Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Jo no faig operació biquini

| Actualitzat el 25/06/2015 a les 07:57h


L'estiu és una estació d'altes temperatures, estem més actius i fem nombroses activitats a l'aire lliure. En aquestes circumstàcies el nostre cos necessita sentir-se lleuger i fresc per compensar les condicions externes.

És en aquesta època quan trobem en els mercats una major diversitat fruites i verdures fresques. El consum d'aquests tipus d'aliments en abundància, en detriment d'aliments rics en greixos i més calòrics, ens permet refrescar-nos, hidratar-nos i aprimar-nos.

Si escoltem el nostre cos i incorporem més aliments frescos a la nostra alimentació diària serem capaços de mantenir la nostra energia vital ben alta i sentir-nos lleugers i equilibrats físicament i mental. Amb aquesta reflexió tan sols vull que sigueu conscients que no cal sotmetre's a una dieta d'aprimament ni fer cap operació biquini per sentir-nos a gust amb l'entorn i amb nosaltres mateixos. Parem-nos, deixem que el silenci ens envaeixi i sentim què vol el nostre cos.

La fruita, les verdures fresques, amanides plenes de color, llavors, fruits secs, llegums i algun làctic seran els elements bàsics en la nostra alimentació estiuenca. Adaptarem quantitats i proporcions a la nostra activitat.

Us donaré algunes idees per esmorzar, un àpat vital per començar plens de vitalitat i afrontar l'aventura diària amb actitud positiva.

Recordeu que esmorzar o no esmorzar és determinant per equilibrar el vostre balanç energètic diari.

Podem fer-nos batuts de fruites o combinar les fruites amb iogur o quèfir i uns quants fruits secs.

Així mateix si necessitem una aportació energètica més elevada podem fer-nos uns flocs de cereals integrals (civada, blat, moresc) amb llet vegetal de coco o ametlla, unes barretes de cereals i llavors casolanes i una infusió o una llesca de pa integral amb un rajolí d'oli d'oliva i un te d'herbes.

El berenar el farem semblant a l'esmorzar però en quantitats més reduïdes i donant preferència a la fruita dolça.

Per dinar i sopar, verdures cuites o al vapor, amanides fresques, quinoa amb verdures, couscous, arrosos amb peix, llegums amb verdures, peix blau, etc.

L'aigua, els sucs naturals sense sucre i les infusions ens hidraten.

L'exercici físic ens manté enèrgics i vitals.

 

Bon estiu!!!
http://http//biologiaialimentacio.wordpress.com/

 

Bibliografia consultada.

Dr. Elson M. Haas. Staying Healthy with Seasons

 

 

 

 

Notícia en PDF
Notícia en PDF

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Predicció Solsona
dimecres
-1°C  6°C
dijous
3°C  10°C
divendres
-3°C  10°C
Entrevista a Nicola Roca, autora del cartell del Carnaval 2018

Entrevista a Nicola Roca, autora del cartell del Carnaval 2018

Nicola Roca és una jove solsonina estudiant de disseny de 21 anys que signa el cartell del carnaval de Solsona 2018

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: