Primera arribada en grup a la Transpyr després de quatre etapes

Israel Núñez i Roberto Bou continuen líders de la competició

per Redacció, 2 de juliol de 2014 a les 22:35 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 de juliol de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Transpyr ha superat l'equador. Foto: Transypr/FotoEsportBcn

La Transpyr ha superat el seu equador amb l’entrada al Pirineu aragonès procedent de Pont de Suert. La històrica plaça major d’Aïnsa, a la comarca del Sobrarb, ha viscut la primera arribada en grup de tota la competició. L'equip de Bicis Esteve ha creuat l’arc d’arribada just abans que ho fessin els corredors de Massi-Tomás Domingo i Probike.


Després d’haver perdut molts minuts en l’etapa d’ahir , Oriol Colomé i Wolfgang Erich s’han proposat retallar temps i han tirat des de la primera rampa i durant els 95 quilòmetres d’avui, fins arribar a la llarguíssima baixada final de 6 quilòmetres de la Peña Montañesa, que ha posat a prova la destresa i la resistència dels ciclistes en un descens molt poc habitual per la seva llargada. Immediatament darrere seu han entrat Israel Núñez i Roberto Bou, que segueixen comandant la taula general, seguits de David Mateu i Pau Botella. Cal destacar el bon paper dels germans belgues Lieven i Jeroen Schroyen, tercer millor equip d’aquesta Transpyr.

L’etapa de demà, amb final a Jaca, discorre pels millors senders de les comarques aragoneses del Sobrarb i la Jacetània i Jacetània, amb 95 km i 2.340 metres de desnivell.

 
En l’apartat de bicicleta de carretera el pilot afrontava avui una etapa compromesa pels descensos amb un asfalt en força mal estat i camins rurals de grava. Ha estat l’etapa que s’allunya més del ciclisme convencional, rodant per carreteres feréstegues i gens transitades. El més ràpid ha estat Tito González (1 hora i 38 minuts), amb només 5 segons d’avantatge sobre David Ribas, que segueix liderant amb autoritat la general. Els participants a la Transpyr Road demà tindran una etapa de 132 quilòmetres amb cinc ports i dos trams cronometrats (24 i 19 km), el segon dels quals amb l’ascens als colls de Navasa i Umbría Oroel, un mirador excepcional del Pirineu Central abans de l’entrada a Jaca.

 

Participació