Aquest cap de setmana, el
Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló, acull el
Gran Premi de Fórmula 1. I després de
dos anys sense públic a les grades per la Covid-19, hi tornaran i s'esperen que només diumenge, el dia de la prova, hi vagin
uns 100.000 aficionats. Aquesta allau de persones comportarà un
ampli dispositiu del Servei Català de Trànsit (SCT).
Des de l'organització s'ha estimat que es registri un
volum de visitants superior als de 2019, i fins i tot s'ha apuntat a seguiments dels anys 2005 i 2006, quan Fernando Alonso dominava el Mundial i es va adjudicar els títols al volant d'un Renault. "Sortim d'un període de confinament i mesures, amb una normalització de diferents activitats, cosa que fa preveure uns 100.000 aficionats en un sol dia, el de la cursa", ha explicat la subdirectora general de Gestió del Trànsit del SCT, Lourdes Puigbarraca en la presentació del dispositiu especial de trànsit, que s'ha fet a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Granollers.
A diferència d'anys anteriors, s'espera que els
espectadors siguin nacionals, cosa que implica un
increment del vehicle privat. Per això, el Circuit disposa d'aparcament per absorbir aquesta arribada i s'ha recordat que està
prohibit aparcar al voral de les carreteres que duen fins al traçat, i que pot castigar-se amb multes i amb la retirada del vehicle amb la grua.
La
problemàtica, tal com ha previst l'organització, sigui la
sortida del recinte, ja que l'arribada s'espera que sigui esglaonada. Així que, s'ha decidit
obrir la pista perquè els seguidors que ho vulguin puguin
baixar i trepitjar l'asfalt per on hauran desfilats als bòlids.
Transport públic
"Aconsellem rotundament que es faci
ús del transport públic", ha exclamat Puigbarraca. Per donar resposta aquesta petició, hi haurà un
reforç de Rodalies amb 76 trens especials i 50.000 places addicionals dissabte i diumenge a la línia R2 Nord. Pel que fa al servei de
bus, n'hi haurà un que connectarà l'estació de Montmeló amb el Circuit i
un altre bus circular amb parades a les portes de les instal·lacions. A més, l'empresa Sagalés establirà un
servei llançadora entre el centre de Barcelona i des de les principals poblacions de la Costa de Barcelona.
D'altra banda, s'espera que hi hagi assistents, amb elevats recursos econòmics, que
accedeixin a les instal·lacions amb helicòpter a través de l'heliport proper al Circuit, i procedents de l'Aeroport del Prat i de la zona del Port de Barcelona.
Mesures a les carreteres
Sigui com sigui, el SCT ha dissenyat un
paquet de mesures especials entre dissabte a les 7 i les 17 hores i diumenge entre les 7 i les 18 hores. Les vies amb major volum de trànsit són
l'AP-7 entres les sortides 13 i 15, la
C-35, la
C-17, la
BP-5002 el Nus del Congost amb la BV-5003, i les
Rondes de Granollers.
En aquestes vies es regularà el trànsit i es redireccionarà en sentit únic depenent del moment del dia. Des de l'AP-7, per exemple, i per facilitar l'accés al recinte, s'ha recomanat fer servir la
sortida 12b en sentit sud. Com a
via alternativa a l'AP-7, s'ha suggerit la
C-32 Nord per fer ús de l'autopista del Maresme, on s'hi habilitarà un carril en sentit contrari de retorn a Barcelona diumenge a la tarda.