Israel Nuñez i Roberto Bou, més líders de la Transpyr

Guanyen la tercera etapa al Pont de Suert i tenen vuit minuts de marge respecte David Mateu i Pau Botella

per Redacció, 1 de juliol de 2014 a les 21:31 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de juliol de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Transpyr deixarà Catalunya aquest dimecres. Foto: Transypr/FotoEsportBcn

L’equip format Israel Núñez –sis vegades campió estatal- i Roberto Bou és més líder de la Transpyr després de la darrera etapa íntegra en terres catalanes. L'equip Pallapupas, solidari amb aquesta entitat de pallassos hospitalaris, s'ha anotat al Pont de Suert la segona victòria parcial.


Nuñez i Bou han superat l'equip Probike, format per David Mateu i Pau Botella, gràcies a una explosiva pujada en les darreres rampes de l’etapa amb final al Pont de Suert. D’aquesta manera els dos corredors barcelonins obren forat a la general amb vuit minuts de marge respecte Mateu i Botella, els guanyadors d'ahir. Ambdós equips han comandat l’etapa reina de la Transpyr, entre la Seu d’Urgell i el Pont de Suert, amb un recorregut de 119 quilòmetres amb llargues i espectaculars trialeres, i un desnivell de 2.930 metres.

En només tres dies els 350 participants han tastat la diversitat meteorològica i paisatgística del Pirineu català, amb pluges torrencials, calor sufocant i terreny sec i enfangat. Malgrat tot estan completant les etapes amb el temps màxim establert i s’acosten al seu objectiu d’arribar dissabte a Hondarribia, al País Basc. Demà la Transpyr deixarà Catalunya, travessarà la Franja i s'endinsarà al Pirineu aragonès, amb una etapa entre el Pont de Suert i Aïnsa, de 95 quilòmetres i un desnivell de 2.785 metres.

 
A la Transpyr Road el català Joan Birbe s’ha imposat amb gairebé dos minuts d’avantatge al tram cronometrat de 53 quilòmetres del port del Cantó (2 hores i 8 minuts), per davant de David Ribas i Toni Gallardo. Als ciclistes de carretera els espera demà una etapa amb cinc ascensions amb molts trams d’asfalt desfet i un tram cronometrat de 44 quilòmetres, coronant els ports de Coronas i Torrelisa.

 

Participació