1 de 10
lluita contra el càncer

​L'Associació Mollet Contra el Càncer dona visibilitat als qui pateixen un procés oncològic a l'Hospital

Dos testimonis anònims que representaven a les persones que viuen el procés han explicat la seva experiència

Els participants a la jornada. | Hospital de Mollet
per Nació, Mollet del Vallès | 4 de febrer de 2023 a les 08:51 |
En motiu del Dia Mundial Contra el Càncer que es celebra avui, l’Associació Mollet Contra el Càncer de la mà de la Fundació Sanitària Mollet ha volgut donar visibilitat a les persones que pateixen aquesta malaltia i donar a conèixer el suport que poden oferir als i a les persones  amb una malaltia oncològica.

"Seguirem treballant per donar suport i acompanyar a les persones que estan vivint un procés oncològic de la ma amb la Fundació Sanitària Mollet", explica Ina Vico, presidenta de l’Associació.


Per fer-ho, han comptat amb dos testimonis anònims que representen a moltes de les persones que estan vivint aquest procés però en moments diferents del mateix. El primer, sis anys després del càncer, parla de com afrontar la por que segueix estant present: "No ens pots treure nio el somriure ni les ganes de viure, perquè hem après que junts som més forts i més lliure", destaca.

El segon, en plena teràpia, parla de la necessitat d’aprendre a gestionar-ho i fer-hi front amb el suport i l’ajuda de professionals, família i amics. "No podem escollir que ens passi això, però sí com gestionar-ho, com viure amb ell i com utilitzar aquella nova energia que no sabíem que teníem per poder seguir avançant", recull l'Hospital de Mollet en un comunicat.


Aquesta breu intervenció ha finalitzat amb un concert de l’Aula de Música l’Orquestra de Granollers al Piano Viu de l’Hospital de Mollet, amb el Toni al teclat, per representar com la música és també un element terapèutic que aporta salut i benestar.

Així mateix, durant tot el matí s’ ha col·locat una taula divulgativa a l’Hospital de Mollet amb informació sobre activitats de l’associació i informació sobre prevenció de la malaltia i recomanacions de salut.

 

Participació