Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Probiòtics, salut a cullerades

Els probiòtics són microorganismes vius que ajuden a mantenir l'equilibri de la nostra flora intestinal* i contribueixen a la millora de la nostra salut en general

| Actualitzat el 26/05/2015 a les 21:14h

Aquest microorganismes (bacteris i llevats no patògens*) resisteixen la digestió i arriben al 
colon vius, lloc on exerceixen la seva funció.
Es recomanen especialment en casos de diarrea intestinal o per compensar l'acció dels antibiòtics. Recordem que els antibiòtics eliminen de forma inespecífica els bacteris que ens fan mal i els que no, per això cal prendre probiòtics per restituir la flora intestinal que ens beneficia.
Els probiòtics també ajuden a regular el restrenyiment i algunes infeccions intestinals per virus. Els trobem fonamentalment en productes fermentats. Tot seguit us anomenaré alguns dels aliments rics en probiòtics.
- Iogurt natural viu. El més fàcil de trobar a tot arreu. És el producte de fermentar la llet de va, cabra i ovella. En ser un producte fermentat té un contingut baix de lactosa ja que està parcialment digerida.
- Quèfir. És producte d'una fermentació làctica i alcohòlica de la llet. Ens recorda un iogurt líquid amb un toc lleugerament picant.
- Xucrut o col fermentada. De fàcil el·laboració. Fruit de la fermentació de la col amb aigua i sal.
- Miso: És el producte de la fermentació de la soja amb sal i algún cereal. A part d'aportar prebiòtics al nostre organisme ens aporta nutrients molt beneficiosos per la nostra salut.
- Tempeh. És un altre producte fermentat de la soja. Especialment ric en vitamina B12 molt recomanble per als vegetarians i vegans que no ingereixen productes animals.
Experimenteu amb vosaltres mateixos, incorporeu un aliment fermentat ric en probiòtics a la vostra dieta diària i d'aquí a un temps valoreu els efectes positius que ha exercit sobre la vostra salut

*Flora intestinal: És el conjunt de microorganismes que recobreixen el nostre intestí i que contribueixen a la digestió i assimilació dels aliments que ingerim.
*Patògen: Que té capacitat per desencadenar una patologia o malaltia.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Predicció Solsona
dilluns
-2°C  7°C
dimarts
-3°C  8°C
dimecres
-2°C  8°C
Entrevista a Nicola Roca, autora del cartell del Carnaval 2018

Entrevista a Nicola Roca, autora del cartell del Carnaval 2018

Nicola Roca és una jove solsonina estudiant de disseny de 21 anys que signa el cartell del carnaval de Solsona 2018

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: