Consells per recuperar el benestar i l'equilibri després de les festes de Nadal

per Anna Vilaginés , 14 de gener de 2015 a les 08:36 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de gener de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Pels qui encara no em coneixeu La dona Bio (Anna Vilaginés) és una biòloga que va ampliar coneixemts mitjançant un máster de nutrició i alimentació i que a més s’ha format en cuina naturista i terapèutica. Per tal de fer difusió d’aquests coneixements i de posar-los a l’abast de tothom Nació Solsona m’ha donat l’oportunitat de crear Menja sa per viure bé.
Menja sa per viure bé és una espai que aniré alimentant periòdicament on parlarem de nutrició, alimentació, gastronomia i bons hàbits per gaudir de bona salut.


M’agradaria que fos un espai interactiu que poguem fer crèixer entre tots, en el qual vosaltres hi tingueu també una participació activa a través dels vostres comentaris i preguntes.

Per començar a fer boca i atenent que fa ben pocs dies que hem acabat les Festes nadalenques us vull proposar quatre pautes per recuperar el vostre benestar i equilibri físic i emocional.

Probablement durant aquests dies heu tingut una sobredosi d’aliments amb molts de sucres, rics en greixos i begudes alcohòliques. Aquest tipus d’alimentació, a banda d’incrementar el pes, provoca alteracions en la digestió i crea un cert estrés al nostre cos. Les meves recomanacions per retrobar-vos de nou són les següents.

 
  •  Gaudiu de la frescor que us dóna la fruita i la verdura de temporada : Cítrics, pomes, plàtans, cols, broccoli, coliflor, cols de Brusel·les, carbassa, escarola, endívia, carxofa. En general us aporten fibra, vitamines, antioxidants i minerals en un format poc calòric. Els plàtans són rics en potassi, uns grans aliats per evitar rampes a l’hora de fer exercici i els cítrics us donen vitamina C en abundància. Les crucíferes (cols, broccoli, coliflor) són molt riques en calci fàcilment assimilable i contenen uns compostos sulfurats que són potents anticancerígens. La carbassa us posa un punt dolç als plats i calma els vostres nervis, l’escarola i l’endivia amb aquell toquet amarg afavoreixen les secrecions biliars i la carxofa us ajudarà a depurar el fetge.

    * La base dels vostres plats? Cereals integrals, rics en hidrats de carboni, fibra i vitamines del grupB. Així mateix sacien i regulen el vostre trànsit intestinal per acció de la fibra. Arròs, mill, quinoa, civada, sègol, kamut, espelta.

    * Els llegums amb els cereals casen de meravella i us aporten proteína i fibra en abundància. No hi renuncieu! Un cous-cous amb cigrons i verdures, un arròs integral amb azukis, són bones combinacions !

    * Afegiu llavors com les pipes o el sèsam a la vostra dieta. El sèsam és molt ric en calci.

    * Regaleu-vos uns fruits secs. Recordeu que les nous són molt riques en acids grassos omega-3.

    * Preneu aliments fermentats per recuperar la funcionalitat del vostre aparell digestiu : Iogurts i kèfir ( si no teniu intoleràncies), col fermentada i miso (soja fermentada) que podeu afegir al brou.

    * Eviteu aliments rics en sucres refinats . Dolços, pastissos, brioxeria industrial, begudes ensucrades. Podeu endolcir les vostres infusions amb estèvia !

    * Limiteu el consum de carn vermella a un cop per setmana i quan en mengeu acompanyeu-la de verdura en abundància.

    * Bebeu aigua i infusions calentes.

    * Incrementeu l’exercici físic per acabar de cremar aquests grams que heu incorporat darrerament.

    I ara us toca a vosaltres. Ens retrobem d’aquí a uns dies !

 

Participació