Jo no faig operació biquini

per Anna Vilaginés , 25 de juny de 2015 a les 07:57 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 25 de juny de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.


L'estiu és una estació d'altes temperatures, estem més actius i fem nombroses activitats a l'aire lliure. En aquestes circumstàcies el nostre cos necessita sentir-se lleuger i fresc per compensar les condicions externes.

És en aquesta època quan trobem en els mercats una major diversitat fruites i verdures fresques. El consum d'aquests tipus d'aliments en abundància, en detriment d'aliments rics en greixos i més calòrics, ens permet refrescar-nos, hidratar-nos i aprimar-nos.

Si escoltem el nostre cos i incorporem més aliments frescos a la nostra alimentació diària serem capaços de mantenir la nostra energia vital ben alta i sentir-nos lleugers i equilibrats físicament i mental. Amb aquesta reflexió tan sols vull que sigueu conscients que no cal sotmetre's a una dieta d'aprimament ni fer cap operació biquini per sentir-nos a gust amb l'entorn i amb nosaltres mateixos. Parem-nos, deixem que el silenci ens envaeixi i sentim què vol el nostre cos.

La fruita, les verdures fresques, amanides plenes de color, llavors, fruits secs, llegums i algun làctic seran els elements bàsics en la nostra alimentació estiuenca. Adaptarem quantitats i proporcions a la nostra activitat.

Us donaré algunes idees per esmorzar, un àpat vital per començar plens de vitalitat i afrontar l'aventura diària amb actitud positiva.

Recordeu que esmorzar o no esmorzar és determinant per equilibrar el vostre balanç energètic diari.

Podem fer-nos batuts de fruites o combinar les fruites amb iogur o quèfir i uns quants fruits secs.

Així mateix si necessitem una aportació energètica més elevada podem fer-nos uns flocs de cereals integrals (civada, blat, moresc) amb llet vegetal de coco o ametlla, unes barretes de cereals i llavors casolanes i una infusió o una llesca de pa integral amb un rajolí d'oli d'oliva i un te d'herbes.

El berenar el farem semblant a l'esmorzar però en quantitats més reduïdes i donant preferència a la fruita dolça.

Per dinar i sopar, verdures cuites o al vapor, amanides fresques, quinoa amb verdures, couscous, arrosos amb peix, llegums amb verdures, peix blau, etc.

L'aigua, els sucs naturals sense sucre i les infusions ens hidraten.

L'exercici físic ens manté enèrgics i vitals.

 

Bon estiu!!!


http://http//biologiaialimentacio.wordpress.com/

 

Bibliografia consultada.

Dr. Elson M. Haas. Staying Healthy with Seasons

 

 

 

 

 

Participació