Es mantè l'Oficina del Consumidor del Solsonès

per Redacció , 18 d'agost de 2011 a les 21:23 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 18 d'agost de 2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Aquesta setmana s’ha firmat la renovació del Conveni de Col.laboració entre l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya i el Consell Comarcal del Solsonès per a la coordinació de les actuacions en matèria de Consum.


Durant l’any 2012 el Consell Comarcal del Solsonès disposarà de tècnics experts en matèria de consum els quals atendran als ciutadans i ciutadanes del Solsonès en les diverses activitats en matèria de defensa dels consumidors i usuaris. L’Oficina del Consumidor del Solsonès assegura l’atenció al públic en una oficina presencial on informen a les persones consumidores i usuàries sobre els seus drets i la forma d’exercir-los, atenció a les consultes, reclamacions i denúncies de les persones consumidores que se’n derivin.

L’Oficina del Consumidor del Solsonès fomenta també la mediació i l’arbitratge com a vies de resolució de conflictes en matèria de consum i foment de l’adhesió d’empreses i entitats a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. Una de les tasques importants que es realitza des de l’Oficina és la inspecció i les diligències prèvies que es derivin de la presentació d’una denúncia i el desplegament a la comarca de les campanyes d’inspecció i de control sistemàtica programades periòdicament per l’Agència Catalana del Consum. Per a fer front totes aquestes obligacions, derivades d’aquest conveni l’Agència Catalana del Consum abonarà al Consell Comarcal la quantitat de 31.000 euros.

 

 

Participació