09:18
Que amb l'agricultura ecològica és impossible alimentar tota la humanitat és fàcil d'entendre. O és que creus que l'any 1700 es podien assolir rendimentes entre 5000 i 15000 kg/ha. de blat? La població mundial, llavors, devia ser la vuitena o la desena part de l'actual, i molta gent passava gana. Evidentment, ara hi ha un problema de distribució dels recursos, en molts llocs no hi ha aliments suficients mentre en altres llocs se'n llencen o es destinen a la producció de biodièsel.

Evidentment, tens tota la raó quan parles dels productes químics que es posen als aliments, però estàvem parlant de l'agricultura, no dels posteriors processos d'envasat i manipulació. És clar que, sense conservants, encara seria pitjor. I pel que fa al que són dolents, si en fossin tant ja estaríem tots morts, en canvi tenim una esperança de vida d'uns 80 anys, quelcom mai vist. De fet, potser és pitjor menjar aliments mal conservats (que això si que pot matar, i en qüestió d'hores) que no pas conservats amb productes químics. Cada cop que se sent parlar d'una intoxicació alimentària sol ser per una mala manipulació o conservació dels aliments, no pas pels productes químics.
em repetiré més que l'all, però vaja,...
Anònim, 14/07/2015 a les 13:29
Tema rendibilitat: estem parlant d’agricultura ecològica que aprofiti els coneixements i l’avenç tecnològic actuals. Pel què fa als productes químics també en agricultura i ramaderia hi ha molts productes químics destinats a fer més vendible i no més abundant el producte, com per exemple productes que es posen a les patates perquè després no treguin grills o colorant que es posa al pinso dels pollastres perquè la seva carn quedi d’un determinat color, etc. I respecte al perill d’intoxicació, la producció ecològica està complint igual que la resta la llei sanitaria, per tant no tenen més perill sanitari que la resta, és més, per el consumidor en té menys. Et poso un exemple clarissim: si un carnisser no posa conservadors a la botifarra, aquesta durarà menys, però un cop feta malbé es veurà a simple vista que ja no és apta i per tant, el qui hi perdrà és el carnisser que l’haurà de llençar. En canvi un carnisser que posa conservadors/colorants a la botifarra, aquesta tindrà una durada més llarga, però pot passar que es faci malbé i a simple vista degut als colorants encara sembli apta, es vengui igualment, i el problema aquí és del consumidor. Respecte als escàndols, jo el què veig és que no se’n fa gaire d’escàndol quan no interessa, però contínuament s’estan retirant del mercat productes químics que resulten ser no tant inocus per la salut com creien, a més la llei sanitaria controla molt el fet de no posar més producte de l’indicat per llei ja que podria ser perillós, jo crec que si molta quantitat és perillosa, poca quantitat algun mal ha de fer, dit això els què només es posen per fer el producte més bonic, no tenen perdó. Tema esperança de vida més que mirar els anys que durem, trobo que hauriem de mirar amb quina qualitat de vida volem viure.
menjar amb consciència
Anònim, 14/07/2015 a les 18:32
Primer de tot, agrair a l'Anna aquest article per poder reflexionar sobre el tema i si d'aquest article algú treu alguna conclusió i li permet tenir més clara la seva decisió de si prendre o no làctics ja crec que és l'objectiu de l'article.
És molt respectable totes les aportacions que la gent fa, i per sort avui en dia tenim la llibertat de decidir que volem fer i moure'ns per allò que realment estimem, els fills, la família,.... Existeixen molts mitjans per contrastar la informació i quedar-nos amb el que realment ens interessa. Crec que el més important és ser conscient del que mengem i les conseqüències que pot provocar un llarga vida menjant aliments poc saludables( Cadascú que decideixi per ell quins son aquests aliments).
També escric en relació al comentari de 'respostes i més coses' per culpar als antivacunes del cas de la mort del nen d'Olot per Diftèria.
Considero poc encertat culpar a aquest col·lectiu de persones quan no tenen cap culpa. Precisament si alguna cosa han fet és informar-se i moltíssim de les conseqüències que pot provocar les tòxines que porten les vacunes com a conservant (alumini i mercuri ) al sistema neurològic. Tot és respectable, hi ha llibertat i com a pares tots volem el millor pels nostres fills. Us convido a buscar per la xarxa videos de la Dra i monja Teresa Forcades sobre aquest tema. Gràcies
Al Jaume Fons
Anònim, 15/07/2015 a les 23:09
Quins comentaris tan llargs, es fan pesats i tot de llegir. Molt bé Jaume Fons, l'has resumit i és el millor comentari.
El meu comentari
Peret dels bous, 24/07/2015 a les 19:36
No conec cap aliment que no sigui criticat amb un o altre argument;hi ha tantes tendències alimentàries com cultures al món, i la prova més propera son els comentaris aqui en un i altre sentit.

Com que menjar de gust es una part molt important de la alimentació, crec que aixi cal fer-ho, alimentant-se de forma natural i intuitiva i aprofitant les ocasions i els aliments disponibles, tenint quatre idees bàsiques del que no es gaire bò i del que és dolent i també de les quantitats, perquè si en alguna cosa està tothom d'acord es en que no cal menjar massa.

Personalment menjo quan tinc gana; no tinc horaris ni quantitats establertes pels àpats, de vegades només menjo fruita, altres només verdures, i altres vegades només menjo carn...
salut...!!
vaques
Anònim, 25/07/2015 a les 20:25
Primer van ser les vaques boges després els pollastres...grip aviar
ara la llet ve vaca..... i després???
Sembla ser que sobren vaques